Wat te doen tegen kies/kaakpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Wat te doen tegen kies/kaakpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:10

Ik moet over een half uurtje richting de tandarts, heb gisteren een afspraak gemaakt omdat ik sinds een week of wat toch wel ergere pijn in mijn kaak heb dan ik gewend ben (is een gevoelige plek). Komt denk ik vanuit de kies en straalt uit naar mijn kaak, tot aan mn voortanden en oren aan toe.
Vanacht een paar keer wakker geworden van de pijn en het komt recht door de paracetamol heen. Net alsof ik niks heb ingenomen.

Nu ben ik als de dood voor de tandarts, dus ook voor wat ie misschien wel zou kunnen gaan zeggen :') Een goede pijnstiller is sowieso wel op zijn plaats nu en ik wil ook wel graag wat nemen voor ik daar aankom.
Welke pijnstiller heb wél tegen kiespijn?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:17

waarom zou je een pijnstiller nemen voordat je naar de TA gaat?? wacht het gewoon even af. misschien doet hij er meteen wat aan en dan is het probleem opgelost. of hij maakt voor later een afspraak en geeft je een recept mee voor een goede pijnstiller.
en het ligt er ook aan hoeveel paracetamol je inneemt. meestal werkt het pas goed als je er 2 te gelijk neemt. dus 1000 mg. totaal. en dan regelmatig om de zoveel uur. dan blijft de paracetamol spiegel op een juist niveau in je bloed aanwezig.

Nikka

Re: Wat te doen tegen kies/kaakpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:19

Ik loop op dit moment ook al een tijd met kiespijn en slik op de dag paracetamol en voor de nacht 400 mg Ibuprofen. Ik neem ook altijd Ibuprofen mee naar de tandarts. Na sommige behandelingen waar je toch napijn kan verwachten, slik ik er een als ik wegga.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:21

Geen pijnstillers slikken vlak voordat je naar de ta gaat,op die manier kan je evt zere plekken verdoezelen.
Na die tijd wat innemen is niet erg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:20

Die zere plekken moesten juist verdoezeld worden :+

De tandarts hoefde niet eens te kijken, het was een wortelkanaalbehandelin of het trekken van de kies... Ik loop al te lang met dit probleem, hij wist direct wat hij moest doen.
Uiteindelijk is het dus een wortelkanaalbehandeling geworden, hij heeft me heel goed verdoofd en de behandeling zelf viel me eerlijk gezegd mee. Maar heb nu wel veel pijn.
Ik moet 12 mei terug, dan maakt hij het af (de kanalen weer opvullen). Nu heb ik ee noodvulling en ik mag dus nog even niet eten en drinken. Dus kan nog veel pijnstiller nemen ^)

Het zou nu snel beter moeten gaan, maar er is wel een stukje vijl afgebroken in een van de kanalen... Hopelijk ga ik hier geen last van krijgen. Het was een lastige kies, de kanalen zaten erg diep en hij had moeite om ze te vinden. Nu voelt het net als tevoren, maar dan met een verdoofde mond en nog wat extra pijn :')

Heb net Advil gekocht, als ik teveel paracetamol slik wordt ik misselijk, dus hopelijk werkt dit beter.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:22

Paracetamol helpt echt niet tegen kiespijn en/of andere ernstige pijnen. Na het trekken van mijn verstandskiezen kreeg ik steeds Imbuprofen 600 voorgeschreven en om mij heen hoor ik dat meerdere hetzelfde krijgen. Dat helpt echt super.

Ik zou volgende keer om hetzelfde vragen. Of zelf halen bij de drogist.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:26

Na mijn verstandskiezen kreeg ik gewoon paracetamol voorgeschreven :=
Maar gisternacht kwam het daar ook gewoon doorheen, ook per 2.

Dus zometeen dit maar proberen, over een minuut of 5 mag ik wat innemen :Y)
Thnx voor de tips iig!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:58

Sterkte!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:00

Ik neem 3x per dag Ibuprofen,Tipje, als je ijs legt op je wang waar het pijn doet 'verdoof' je het ook een beetje en doet het minder pijn.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:03

Bij mij werkt ibuprofen die ik voorgeschreven had gekregen na het trekken van mn verstandskiezen redelijk.
Vaak wordt ik er gewoon zo suf van dat ik de pijn nog wel voel maar er niet op kan reageren :+
Ibuprofen in combinatie met 1 paracetamol werkte wel ontzettend goed.
Nam ik ook 3 keer per dag en heb de 1ste dag de hele dag gekoeld (ook tegen de zwelling) en de 2de dag nog zo nu en dan.

En nee, ik ben absoluut geen pillenslikker. Heb er zelfs een hekel aan maar het deed anders echt teveel pijn :)

Succes!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:07

Linnke, hoelang heb jij ibuprofen geslikt na het trekken?