Mascara + Bril = ramp.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Mascara + Bril = ramp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:20

Hai :wave:

Na een hele lange tijd (6 verschillende mascara's) zoeken dacht ik eindelijk de goede mascara hebben gevonden. Namelijk die van de Hema.
Maar nu hebben ze weer een nieuwe lijn, met gevolg. Een hele boel mascara's.

Zal nu is uitleggen wat er gebeurd. Als ik eer normale mascara op doe, is er nog niks aan de hand. Tenzij ik een stuk of 6 keer knipper
helaas is dat niet te voorkomen ( :') ) Dan krijg ik allemaal vegen op me bril, met als gevolg dat ik na 5 minuten matglas heb. Zie er dan
helemaal niks meer door.

Ook heb ik al vaak genoeg waterproof mascara geprobeerd maar het helpt absoluut niet. Nu heb ik van me zelf ook vrij lange wimpers,
zonder mascara zitten ze er al tegen aan. En me bril verder op me neus zetten werkt ook niet. Dan zie ik niets meer :o
Heb ook vaak genoeg zo ie zo een half uur gewacht tot de mascara droog was. Maar met -3 in je glas, zie je niks meer zonder bril op.
Ik heb het ook al ik die mascara een hele dag op heb. Dan kan ik zelfs 's avonds nog van die vegen krijgen.

Nu wil ik weten of meerder bokkers hier last van hebben en welke mascara ze dan gebruiken?
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 11-04-11 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaaaren

Re: Mascara + Bril = ramp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:21

ia lastig.. miss als je ze krult met een wimpertang, dat ze er dan niet tegen aan komen?

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:22

Ik heb ook last van lange wimpers in combinatie met bril. Kun je niet wachten tot je mascara helemaal droog is en uitgehard voordat je je bril op doet??

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:22

Ik heb hier ook last van met als gevolg dat ik dus maar geen mascara meer opdoe...Ik lees dus even mee :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:23

aronneke schreef:
Ik heb ook last van lange wimpers in combinatie met bril. Kun je niet wachten tot je mascara helemaal droog is en uitgehard voordat je je bril op doet??

Dat heb ik ook al geprobeerd. Zal het er even bij zetten.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:23

Doe ik idd ook, even wachten voordat je je bril weer opzet.. Als ik hem direct opzet, heb ik ook van die vegen. Wanneer ik iets langer wacht heb ik er geen last van!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:23

Huh? Hoe doe je dat dan? Zit jouw bril dicht op je ogen of heb je lange wimpers? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, ook geen last van.

Kan je misschien met een wimperkruller ze meer omhoog borstelen zodat ze niet geraakt worden? Dus wimperkruller, daarna mascara en lang borstelen (eventueel met borsteltje zonder mascara) tot ze bijna opgedroogd zijn en omhoog staan.

Of je bril wat lager zetten?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:24

_Jeann schreef:
Doe ik idd ook, even wachten voordat je je bril weer opzet.. Als ik hem direct opzet, heb ik ook van die vegen. Wanneer ik iets langer wacht heb ik er geen last van!

Ik heb het ook al ik die mascara een hele dag op heb. Dan kan ik zelfs 's avonds nog van die vegen krijgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:24

Ik heb de maxfactor masterpiece waterproof mascara, met lange wimpers, maar geen last van.
Wacht je wel lang genoeg totdat je wimpers droog zijn voordat je je bril weer op zet?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:24

Ik heb hier ook last van. Mijn oplossing is heel simpel: lenzen! :Y)
Maar ik heb die van de DA, waterproof, gewoon huismerk. Als je die goed laat drogen, kun je het vrij lang vol houden zonder je bril te poetsen.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:25

Daarom doe ik geen mascara meer op, en als het dan eindelijk droog was kwamen mijn wimpers telkens tegen het glas.
Heb je daar geen last van dan?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:26

Ook met lange wimpers zonder mascara gebeurt dat, heeft met laten drogen niets(niet veel) te maken. Eventjes langs de opticien om je bril verder van je ogen te laten zetten of minder mascara opdoen dus..

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:27

Misschien een idee om je wimpers te laten verven, lekker gemakkelijk en geen vegen meer op je bril

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:27

Neem aan dat een half uur wachten lang genoeg is ? :j

Maar het is ook vaak dat ik nog 's avonds die strepen/vegen krijg. Dan moet het lijkt me zeker allang uitgehard zijn.

@ Saskiaa, die oplossing is niet zo simpel als het lijkt hoor. ;)
Ten eerste heb ik het geld er gewoon niet voor. En ik denk ook niet dat ik het kan vanwege mijn cilinder in mn oog.

@ Coony, ja ik heb het er ook last van, soms hoor je ze 'piepen' dat ze er langs komen.

@ Galley, doe zo ie zo maar 1 laag mascara op :) Vind het niet mooi om zo'n dikke laag er op te doen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:29

Ik heb daar ook last van, heb lange wimpers die zonder mascara de bril al raken en inderdaad, nu ik erover nadenk krijg ik 's avonds ook gewoon nog vegen op mijn glazen inderdaad...

Misschien is dat ook wel een reden waarom ik bijna nooit make up op doe ;)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:29

Hoe het kan dat je mascara de hele dag afgeeft aan je bril snap ik niet... Maar ik zou gaan voor een sterk krullende waterproof mascara. Ik ben zelf enorm fan van de Lancôme Hypnose en de Hypnose Drama. Krullen perfect, geven mooi volume en droogt heel snel en geeft niet af. Perfect waterproof en geen last meer van wimpers tegen je bril vanwege de goede krul.

Weet niet hoe je je mascara opbrengt maar is wel belangrijk dat je vanaf de aanzet zig zaggend heen en weer gaat tot de puntjes...

Ik heb zelf ook heel erg lange wimpers en een bril, reden voor mij ook geweest om tig soorten te proberen maar de hypnose blijft favoriet! :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:31

Wel zigzaggend?
Dan klonteren ze heel erg toch?

Maar dan heb ik nog het probleem dat ze me bril aanraken.

Die mascara heb even bij douglas gekeken, die zijn 29,49. Vind dat even te duur om het zo te proberen. :o
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 11-04-11 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:32

Ik heb -9.75,dus kan echt niet zonder bril en ook niet zonder mascara. Ik heb die van maybelline die dikke gele. Geen strepen op mijn bril en ook nog mooie wimpers!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:37

Ik heb geen wereldtip maar het zit niet zozeer in de mascara die je gebruikt maar ds de wimpers die tgenglas komen. Hmmmm ik draag ook bril, heb lange wimpers maar die krullen omhoog en komen niet tegen glas aan.
Zou dus zorgen dat je wimpers bij glas wegblijven. Ik heb zoveeeeel mascara's gehad, maar echt de goedkope waren doorgaans troep en ik draag nu de wat betere en die zijn feitelijk allemaal min of meer even goed. Merk weinig verschil.
Goedkoper bedoel ik echt die van paar euro. Tussen de 10-15 euro doorgaans allemaal goede mascara's.
Ben niet bekend met krultangen e.d. zal vast een handigheidje zijn en wel de moeite om te proberen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:57

Saskiaa_ schreef:
Maar ik heb die van de DA, waterproof, gewoon huismerk. Als je die goed laat drogen, kun je het vrij lang vol houden zonder je bril te poetsen.

Dat is geen oplossing, omdat ik geen lenzen kan dragen helaas.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 21:01

Ineke2 schreef:
Saskiaa_ schreef:

Dat is geen oplossing, omdat ik geen lenzen kan dragen helaas.

Plus daarbij dat ik elk jaar voor een nieuwe sterkte moet. En soms wel is 2 keer per jaar. :P
Ik weet niet hoe dat is met lenzen, maar volgens mijn vader zijn die vrij prijzig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:31

Zachte lenzen gaan zo'n half jaar mee, dus dat is dan wel te doen ;) Ik kan helaas niet tegen de schoonmaak vloeistof.
Je hebt ook daglenzen, die gooi je aan het eind van de dag gewoon weg dus. Maar die kan ik niet gebruiken, omdat ik een afwijking heb in mijn oogbolling en daarom kan ik geen "standaart" lenzen dragen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 06:19

Ik kan ook geen lenzen :n plus dat ik er heeeel gek uit zie zonder bril ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 06:30

Er zijn heel veel soorten lenzen hoor, ook voor -9.. Maar het is puur dat je wimpers het glas aanraken omdat ze langer zijn, daardoor word je bril vettig.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 08:29

galley schreef:
Er zijn heel veel soorten lenzen hoor, ook voor -9.. Maar het is puur dat je wimpers het glas aanraken omdat ze langer zijn, daardoor word je bril vettig.

Dat snap ik.
Maar dan zoek ik alsnog een goede mascara die dat niet heeft :)

Lenzen is gewoon niets voor mij.