Pijn in schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alesha

Pijn in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 18:07

Ten eerste: Sorry als het hier fout staat, wist niet zo goed waar het hoorde.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en/of dat er andere mensen zijn die dit ook hebben.

Het begon 3 jaar geleden. Tijdens hardlopen voelde ik een enorme pijn in mijn schouder. De pijn kan je vergelijken met als iemand tussen de botten in je schouder drukt.

Het werd steeds erger en ondanks dat ik meer spieren daar ging trainen en mijn houding verbeterde ging het niet weg. Ik kon hierdoor een jaar niet rennen omdat het zo'n erge pijn deed.

Nou was het een hele tijd weggetrokken maar sinds ik van een paard ben afgevallen, (ik viel op mijn onderrug) is het weer teruggekomen. Ik kan wel weer rennen rustig maar als een paard erg gespannen en vast zit aan een kant, trekt dat door mijn schouder in waardoor ik moet stoppen omdat ik dan geen kracht meer in mijn schouder heb.

Ik zal het even kort samenvatten:

-Pijn in beide schouders
-Krijg pijn wanneer een paard erg gespannen en vast zit aan een kant
-Soms met rennen

De pijn kan ik moelijk beschrijven maar het lijkt op een combinatie van stenen op mijn schouders en iemand die tussen de botten van je schouder drukt.

De dokter weet ook niet wat het is en het ziekenhuis kan me niet helpen.
Fysio en mensendieck heb ik al geprobeerd maar helpt ook niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Dankjewel

moppielover

Re: Pijn in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:10

Heb je een goed en fijn kussen en matras?

Ik had eerst een slecht kussen en daardoor had ik heel veel last van mijn schouder. Soms had ik nergens last van en in een keer kreeg ik last van mijn schouder. Nu heb ik een ander kussen en de pijn in mijn schouder is helemaal weg.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 18:11

Ja ik heb net een nieuw kussen dat als het goed is bij mijn lichaams-slaap-houding past. Ik heb al veel kussen geprobeerd, maar jammergenoeg helpt dat niet..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:30

Word het rond het gewricht ook rood en/of dik?
Zet jij je schouders niet onbewust vast?

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:07

Oja dat vastzetten zou wel kunnen, rood en dik wordt het niet.
Maar het is dan wel raar dat het alleen is met paardrijden..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:22

Wat hebben ze in het ziekenhuis onderzocht?
Ik heb al enige tijd last van mijn schouder (hoofdzakelijk links, maar rechts is ook niet goed) en zijn een rontgenfoto gemaakt en 2x een echo (2 verschillende ziekenhuizen). Bij mij is er uit gekomen dat ongeveer alle botten in mn nek en schouders scheef stond en dat in mn schouders een geirriteerde pees zit.
Een second opinion bij een ander ziekenhuis is nooit verkeerd, hopelijk dat ze daar een beter inzicht kunnen krijgen in wat er mis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:23

Longen al laten checken?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:26

Ben je ook al bij een chiro geweest?? En is het een soort van stekende pijn, ala telefoon als je je elleboog stoot :+ En krijg je hem continu of met bepaalde bewegingen?

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 10:13

Bij het ziekenhuis hebben ze mijn schouders, nek en rug onderzocht doormiddel van een rongtenfoto en echo. Daarop konden ze niets vinden. Longen hebben ze ook naar gekeken en die waren in orde.
Ik krijg het alleen bij paardrijden als het paard aan een kant vastzit. Het is net alsof ik het dan overneem..

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:15

Span je niet onbewust je spieren in je schouder aan?
Ik heb ook een tijd met een vreselijke steek in mijn schouder rond gerend (met atletiek). Dit is over gegaan toen ik erop probeerde te letten ontspannen te blijven in mijn lichaam tijdens het lopen.