Nachtdiensten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Nachtdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:51

Goedemorgen bokkers,

Vanavond is het zover, ik ga me eerste nachtdienst draaien(01.00-08.30).
De ene persoon verteld mij dat nachtdiensten fijn zijn de andere keert zijn rug ernaartoe!
Zijn er tips? en dingen die je juist niet moet doen? hoe verdeel je je slaap?

fjordjes

Re: Nachtdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:05

Mijn vader en mijn vriend draaien ook regelmatig nachtdiensten, het lijkt me het beste als dat je thuis komt vrijwel direct gaat slapen en dan rond een uur of 3/4 er weer uit gaat. Zo heb je toch voldoende slaap maar niet dat je dan 's nachts weer niet slaapt omdat je al geslapen hebt. Zo deed mijn vriend het ook altijd.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:16

Ik kom net uit mijn eerste nachtdiensten ever!

Ik heb het als heerlijk ervaren. Het was bij mij dan ook wel lekker rustig (in de zorg) Ik heb ook geen dip gehad dat scheelt ook. Wij begonnen om 11.00 tot 7.30. Om 2.00 na het medicijnen uitzetten deden we een soepje met een cracker met kaas. Om 4.00 gingen we lekker brood eten enzo. En daarna ergens nog een kopje thee.

Ik heb de avond voor de eerste nacht van 6 tot 10 voorgeslapen. Gister tot 14.00 geslapen en van 18.00 tot 19.30. Vandaag kom ik er weer uit en heb tot 13.00 geslapen. Voel me topfit! :)

Maar dat is natuurlijk voor ieder persoon anders.
Veel plezier!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:20

Mijn vriend loopt ook nachtdiensten en hij heeft er weinig moeite mee. Bij zijn eerste nachts slaapt hij tot een uur of 13.00 en dan gaat hij die nacht om 22.00 werken tot 6.00 de volgende ochtend. Meestal ligt hij dan tussen 7.00 en 8.00 in bed en dan slaapt hij tot 16.00. Als zijn nachtdiensten klaar zijn slaapt hij uit tot een uur of 1 want anders komt hij 's nachts niet meer in slaap.

Ga je in de zorg werken of niet?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 13:20

Nee op schiphol(grondstewardess)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:24

Ik ga de dag ervoor laat op bed en slaap de dag zelf vrij lang uit, tot een uurtje of 12. Overdag ga ik nog wat leuks doen en na het avondeten even uurtje dutten of lekker op de bank liggen. Moet van 22.00 tot 06.00 werken als ik nachtdienst heb. Ik zorg i.i.g. dat ik genoeg eten bij me heb (soep, broodjes, vruchtensap en wat lekkers) en ook nog een blikje RedBull!
Als ik thuiskom drink ik snel een kopje thee en ga dan direct slapen. De wekker zet ik op... 11 uur. Dat raad ik je overigens niet aan hoor! Ik moet dit helaas, omdat het een bijbaantje is (tankstation) en ik maandagochtendvroeg weer op mijn stage moet zijn. Het liefst slaap ik tot een uur of 3 's middags, dan voel ik me de rest van de dag prima.

Als je meer tips wilt, pb gerust :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:57

Als je meerdere dagen achter elkaar nachtdienst hebt, is de eerste keer even inkomen. 'S middags of 's avonds voorslapen en tijdens je dienst desnoods koffie en energydrink nemen. Direct erna slapen tot je uit jezelf wakker wordt.
En de nachten erna zijn een eitje, dan zit je in het ritme :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:14

ik werk in een discotheek dus zou je ook nachtdienst kunnen noemen. :D begin meestal om 22.30 tot iets van 6.00/7.00 's ochtends. het vervelende is dat ik die dag dat ik moet werken meestal college heb om 9 uur, dus kan dan niet uitslapen anders zou ik dat doen. soms slaap ik 's middags nog even maar meestal drink ik 4 blikjes energydrink voor ik begin. := en dan als ik thuis kom ga ik direct naar bed en de volgende dag heb ik dan meestal weer college om 15 uur dus dan ga ik er om een uur of 13 uit. zo kan je 's avonds iig ook weer normaal slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:33

als ik nacht inga, slaap ik die ochtend niet uit. sta op tijd op en doe mijn ding..
dan ga ik ongeveer van 1400 tot 1930 slapen.
om 21.45 vertrek ik,werk van 22.45 tot 07.45.
dan kom ik rond 0915 thuis,direct slapen tot uurtje of 1900...
nacht uit: kom thuis rond 1915 en direct slapen,en dan opstaan rond 13.30..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:05

Ik doe al jaren nachtdiensten, in de gezondheidszorg.
Meestal heb ik 2x 3 nachten per maand.
Als ik de 1e nacht heb ga ik nooit voor slapen. Ik ga dus 's ochtends gewoon uit bed, zorg wel dat ik weinig afspraken heb die dag. En ga dan 's nachts werken.
Meestal slaap ik overdag dan van acht uur tot ongeveer half vier.

Meestal heb je in de nacht even een dipje. Vaak om 4 uur en nog een keer om 6 uur.
Valt weinig tegen te doen, proberen iets te gaan doen of koffie drinken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:10

Ik heb 3 jaar 4 nachten in de week gewerkt en vond het heerlijk als het druk was, ik werkte op een taxicentrale, maar zodra het stiller werd in de nachten trok ik het niet meer!
Ik kon ook nooit uitslapen, kwam om 7 uur thuis, hielp de kinderen naar school en ging om 8 uur naar bed maar werd altijd rond 11 uur weer wakker dus ging ik in de avond een paar uurtjes plat!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:21

Leuk nachtdiensten!

Ik heb ook ooit mijn eerste nachtdienst moeten draaien en daar een topic voor geopend voor tips;
[HK] [HK]Nachtdienst, hoe overleef je dit?
Het topic loopt nog steeds, je bent van harte welkom! Hier kun je (vooral op de 1e pagina's) veel tips en trics vinden!

Het is 's nachts ook erg gezellig mocht je een pc tot je beschikking hebben!

Succes!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:36

Werk je voor PG?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:21

SteffiiY schreef:

Hey mede schiphol-ganger!!

Werk ook op schiphol, alleen dan beveiliging.
Regelmatig nachtdiensten, elke keer 3 achter elkaar.

Je moet uitvinden wat het beste bij je past.
Voor-slapen kan ik dus totaal niet, dan val ik tijdens de dienst in slaap.

Wat ik dus altijd doe is dag ervoor laat naar bed, rond een uurtje of 1, dan uitslapen tot een uurtje of 12.
Rond een uurtje of 8 op bed tv kijken tot 9 uur, dan omkleden en weg.
Begin om 22.00 uur en eindig 's ochtend som 6 uur. Ben half7 weer thuis, ontbijten en dan naar bed.

Heb totaal 3 tot 4 broodjes mee die ik verspreid over de nacht op eet. Soms nog een cup-a-soup tussendoor.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:46

KylaLover schreef:
SteffiiY schreef:

Hey mede schiphol-ganger!!

Werk ook op schiphol, alleen dan beveiliging.
Regelmatig nachtdiensten, elke keer 3 achter elkaar.

Je moet uitvinden wat het beste bij je past.
Voor-slapen kan ik dus totaal niet, dan val ik tijdens de dienst in slaap.

Wat ik dus altijd doe is dag ervoor laat naar bed, rond een uurtje of 1, dan uitslapen tot een uurtje of 12.
Rond een uurtje of 8 op bed tv kijken tot 9 uur, dan omkleden en weg.
Begin om 22.00 uur en eindig 's ochtend som 6 uur. Ben half7 weer thuis, ontbijten en dan naar bed.

Heb totaal 3 tot 4 broodjes mee die ik verspreid over de nacht op eet. Soms nog een cup-a-soup tussendoor.

Is het niet dodelijk rustig btw snachts? vooral nu in deze periode..
Ik werk nu ook voor de blauwe op de grond, heb gelukkig geen nachtdiensten maar nog wel tot in de avond. En soms sta ik dan al bij wijze van spreke uit mn neus te eten omdat er haast geen pax zijn. Ja tenzij er een kist vertraagd binnenkomt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:32

winnietje3 schreef:
Is het niet dodelijk rustig btw snachts? vooral nu in deze periode..
Ik werk nu ook voor de blauwe op de grond, heb gelukkig geen nachtdiensten maar nog wel tot in de avond. En soms sta ik dan al bij wijze van spreke uit mn neus te eten omdat er haast geen pax zijn. Ja tenzij er een kist vertraagd binnenkomt.

Valt mee. Heb binnen nog geen nachtdiensten gedraaid, sta in een buitenteam op buitenposten.
Tussen 1 en 4 uur 's nachts is het echt stil. Daarna komen de werkzaamheden weer op gang, vrachtpakketen worden klaargezet op het platform enz... En paar binnenkomende en vertrekkende vluchten.

Normaal doe ik de personeelscontroles, vooral dus buitenpersoneel.
Al sta ik de komende maanden ook af en toe binnen bij de personeelscontroles binnen maar ook af en toe pax - controle