Prikkelende/slapende voeten bij inspanning, wie herkent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Prikkelende/slapende voeten bij inspanning, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:00

Ik ben sinds kort weer begonnen met sporten. Nou loop ik tegen het probleem aan dat ik bij inspanning (cardio) last krijg van een doof gevoel in mn voeten, en mn voetzolen prikkelen dan. Het voelt ook alsof mijn voeten dik zijn, maar er is volgens mij niet echt veel aan te zien. Het gevoel is niet onbekend voor me: als we gaan wandelen, en zeker een flink eind, krijg ik hier ook altijd last van. Heel vervelend gevoel, ik heb dan moeite om verder te lopen. Ik dacht dat dit aan mn wandelschoenen lag, wilde die dure dingen al bijna weg doen. Maar nu heb ik het in de sportschool dus ook met mn sportschoenen. Toen ik er de eerste keer ook last van kreeg, heb ik nog andere (oude) sportschoenen geprobeerd, omdat ik zeker weet dat die goed zitten. Ook last... Als ik stop met inspanning, is het gevoel vrij snel weg.
Is er iemand die dit herkent? Weet waar het vandaan kan komen? Misschien een oplossing weet zelfs?

Truf

Re: Prikkelende/slapende voeten bij inspanning, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:12

Misschien ligt het niet aan je schoenen, maar aan de manier van belasten en je voeten neer zetten. Ik heb er ook last van als ik op de crosstrainer sta, dan probeer ik even een paar keer afwisselend heel erg op de binnenkant en op de buitenkant van mn voet af te rollen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:16

Maar ik heb het dus ook op de fiets... Ik heb met lopen ook wel geprobeerd om anders te gaan lopen, maar daarmee verandert ook niets.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:30

Draag je strakke kleding? Een knellende boxer in je lies kan al tintelingen veroorzaken, omdat het de bloedvaten wat afsluit.
Misschien strik je je schoenen te strak dicht?

Het beste om zoiets te testen, is door een flink eind te lopen in je blote kont, maar ik snap dat dat niet zo makkelijk gaat :D Probeer losse kleding (ondergoed, sportbroek, sokken) te dragen en je schoenen niet te strak dicht te strikken, misschien dat het dan beter wordt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:34

Ik draag eigenlijk nooit knellende kleding, en met sporten al helemaal niet. Heb ik een hekel aan :o Schoenen te strak dacht ik dus al met wandelen, maar zelfs als ik ze helemaal los draag, gebeurt het nog. Zo voelt het overigens wel.
In mn blootje een eind lopen wordt inderdaad lastig :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:44

Hoe is je rughouding?

Het kan voor komen, dat je een verkeerde houding in je rug hebt, waardoor dit gevoel kan ontstaan.
Raar maar waar...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 13:51

Hmm mn rughouding is volgens mij niet geweldig, maar dat is altijd lastig zelf te beoordelen. Weet wel dat de fysio mn houding niet geweldig, vind, dat zal vooral mn rug zijn. Zal eens een balletje opgooien bij hem.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:43

Ik heb hetzelfde probleem met hardlopen en paardrijden (veel andere cardio dingen doe ik niet), ik heb ook wintertenen en bijna dagelijks 'dode' vingers, dus geef een slechte doorbloeding maar de schuld.
Als jij een andere verklaring hebt hoor ik het graag. Vooral met hardlopen ben ik altijd bang dat ik over mijn eigen voeten ga struikelen (is overigens nog nooit gebeurt en probeer altijd wel door te rennen).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 06:21

Bij jou klinkt het inderdaad als slechte doorbloeding. Ik heb altijd warme voeten en handen, in rust heb ik ook nergens last van....
Ik bedenk me net dat ik het met paardrijden inderdaad ook had, maar alleen bij grote inspanning. Tijd geleden dat ik echt intensief gereden heb.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:41

Is het alleen je voet (zool) of je hele onderbeen?. zo ja, heb je tijden sporten of inspanning ook het gevoel dat je been niet alleen prikkelend/ doof aan voelt, maar ook dikker lijkt te worden?. wat pas afzakt na rust.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:50

Dit herken ik wel

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 16:03

Het is alleen mn voetzool, en het voelt alsof het dik wordt inderdaad. Beetje alsof je op kussentjes loopt ofzo. Gaat pas na rust over.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:44

klinkt mij ook als een rugprobleem inderdaad. Alsof je bij bepaalde belasting en beweging je juist een zenuw knelt, net als met fietsen maak je een beweging waarbij je beenderen schuiven en daarbij je ruggegraad ook beweegt en schuift tijdens zo'n beweging kan er een zenuw knellen. Misschien moet je wel een beetje gekraakt worden. Je Fysio zou hier een heel eind bij kunnen helpen en je misschien van je probleem afhelpen. Ik hoop voor je dat je met fysio van je klachten af komt. Zou niet geheel onverstandig zijn hem/haar te raadplegen

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:48

Ik heb het ook, vooral op de loopband en de fiets. Ik heb een slechte rug en slechte doorbloeding, dus daar zal het wel te maken mee hebben.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:31

Mijn voeten voelen raar en dat zit ik gewoon op een stoel en dan trekt het zo naar boven tot me knie.