Slechte haarpunten; eventueel gevolg van eetpatroon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stumper_

Slechte haarpunten; eventueel gevolg van eetpatroon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 10:29

Vroeger had ik altijd stevig (en veel) haar, één keer in de zes weken werd het geknipt en ik had nooit last van gespleten haarpunten. Sinds een jaar heb ik veel last van gespleten haarpunten en lijkt mijn haar veel fijner te zijn geworden. Elke 6 weken probeer ik naar de kapper te gaan (al vergeet ik soms nogal snel hoe lang het geleden is). Op de terugweg van de kapper zie ik echter de gespleten haarpunten alweer zitten... Wat ik ook doe, ik kom er niet meer vanaf, lijkt het wel! Kaalscheren gaat me ook wat te ver. :D

Ongeveer een jaar voor mijn slechte haarpunten begonnen, ben ik gaan studeren en vegetariër geworden. Nu heb ik al wel vaker gehoord dat je eetpatroon invloed kan hebben op je haar, al kan ik met google niet echt op goede (geloofwaardige) resultaten komen.

Zou mijn slechte haar inderdaad het gevolg kunnen zijn van een eventueel voedingstekort? (Als vegetariër probeer ik goed op mijn voeding te letten, maar wie weet is er toch een tekort ingeslopen...) Zo ja, hoe los ik dit op? (Moet ik dan weer aan het vlees/de vis?)

Ik was mijn haar sinds 2 maanden met Yes To Cucumbers, vroeger waste ik het altijd met Swarzkopf en heb het ook een tijd met Nivea en Andrelon gewassen, waar mijn haar niet veel beter van werd. Ben overgestapt op Yes To Cucumbers omdat ik hoopte dat dit goed zou werken.

Wie heeft hèt antwoord op mijn vraag of de oplossing voor mijn gespleten haarpunten? :)

_Tara_

Re: Slechte haarpunten; eventueel gevolg van eetpatroon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:57

Volgens mij raak je die alleen kwijt door ze weg te knippen.

fjordjes

Re: Slechte haarpunten; eventueel gevolg van eetpatroon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:59

Idd en dat kan soms een heel stuk zijn omdat de breuk naar boven loopt. Wel weet ik dat van die visolie tabletten er aan bij kunnen dragen voor een mooiere huid en sterker haar en nagels.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 11:03

Dat je gespleten haarpunten alleen kwijtraakt door ze weg te laten knippen, weet ik inderdaad. Het probleem is echter dat er kennelijk iets niet goed is met mijn haar omdat ze terugkomen. :+ Bij de kapper zeg ik elke keer dat ze er veel vanaf mogen knippen, want ik wil mijn gespleten haarpunten kwijt. Maar ze komen dus snel weer terug.
De kapper zou in feite dan toch wel moeten weten dat ze meer weg hadden moeten knippen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:42

Elke dag vitamines nemen, liefst een multivitamine, anders iets met Vit. B complex erin. Is voor de haren, nagels, huid etc.

En wat ik een goede shampoo en conditioner vind tegen gespleten punten is Cowboy Magic Rosewater, klinkt gek maar is echt goed spul.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:56

Supplementen zullen alleen helpen bij nieuw haar. Haar is op het moment dat het de hoofdhuid verlaat dood, en zal dus geen voeding meer opnemen vanuit de hoofdhuid.
Het kan dus zo zijn dat jij bepaalde dingen tekort komt in je voeding, dus een vitaminepreparaat nemen is geen overbodige luxe voor je nieuwe haargroei.

Voeding voor je haar en punten moet je zelf toevoegen door een goede conditioner of masker te gebruiken, en ook dit kan maar beperkt omdat haar niet veel opneemt.
Verder zijn er nog wat meer tips om gespleten haar te voorkomen, dit vind ik een goed artikel hierover: http://www.hairweb.nl/haar-gesplitste-haarpunten.htm

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:42

Bedankt voor jullie reacties. Vraag me wel af wat ik dan het beste kan nemen, in Multivitamine zitten immers veel vitamines dus ben bang dat ik de vitamines die ik dan niet als het ware 'opstapel'. (Al weet ik daar niet alles vanaf, maar eens opzoeken binnenkort). Verder slik ik 2x per week inderdaad Vitamine B complex. :)