Ervaringen pfeiffer en paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nataly_

Ervaringen pfeiffer en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 08:33

Heeft hier iemand ervaringen met de ziekte van Pfeiffer en paardrijden?
Bedoel dan hoe dat samen gaat?

Ik ben gisteren getest op Pfeiffer ( de Huisarts denkt dat ik voor 99% Pfeiffer heb, omdat ik alle symptomen heb)
Maar hoe gaat die ziekte samen met je paard?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:14

Tsja, ik deed gewoon nog alles. Was zelfs meer actief dan ik nu ben.
School, paardrijden 3x p. week, hooguit 7 uur slaap, drukdrukdruk.. Maar wel continue klagen dat ik moe was :D
Misschien had ik er niet zo'n last van als anderen, misschien was ik heel hard voor mezelf, ik weet het niet. Weet alleen nog dat ik gewoon alles deed wat ik normaal deed en dus constant zeurde dat ik moe was :D

Imo is het maar vaak een stempel. Voordat mensen die stempel op kregen, deden ze ook nog vanalles. Maar sinds ze weten dat ze Pfeiffer hebben, zijn ze ineens heeeel erg moe en kunnen ze niets meer 8)7 Dat heet aanstellen.

Eskimo

Re: Ervaringen pfeiffer en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:10

Iedereen ervaard het anders. De 1 heeft het heel erg, en de andere minder. Ik had er al tijden last van, was erg moe en kon haast niet eens mee de trap oplopen. Uiteindelijk bloed laten prikken, en ja hoor, ik had duidelijk pfeiffer. Jammer genoeg voor mij had ik het in de ergere vorm. Ik kreeg er namelijk ook nog eens een erge keelonsteking bij. Ik heb 2 weken op bed gelegen, en kon dus ook zeker niet paardrijden. Daarna heeft het zeker nog een jaar geduurd voordat ik weer alles kon doen wat ik daarvoor altijd deed.

Als jij je goed voelt en denkt dat je kan paardrijden, moet je dat gewoon doen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:16

Dat is echt heel persoonlijk. Iedereen ervaart pfeiffer op een andere manier. Het belangrijkste is dat je heel goed naar je lichaam blijft luisteren. Ik ben als het even kon blijven paardrijden maar heb wel een stapje terug gedaan. Rustige buitenritjes ipv een stevige dressuurtraining. Springen ging bij mij even niet maar zoals ik al zei, dat is echt per persoon verschillend.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:21

Toen ik net pfeiffer had heb ik een hele tijd niet meer gereden. Als ik in de kantine gezeten had viel ik al in slaap.
Na een tijdje ben ik rustig op gaan bouwen en nu kan ik 45 minuten rustig rijden en van te voren 45 min meelopen.
Daar moet dan wel tussendoor 45 pauze inzitten.
Ik rijd wel op een gehandicapten manege, dus de lessen zijn niet erg intensief.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:48

pfeiffer kwam bij mij op een verkeerd moment, heb toen besloten paard te verkopen en voor een zeer rustige makkelijke tinker gekocht. Kon ik rijden wanneer ik wou maar als ik 5 dagen knock out lag maakte het ook niet uit. Het is te doen maar je moet vooral even naar jezelf en naar je paard kijken.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:20

Ik ben gewoon overal mee doorgegaan als voorheen, gewoon school paardrijden, werk, vriendinnen, soms op zaterdag zelfs uit :o Heel af en toe, als ik écht neerstortte een paar daagjes thuis blijven van school maar daarna er weer keihard tegenaan.

Dat was ehmm niet zo'n slim plan geloof ik O:) Sinds november is het virus uit mn bloed maar ben nog steeds erg snel moe, kan rustig 12 uur per nacht slapen en nog moe wakker worden. Gaat wel ietsje beter de laatste tijd maar ik ben nog lange niet de oude. Het is ook niet zo erg meer als toen ik pfeiffer had maar na een avond stappen merk ik wel dat ik echt rustig aan moet doen zegmaar :j

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:12

Ik heb ook pfeifer gehad, maar ik kon echt niet rijden, ik sliep de hele dag! Me paardje had dan ook echt vakantie, of iemand anders reed hem een keer of want dan ook. Je heb het wel in verschillende mates... Ik ben echt een paar weken onder de pannen geweest en merk het nog steeds, en het gaat niet uit me bloed.
Ik probeer altijd wel optijd naar bed te gaan. Anders ben ik echt brak.
het is nu zo'n 10 jaar geleden.