Bobbel in hals?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Handtas

Bobbel in hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:29

Ik heb sinds een paar dagen een vrij grote bobbel in mijn hals... Heb er niet heel veel last van en ik ben ook een beetje angstig voor de dokter, dus ben er nog niet mee heengegaan B-) . Hij zit aan de rechterkant in m'n hals, vlak onder mijn kaak en voelt ook heel hard aan. Misschien zijn er bokkers die dit eerder hebben gehad? Of raden jullie me aan om er toch mee naar de dokter te gaan? Ik maak me er wel zorgen over (vandaar ook dit topic), maar ik wil ook weer niet zo'n persoon zijn die voor elk wissewasje naar de dokter rent :+ . Hoop dat jullie me kunnen helpen!

44Myrthe44

Re: Bobbel in hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:31

Echt even mee naar de dokter gaan!
Dan weet je tenminste zeker of het niks ernstigs is.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:31

Het KAN een spierknoop zijn, maar ook wat anders. Als het binnen een paar dagen niet weg is zou ik toch even langs de huisarts gaan..

XxIriiSs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:38

Ik heb het ook 3 weken geleden gehad.. :j
Maar bleek een opgezette klier te zijn en naar de huisartsenpost geweest..
Zware keelontsteking en dus aan de antibiotica..

Weet niet of je ook verkouden bent en keelpijn hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:39

[***] had iets met een steen in haar speekselklier (of zo iets)
misschien dat?

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:42

Heb ook een bobbel in mijn hals, zit er al een hele tijd nu.
Heb afgelopen week een echo laten maken, het was een opgezette lymfeklier.
De arts zei dat die gewoon bij mij hoort zeg maar :P en dat hij vrij snel opzet.
Dus als ik een puisje o.i.d. heb dan zet die meteen op en blijft ook lang zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Laatst bijgewerkt door Eeffii op 06-04-11 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:42

klinkt als je lymfeklier die dik is, ik heb een paar keer angina gehad en bij mij worden ze gauw dik als ik verkouden wordt/ grieperig.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:47

Een collega is deze week geopereerd. hij had ook een bobbel in zijn hals net onder de kaak. Bij hem was een opgezet speekselklier (volgens mij hebben we alle soorten klieren op dat kleine stukje nu wel gehad). Ze hebben het wel weg gehaald. Het was goed aardig, maar kon wel slecht worden.

Ik zou zeker naar de dokter gaan. Als het niks is is het geweldig en verder kan je bij bulten en bobbels er beter optijd bij zijn.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:54

mvdbijl schreef:
klinkt als je lymfeklier die dik is, ik heb een paar keer angina gehad en bij mij worden ze gauw dik als ik verkouden wordt/ grieperig.

Ah, ik ben ook verkouden, daar kan het dus aan liggen?
Bedankt voor het meedenken allemaal! Vind het echt heel moeilijk, maar zal nog een paar dagen afwachten denk ik..
Hoop iig niet dat ik geopereerd moet worden :=

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:09

uuuh die bobbel is meestal gewoon een klier. Als het goed is is hij ook wat pijnlijk als je er op drukt omdat je verkouden bent. Als het virus weer weg is dan zakt de dikte van je klieren ook weer af. Niet druk om maken dus, is een heel normaal proces!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:20

Een vriendinnetje van mij had het ook, de HA zei in eerste instantie dat het een opgezette klier was. Over 2 weken had ze het nog en ze bleek pfeiffer te hebben. Dus ik zou gewoon even gaan voor de zekerheid. :)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:57

Hmm mijn broertje heeft ook een bobbel in zijn hals sinds een dag of 3. Is vanmorgen naar de huisarts geweest dus ben benieuwd wat t is.
Zou als ik jou was toch ook even gaan hoor :j
Ik heb ook zo een bobbel in mn been, 3 bij 3 cm denk ik. Kon geen kwaad zei de HA. Was een opgezette talgklier.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:59

Cath_16 schreef:
Een vriendinnetje van mij had het ook, de HA zei in eerste instantie dat het een opgezette klier was. Over 2 weken had ze het nog en ze bleek pfeiffer te hebben. Dus ik zou gewoon even gaan voor de zekerheid. :)

Dan blijft het een opgezette klier, alleen niet door een virus waardoor je verkouden raakt, maar door het virus van pfeifer ;)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:25

Ik heb er toevallig ook eentje, net links naast m'n kaak. Ben niet naar de dokter geweest, zit er al wel eventjes, maar maak me er niet zoveel zorgen over.

Zeker in combinatie met een verkoudheidje zal het wel een kliertje zijn die op een virus reageert!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:41

eempiej schreef:
Cath_16 schreef:

Dan blijft het een opgezette klier, alleen niet door een virus waardoor je verkouden raakt, maar door het virus van pfeifer ;)

Ja maar de HA dacht dat het verkoudheid oid was. Heb ik er vergeten bij te zetten. :)

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:15

Heb ik ook gehad, ik weet niet of het het zelfde is maar bij mij waren het opgezette klieren, dat gaat vaak samen met verkoudheid.
Groetjes!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:25

Mijn broertje heeft vandaag een echo gehad en hij had er 2 in zijn hals. Waren opgezette lymfklieren. Kon geen kwaad, heel veel mensen hebben dat. Wie weet jij ook, kun je na laten kijken voor de zekerheid :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:31

Heel goed in de gaten houden en anders snel naar de dokter!

Mijn vriend had het ook en het bleek lymfeklierkanker te zijn.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:44

Als de klier opgezet is en pijnlijk/gevoelig is -> geen probleem, waarschijnlijk infectietje.
Als de klier hard en gevoelloos is misschien toch even een HA bezoekje. Kan idd lymfeklierkanker zijn. Maar niet om je bang te maken hoor, 99 van de 100 keer is een opgezette klier gewoon een verkoudheid.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:23

Een harde en gevoelloze klier hoeft ook niks te zeggen. Ik heb er 1 in mijn nek.
Ben in het ziekenhuis geweest voor een echo en blijkt niks mee aan de hand te zijn. De klier zal er mijn hele leven blijven zitten waarschijnlijk, is gewoon een reactieve lymfeklier.
Gewoon eventjes aankijken, en als hij er over een tijdje nog zit even naar de dokter.