Keelamandelen zijn verwijderd.. Nu iets raars

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Keelamandelen zijn verwijderd.. Nu iets raars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 19:24

Ik ben vanmorgen geopereerd aan mijn keelamandelen. Deze zijn eruit gehaald.
Ik ging om 9 uur richting ok en om half 3 was ik alweer thuis. Echt super al zeg ik het zelf.
Alleen nu heb ik iets raars.. Ik ben namelijk heel fanatiek ijswater aan het drinken omdat dat enorm verzacht. Alleen nu komt het: af en toe neem ik een slok en die komt er dan net zo hard weer via mijn neus uit..
Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? Of ben ik gewoon weer een rare?
Iemand enig idee waar dit door komt?

Het is niet zo heel erg ofzo, maar ik vind het gewoon een beetje vreemd. Heb dalijk overigens wel een mooi schoon neusje, hihi.

Bedankt alvast :)

InezFlip

Re: Keelamandelen zijn verwijderd.. Nu iets raars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:52

Zoiets had ik ook. Je moet nu heel erg wennen met drinken. Bij mij kwam het ook vaak in me neus.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 07:48

Hier ook, nu nog steeds eigenlijken ik heb ze er sinds januari uit :')
Rustiger drinken dan blijft het waar het hoort :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:10

Je keel zal wat gezwollen zijn door het verwijderen van de amandelen. Als je dan te snel wilt, dan is er meer ruimte om het water naar je neus te verplaatsen dan naar je slokdarm. Niks vreemds aan dus.
Rustig drinken, dan is er (als het goed is) niks aan de hand. Mocht het na meer dan een week nog zo zijn of erger worden, moet je even aan de bel trekken.

Beterschap!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 10:43

Bedankt voor de reacties! Het gaat vandaag al wat beter met drinken. Moet er gewoon ff aan wennen denk ik. Haha.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:21

Zie een recent actief topic hier over daar staan heel veel ervaringen en antwoorden op je vragen op.

Edit: zie dat ie nu iets minder actief is ;)
[MW] Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?
Allemaal meiden met dezelfde ervaring :)

Het is even wennen. Ik had het ook. Je moet je manier van slikken aanpassen, want je slikt nog alsof je keelamandelen er zitten maar daar zit nu eigenlijk gewoon een gat. Vandaar. Met praten kan dit straks ook nog wel af en toe lastig zijn. Dan ontsnapt er zeg maar lucht via je neus. Dit went vanzelf en anders even door laten verwijzen naar de logopediste. Ik er zo'n 3 weken over gedaan voordat het weer echt helemaal normaal was.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:33

Ik heb dit ook gehad, dokter adviseerde toen om kleine slokjes te drinken en met een rietje, dat ging best goed :D

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:51

@eempiej dat topic had ik ook al gezien inderdaad en me in gemeld. Maar omdat er al twee weken niet meer op gereageerd was was het niet de bedoeling dat het nog wel gebeurde. Vandaar dat ik ff een nieuw topic geopend heb met deze specifieke vraag.

Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik drink inderdaad ook al met een rietje. Dat werkt wel. En praten dat gaat nog niet zo heel goed, hihi. Want alles is nu dik. Inclusief mijn tong, dat is nog wel het vervelendste vandaag.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:46

Ik zou echt proberen om zo min mogelijk te praten! Anders ga je er echt lang last van hebben hoor :-)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:28

Al hoewel je wel beter kunt praten dan fluisteren! Dat is namelijk nog slechter. Dus als je wat wilt/moet zeggen gewoon op de normale manier proberen :)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 21:30

Ik heb geregeld dat iedereen vooral vragen stelt waarop ik ja of nee kan knikken, haha. En ik vermijd het praten zoveel mogelijk. Want dat doet echt nog gewoon teveel zeer. Maar verder valt het me eigenlijk best wel mee.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:48

Dat is normaal, ;)
Komt door de ruimte die je nu inneens in je keel hebt, ik heb de mijne 13 feb laten verwijderen, en nog heb ik er wel eens last van ;)
Je lichaam moet gewoon even wennen..

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:50

BTW, weet niet of je iets kan eten nu??
Maar wat lekker en pijnstillend is om te eten zijn perzikken met yoghurt.
Bij mij washet extreem erg en kreeg zelfs tranadol voor geschreven, dit was het enige wat ik redelijk kon eten... ;)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 21:20

Ik eet nu vooral babyvoeding. Dat gaat wel. Krijg zo snel slijm van andere dingen namelijk.
Maar echt veel eten doe ik nog niet. Vooral veel drinken. Maar thanks voor de tip!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:40

Eigenlijk moet je proberen zoveel mogelijk gewoon te eten. En ja, dat is pijnlijk maar wel beter werd mij verteld. De eerste hapjes die ik nam waren echt ieniemienie hapjes en gepureerde zooi. Babyvoeding kon ik beter niet pakken volgens de arts omdat je lang niet je dagelijkse hoeveelheid vitamine binnenkrijgt en dat zorgt dan weer voor minder snelle genezing.

Je hebt ook van die limonade ijsjes die je zelf nog moet invriezen, daar heb ik er echt veel van weggewerkt, het zuigen op de ijsjes (lekker fout) schijnt weer een helende werking te hebben.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 08:50

Ik heb gisterenavond zelfs alweer een bordje macaroni op. Dus het gaat best goed eigenlijk. En fruitsmoothies, want mams heeft een nieuwe blender gekocht. Op zich gaat het eten nog best goed. Mijn keelpijn zelf valt daarbij wel mee. Maar mijn kaken enzo doen echt zeer. Heb denk ik spierpijn van die klem ofzo die ze gebruikt hebben om m'n mond open te houden. Ooh en ijsjes doen het inderdaad ook goed. Ik kan al best veel dingen weer eten als het maar koud is. Warm durf ik echt nog niet.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:59

Dat gaat inderdaad al goed! Ik zou ook nog niet te warm gaan eten hoor, zo beetje lauw is wel het beste! Ik heb inderdaad ook behoorlijk spierpijn gehad in mijn kaken, maar ook behoorlijk last van mijn keel. Hopelijk kan je snel weer normaal eten!

Gaat het drinken nu wel goed ;-)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:11

Mijn keel doet 's morgens het meeste zeer. En toch zorg ik dat ik 's nachts om de paar uur even iets drink zodat het niet te droog wordt. Maar ja, helemaal voorkomen kun je dat natuurlijk niet.

Het drinken gaat inmiddels goed, heel af en toe komt het nog via mijn neus terug, maar dat is echt minimaal nu. :)

Ik baal alleen dat ik zo dizzy ben, want verder voel ik me eigenlijk nog niet eens zo slecht. Zo lang ik mijn mond maar hou, hihi. Ik heb eerlijk gezegd wel weer zin om paardlief gedag te gaan zeggen. Maar ja, dat moet nog maar even wachten. Ik viel net al bijna om doordat ik zo dizzy ben, hihi. :o

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:52

Me zuigen moet je btw wel heeeel erg uitkijken.. ;)
Er word niet voor niets gezecht dat je de druk op je keel zo veel mogenlijk moet vermijden.. ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:37

Mij werd toen juist door de KNO arts aangeraden om veel op die ijslolly's te zuigen.....

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 21:39

Pfoeh het doet vandaag alweer de hele dag flink zeer.. En maar aan een kant.. Is dit normaal?
Misschien heeft het wel met mijn abces te maken.. Aangezien ik tijdens een van mijn keelontstekingen een peritonsillair abces gehad heb, was het blijkbaar aan die kant ook moeilijker om mijn amandel te verwijderen omdat er littekenweefsel zat..
Maar ja. Ik onderga het maar gewoon en wacht maar af tot ik me weer goed voel.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:45

heb je verder geen koorts ofzo???

Ik had ook veel littekenweefsel op beide plekken en heb toen ook AB gekregen paar dagen na de operatie vanwege ontsteking :-(

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:09

Gewoon uit zitten en alleen uit kijken dat je geen korts krijgt, dat is het enige wat je kan doen ;)
Ieder lichaam reageerd anders op de behandeling, normaal zit je er een week aan vast, maar mijn kno zei al dat het bij mij min 2 weken was, en idd ik zat er alsnog 3 weken mee... ;) Gewoon uitzitten, pijnstillers, lekker aan het ijs en films kijken ;)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 09:25

Okee, dan bijt ik me er nog even doorheen. Dat is wel heel moeilijk hoor, met dat lekkere weer.
Ik was het vandaag helemaal zat. Maakt mijn vader ook nog een rotgrapje, dus ik ging van machteloosheid huilen. Maar jeetje dat is helemaal pijnlijk! Fijn.. Vaders. Ach ja, hij bedoelt het wel goed. Maar hij voelt niet hoeveel zeer het doet.

Ik zal goed in de gaten houden of ik koorts heb. Heb ik verder eigenlijk ook niet over nagedacht.
Thanks voor het delen van jullie ervaringen! :)