Listerine Total Care

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Werkt Listerine Total Care ?

A. Ja.
7 (46%)
B. Nee.
2 (13%)
C. Geen ervaring mee.
6 (40%)

Totaal aantal stemmen: 15

Sjors

Listerine Total Care

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 12:31

Ik heb op 9 feb. een beugel gekregen, nu moes ik mondwater van de apotheek elke avond spoelen -zit geen smaak aan vandaar 1min.-. Nu moest ik vrijdag terug om de beugel aan te trekken (AUW!!). Hij zij dat ik met Listerine Total Care moest gaan spoelen, tussen de middag om 12.55. We hadden toen een proefverpakking gekregen, hij zij dat we een nieuwe fles moesten gaan halen bij de Kruidvat. Oke wij naar de Kruidvat, Listerine Total Care: 6.69(!!). Wij dachten 3/4euro voor een fles.... nou wij hebben hem toch gekocht. Maar hebben een van jullie hier ervaring mee? En werkt het? Doe jij het wel of niet?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Listerine Total Care

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:42

Gewoon een kruidvat (of ah bijvoorbeeld) eigen merk. Werkt net zo goed en stukke goedkoper.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:42

Ik vind het prima werken (= minder gaatjes), maar dat geldt ook voor alle andere mondwaters met fluoride :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:53

Ik heb liever de echte listerine dan een eigen merk, ondanks dat ik bestwel van de eigen merken ben verder... Reden is voor mij vooral dat listerine absoluut niet schuimt, terwijl eigen merk kruidvat bv dat iets meer doen. Dus ik vind het prima werken :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:14

Ik gebruik mondwater van oral b. Ik heb altijd bloedend tandvlees en aften, en die heb ik nu een stuk minder. Listerine heb ik een paar keer gebruikt ( van die bruine ) maar die vind ik zo ontzettend smerig. Of er verschil in de werking zit qua werking weet ik niet.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 14:13

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik gebruik mondwater van oral b. Ik heb altijd bloedend tandvlees en aften, en die heb ik nu een stuk minder. Listerine heb ik een paar keer gebruikt ( van die bruine ) maar die vind ik zo ontzettend smerig. Of er verschil in de werking zit qua werking weet ik niet.

bloedende tanden komt doordat je niet goed poetst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:18

Listerine is fijn spul. Wel behoorlijk pittig qua smaak vind ik.. 'k heb soms moeite om het binnen te houden tijdens het spoelen omdat het soms wat brandt op m'n tong.

Maar de "eigen merk" spoelingen van de drogist werken ook prima en zijn behoorlijk goedkoper :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 14:19

Femke schreef:
Listerine is fijn spul. Wel behoorlijk pittig qua smaak vind ik.. 'k heb soms moeite om het binnen te houden tijdens het spoelen omdat het soms wat brandt op m'n tong.

Maar de "eigen merk" spoelingen van de drogist werken ook prima en zijn behoorlijk goedkoper :)

ik leg het in de koelkast, de TA (tandarts) zij dat het dan minder pittig word.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:26

Ik heb hem wel eens geprobeerd en hij zal beslist ook wel werken maar ik vind het geen prettig spul... Eerst zo'n vreselijke pittige smaak en dan daarna zo'n vieze mierzoete dat je het idee hebt dat je tanden er ter plekke uit vallen.... Ik heb meestal ook gewoon huismerk en die doet het wat mij betreft ook prima!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 14:36

supertinkie schreef:
Ik heb hem wel eens geprobeerd en hij zal beslist ook wel werken maar ik vind het geen prettig spul... Eerst zo'n vreselijke pittige smaak en dan daarna zo'n vieze mierzoete dat je het idee hebt dat je tanden er ter plekke uit vallen.... Ik heb meestal ook gewoon huismerk en die doet het wat mij betreft ook prima!

dat pittige is vies!! dat mierzoete is lekker! maarja iedereen heeft zijn eigen smaak.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:16

Listerine is hartstikke agressief, daarom brand het zo in je mond. Bloedend tandvlees ontstaat inderdaad omdat er een ontsteking is, en die verwijder je niet door te spoelen met een agressief middel als listerine. Het is ook een fabel dat listerine de ruimtes tussen je tanden zou reinigen, daar komt het niet eens. Wil je gaatjes, ontstekingen en andere problemen voorkomen dan zit er maar 1 ding op: goed poetsen en flossen/stokeren. Met spoelen verwijder je namelijk geen plaque.

Edit: ik heb op 'nee' gestemd op de poll. Voor de meeste mensen is spoelen met een mondspoelmiddel een totaal overbodige handeling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:31

ik doe altijd eerst poetsen, dan flossen en dan spoelen met mondwater eigen supermarktmerk à 2 euro. Werkt prima. Ik doe mondwater eigenlijk alleen omdat ik dan lekker lang een frisse smaak in mijn mond heb :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 17:05

bedankt voor jullie reactie's
:D :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:53

dressagelady schreef:
Listerine is hartstikke agressief, daarom brand het zo in je mond. Bloedend tandvlees ontstaat inderdaad omdat er een ontsteking is, en die verwijder je niet door te spoelen met een agressief middel als listerine. Het is ook een fabel dat listerine de ruimtes tussen je tanden zou reinigen, daar komt het niet eens. Wil je gaatjes, ontstekingen en andere problemen voorkomen dan zit er maar 1 ding op: goed poetsen en flossen/stokeren. Met spoelen verwijder je namelijk geen plaque.

Edit: ik heb op 'nee' gestemd op de poll. Voor de meeste mensen is spoelen met een mondspoelmiddel een totaal overbodige handeling.

Helemaal waar :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:16

Mijn vriend moet het ook van de tandarts gebruiken. En sindsdien heeft hij veel minder problemen met zijn tandvlees en tandsteen. Het werkt dus goed.

Inderdaad, het spul is belachelijk duur. Wij wonen vlakbij de Duitse grens, en daar kosten ze maar 4,25 :)