Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_AAASCHAAA_ schreef:Ik gebruik mondwater van oral b. Ik heb altijd bloedend tandvlees en aften, en die heb ik nu een stuk minder. Listerine heb ik een paar keer gebruikt ( van die bruine ) maar die vind ik zo ontzettend smerig. Of er verschil in de werking zit qua werking weet ik niet.
Femke schreef:Listerine is fijn spul. Wel behoorlijk pittig qua smaak vind ik.. 'k heb soms moeite om het binnen te houden tijdens het spoelen omdat het soms wat brandt op m'n tong.
Maar de "eigen merk" spoelingen van de drogist werken ook prima en zijn behoorlijk goedkoper
supertinkie schreef:Ik heb hem wel eens geprobeerd en hij zal beslist ook wel werken maar ik vind het geen prettig spul... Eerst zo'n vreselijke pittige smaak en dan daarna zo'n vieze mierzoete dat je het idee hebt dat je tanden er ter plekke uit vallen.... Ik heb meestal ook gewoon huismerk en die doet het wat mij betreft ook prima!
dressagelady schreef:Listerine is hartstikke agressief, daarom brand het zo in je mond. Bloedend tandvlees ontstaat inderdaad omdat er een ontsteking is, en die verwijder je niet door te spoelen met een agressief middel als listerine. Het is ook een fabel dat listerine de ruimtes tussen je tanden zou reinigen, daar komt het niet eens. Wil je gaatjes, ontstekingen en andere problemen voorkomen dan zit er maar 1 ding op: goed poetsen en flossen/stokeren. Met spoelen verwijder je namelijk geen plaque.
Edit: ik heb op 'nee' gestemd op de poll. Voor de meeste mensen is spoelen met een mondspoelmiddel een totaal overbodige handeling.