De pil laten liggen bij vriend, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

De pil laten liggen bij vriend, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:27

Dag Dames,

Ik heb een vraagje. Ik heb de pil bij m'n vriend laten liggen.
Nu zie ik hem morgen weer, zondagavond laat. Ik moet vandaag nog, en morgen en dan is m'n stopweek.

Is het nu erg als ik bijv vandaag niet slik en morgen 2? Dan heb ik natuurlijk wel een dag overgeslagen.
Of maakt het uit als ik eerder begin met m'n stopweek?

Ik heb hier nog wel 1 strip liggen, maar ik ben bang dat ik dan in de war raak.

Wie kan helpen :) ?

Patriciavt

Re: De pil laten liggen bij vriend, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:28

Ik zou een pilletje uit je nieuwe strip pakken en dan de pil uit je oude strip bij de andere bewaren :j
Heb ik ook wel eens gedaan, met één pilletje raak je niet zo snel in de war :n :)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:29

Heb je de bijsluiter niet thuis liggen? Vaak kan die je het beste helpen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:29

Nu 1 uit je eigen strip nemen of morgen de 2 op de tijd dat je ze normaal slikt.
Als je morgen 2 neemt blijf je gewoon veilig maar ik zou er liever nu 1 nemen en die strip gebruiken als reservestrip.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:30

Ik zou inderdaad ook uit je nieuwe strip 1 pakken. Maar als het goed is mag je ook gewoon morgen 2 nemen, staat geloof ik ook in de bijsluiter!

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:30

Of je pakt van een nieuwe strip 1 of je kan nu je stopweek houden. Maakt niet zoveel uit wat je doet. Ik zou niet een dag overslaan.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:31

Bij de mijne staat in de bijsluiter dat je mag beginnen met je stopweek indien je er een vergeet in de laatste week, maar kan verschillen per pil natuurlijk :) En anders idd eentje nemen uit de andere strip zou ik doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:32

Gewoon lekker die pil uit je nieuwe strip pakken. Dan morgen weer je oude strip gebruiken en dan over een week laatste pilletje van je oude strip nemen en verder met je nieuwe strip. Dat ga je echt niet vergeten. Zeker niet nu je er zo mee bezig bent. Is ook het beste voor je lijf gewoon nu 1 pil ipv morgen 2.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:32

zonnebloem18 schreef:
Nu 1 uit je eigen strip nemen of morgen de 2 op de tijd dat je ze normaal slikt.
Als je morgen 2 neemt blijf je gewoon veilig maar ik zou er liever nu 1 nemen en die strip gebruiken als reservestrip.

Dat is niet waar, dit geldt alleen in de 2e week van de strip.
Als je morgen 2 tegelijk neemt (1 pil langer dan 12 uur na normale tijd ingenomen) moet je 2 weken lang extra bescherming gebruiken, condoom dus.
Je kan ook je stopweek nu in laten gaan, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je dan voortaan op een andere dag begint met je strip. Ik heb de ervaring dat dat nog wel eens mis gaat, ik moet echt aan de vaste begindag van mijn strip vasthouden, anders vergeet ik hem geheid. Maar wellicht kun je dan een alarm op je telefoon zetten ofzo?

Edit: Zou ook uit je nieuwe strip nemen. Zit je niet met die 'andere begindag' en geen gezeik. Alleen dan wel je oude strip goed bewaren na je stopweek!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:34

Dus nu m'n stopweek zou ook kunnen? Dan heb ik alleen 2 'rest' pillen..
Want als ik nu m'n nieuwe strip pak, dan mis ik de zaterdag. Dan pak ik uit de oude strip de zondag. Dan heb ik de stopweek, en dan kan ik verder gaan op de zondag daarop toch van de nieuwe strip? Dan is ie weer op de dag?
Dan kan ik dat ook doen.

Bijsluiter heb ik niet meer liggen helaas. Had 't doosje al weggegooid en de strip los bewaard.

Begindag is bij mij nooit zo'n probleem, die is meestal anders omdat ik zo nu en dan doorslik. :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:36

Maar als je doorslikt blijft je begindag wel gelijk toch?? Blijven hele weken, dus als je doorslikt blijft het dezelfde dag. Doe ik ook regelmatig. Doe meestal 2 strips en dan stopweek.

Edit: Wacht effe, pak voor de zekerheid effe mijn bijsluiter!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:41

Mijn bijsluiter zegt:

Optie 1: Pillen nemen, ook al betekent dit dat je er 2 tegelijk moet nemen. Sla de stopweek over en ga door met de volgende strip.
Optie 2: Nu beginnen met stopweek en 7 dagen pilvrije periode. Je mag ook een kortere periode aanhouden om de begindag gelijk te houden.

Bij beide opties ben je onverminderd beschermd tegen zwangerschap.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:43

Dan begin ik nu wel met m'n stopweek. Ik heb al 1x doorgeslikt, vind 2x achter elkaar wat te veel van het goede.
Dan bewaar ik die andere 2 wel voor als ik ze eens een keer nodig mocht hebben als reserve.

Bedankt :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:45

Kleine moeite voor een medebokker ;).
En volgende keer vergeet je hem waarschijnlijk niet meer, haha!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:46

Nouja, ik ben niet alleen de pil vergeten maar m'n hele toiletzak, incl make up en m'n bril, lenzenpotje enz. Lekker handig dat op en neer reizen. :')

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:47

Sorriso schreef:
zonnebloem18 schreef:

Als je morgen 2 tegelijk neemt (1 pil langer dan 12 uur na normale tijd ingenomen) moet je 2 weken lang extra bescherming gebruiken, condoom dus.
Je kan ook je stopweek nu in laten gaan, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je dan voortaan op een andere dag begint met je strip. Ik heb de ervaring dat dat nog wel eens mis gaat, ik moet echt aan de vaste begindag van mijn strip vasthouden, anders vergeet ik hem geheid. Maar wellicht kun je dan een alarm op je telefoon zetten ofzo?

Edit: Zou ook uit je nieuwe strip nemen. Zit je niet met die 'andere begindag' en geen gezeik. Alleen dan wel je oude strip goed bewaren na je stopweek!

Dit klopt niet helemaal, de laatste week is het minst erg als dit gebeurt. lees de bijsluiter, in de 2e of laatste week en mocht je m dan perongeluk vergeten zijn kun je de volgende dag allebei innemen. en dan moet je wel doorslikken met een volgende strip, dan blijf je veilig.. (Dit heb ik van de dokter want dit was bij mij ook het geval, dus ik had t aan m gevraagt en dat was zijn antwoord, lijkt me sterk dat dat dan niet waar is.)
en anders gewoon nu stoppen en dan heb je gewoon 2 dagen eerder je stopweek.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:47

Thanks Sharona, ik begin gewoon met de stopweek nu :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:48

Oh nee, drama!! Heb je nog wel lenzenvloeistof? Gewoon glaasje gebruiken dan, of 2, bij verschillende sterkte.
Bril is ook wel balen, ik vind het toch altijd wel fijn om effe voor het slapen gaan mijn lenzen uit te doen en effe brilletje op, zuurstof voor de ogen.

Sterkte, muts!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:48

Sharonaa_ schreef:
Sorriso schreef:

Dit klopt niet helemaal, de laatste week is het minst erg als dit gebeurt. lees de bijsluiter, in de 2e of laatste week en mocht je m dan perongeluk vergeten zijn kun je de volgende dag allebei innemen. en dan moet je wel doorslikken met een volgende strip, dan blijf je veilig.. (Dit heb ik van de dokter want dit was bij mij ook het geval, dus ik had t aan m gevraagt en dat was zijn antwoord, lijkt me sterk dat dat dan niet waar is.)
en anders gewoon nu stoppen en dan heb je gewoon 2 dagen eerder je stopweek.

Klopt, maar ik bedoelde dus als je 2 pillen neemt en dan wel gewoon een stopweek doet, dat het dan niet geheel veilig is. Maar TS is er al uit ;).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:50

Sorriso schreef:
Oh nee, drama!! Heb je nog wel lenzenvloeistof? Gewoon glaasje gebruiken dan, of 2, bij verschillende sterkte.
Bril is ook wel balen, ik vind het toch altijd wel fijn om effe voor het slapen gaan mijn lenzen uit te doen en effe brilletje op, zuurstof voor de ogen.

Sterkte, muts!

Ik heb gelukkig nog wat lenzendoosjes en vloeistof, en een oude bril waar ik nog enigszins wat door zie _O-
Gelukkig ga ik morgenavond weer terug, dan heb ik m'n spulletjes weer allemaal. :')

Haha dankje :') volgende keer dus 3x checken. :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:42

Nagini schreef:
Dan begin ik nu wel met m'n stopweek. Ik heb al 1x doorgeslikt, vind 2x achter elkaar wat te veel van het goede.
Dan bewaar ik die andere 2 wel voor als ik ze eens een keer nodig mocht hebben als reserve.

Bedankt :D

Meid al slik je 3 maanden door dat kan echt geen kwaad ;) Ik deed dat vroeger standaard huisarts zei dat het geen enkel probleem is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:11

Ja maar dan moet ik de maand dáárna ook weer doorslikken want dan ga ik op vakantie :')

Ik weet wel dat het kan, maar het is niet per se nodig ofzo. :) Dus als ik nu ongesteld word, slik ik weer 2 maanden door. :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:57

Als je dan die 2 pillen die je nu niet in hebt genomen, als eerste 2 pakt na je stopweek en dan verder gaat met de volgende strip, eindig je weer op dezelfde dag als altijd :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 13:46

Oja! Slim!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:05

Lastig.. gelukkig zit je niet in je meest vruchtbare periode.
Toch zou ik voor de zekerheid de reservestrip maar aanbreken als ik jou was :o