Jeuk na zonnebank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shanalover

Jeuk na zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 09:17

De titel zegt het eigenlijk zelf: ik heb verschrikkelijke jeuk sinds ik onder de zonnebank geweest ben.
Wij hebben thuis zelf een zonnebank, en omdat ik helemaal niet makkelijk bruin word, dacht ik: ik ga lekker even onder de zonnebank. Geen goed idee dus... Het is al ongeveer de 6de x dat ik eronder ging, maar het is de eerste keer dat ik 2 dagen na elkaar onder de zonnebank ging.
Gisterenavond kreeg ik plotseling hevige jeuk, en het stopt gewoon niet. Ik heb vanmorgen een frisse douche genomen en een dikke laag herstellende bodylotion gesmeerd (2x al ondertussen) en het stopt gewoon niet met jeuken. Ook 15 druppels fenistil hebben totaal geen effect.
Heeft iemand een idee wat ik aan de jeuk kan doen? Want ik word er compleet gek van, en wil mezelf zeker niet kapotkrabben.
Alvast bedankt

dressagelady

Re: Jeuk na zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:22

Je mag ook geen 2 dagen achter elkaar onder de zonnebank .. misschien heb je een allergische reactie? In ieder geval niet meer met een geparfumeerde bodylotion smeren, dat maakt het vaak alleen maar erger. Je hebt wel jeukstillende bodylotions bij de kruitvat volgens mij :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:24

Heb ik ook een keer gehad, is gewoon een allergische reactie. Beetje teveel zon gehad. Voorlopig er niet onder dus en mocht je het ooit nog willen, heel voorzichtig opbouwen. Jeukt echt verschrikkelijk he?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:26

hoe lang heb je onder gelegen dan?

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 09:28

dressagelady schreef:
Je mag ook geen 2 dagen achter elkaar onder de zonnebank .. misschien heb je een allergische reactie? In ieder geval niet meer met een geparfumeerde bodylotion smeren, dat maakt het vaak alleen maar erger. Je hebt wel jeukstillende bodylotions bij de kruitvat volgens mij :)

Het is geen geparfumeerde bodylotion die ik gebruik. Ik ben zowiezo gevoelig voor geparfumeerde bodylotion's en dergelijke. Ik gebruik nu een bodylotion voor gevoelige en droge huid, aangezien ik zowiezo al een erg droge huid heb.
Iig bedankt voor je reactie. Nu weet ik toch al dat ik geen 2 dagen na elkaar onder de zonnebank mag :o

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 09:30

@ Charlie_P: zeg wel, het is echt bijna niet dragelijk.
@ bobomelo: een halfuurtje, zoals altijd (het is wel een medische zonnebank, die zou niet zo schadelijk mogen zijn voor je huid). Ik denk wel dat als ik er straks terug mee begin ik aan 20 min. ga starten

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:35

Nou als ik dit zo lees dan schijn je dus een gevoelige huid te hebben, als jej ook al niet tegen geparfumeerd spul kan!

En als je daarbij ook al niet snel bruin wordt, zou ik ook niet beginnen met 20minuten! bij ons is 20 minuten het maximum op de sportschool(is een zonnebank, dus aan 2 kanten tegelijk)
ik zou beginnen met 5 a 10 minuutjes per kant!, of als jullie ook zo'n totsti-ijzer hebben dan in totaal 10minuten!

maar zeker geen 20 minuten per kant per keer!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:37

Waarschijnlijk zonne- of warmteallergie (kan zomaar ineens komen en gaan), in de winkel/apotheek kan je daar Urtizon voor halen.
En idd je tijd aanpassen, zeker als het een medische bank is voor huidproblemen. Opbouwen met hele korte tijden en altijd een rustdag ertussen tenzij anders aangegeven door een arts natuurlijk.

Edit: ik vraag me toch af of je veronderstelling wel klopt: medische zonnebank/dus minder schadelijk.
Ik heb zelf lichtkuurtjes gedaan in het zkh en die lampen waren juist heel veel heftiger dan de standaard zonnebanklamp (starten op 3sec per keer en nooit langer dan 10min). Moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met de med. bank thuis dan hoor :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:49

De lengte van het zonnen verschilt ook helemaal per zonnebank. Ik lig soms onder een zonnebank waar je max 9 minuten onder mag. Maar soms ook waar ik een half uur onder mag. Je moet dus goed kijken wat voor zonnebank je heb. 2 dagen achter elkaar mag wel, maar blijkbaar kan jouw huid daar niet goed tegen. Voortaan gewoon een dag wachten en misschien iets korter.