Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 11:40

Tot een half jaar terug had ik bijna dagelijks last van (vage) pijn in mijn benen. Het voelt als een soort groeipijn, maar dan heftiger. Ik heb er toen een half jaar dus geen last van gehad, en sinds deze week is het weer terug. Ik heb nu al 3 dagen aanhoudende pijn in mijn benen, maar wel steeds een verschillend been :+ Gisteravond was het mijn linker (boven) been, ik had op een gegeven moment hier ook een verdoofd gevoel in. Vandaag word ik wakker met pijn in mijn rechter onderbeen, plus spierpijn in mijn linker bovenbeen. Ik heb er ook dagen tussen zitten dat ik geen pijn heb, of dagen dat beide benen pijn doen.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ben sowieso van plan volgende week langs de HA te gaan :)

No_No

Re: Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:41

restless legs??
Geen idee hoe je het schrijft eigenlijk..

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:43

Nee ik denk dat niemand dat weet, ik zou de HA of/en fysio gaan bezoeken. Heb je al gebeld voor afspraak? Zou ik wel doen :) Weekend kan lang duren met pijn.

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:35

bij restless legs heb je constant de neiging om te bewegen toch?
is het ook dat je meer last hebt als je veel hebt gedaan? en dat ze pijn gaan doen als je heel lang hebt gestaan? ik heb dat al een paar jaar, en na iedere keer weer weg te zijn gestuurd bij de HA met dat ik verkrampte rugspieren heb en meer moet bewegen blijk ik dus een hernia in de onderrug te hebben....
laat je dus niet zomaar afschepen bij de huisarts!!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 13:37

Bedankt allemaal voor de reacties :)
Restless legs heb ik ook aan gedacht, ik merk wel dat de pijn afzakt wanneer ik beweeg, als ik veel doe komt het inderdaad in volle hevigheid terug..
Inga, ik kan maandag pas weer mijn HA bellen, het is gelukkig niet zo dat de pijn onhoudbaar is :)

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:46

Zit de pijn echt in je botten of in je spieren? Als het in je spieren zit moet je eens een paar flessen Bitter Lemon ophalen van de winkel. In Bitter Lemon zit de stof Kinine, dit is goed tegen spierkrampen. Neem ongeveer 3 á 4 glazen p.d. voor een merkbaar effect! :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:05

Kan ook zijn dat je scheef zit in de rug, misschien kun je nog contact opnemen vanmiddag met de fysio.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:37

restless legs geeft normaal gesproken geen pijn, het is een gevoel alsof er mieren over jebenen lopen zeggen sommigen, maar het geeft iig een constante drang tot bewegen. Meestal in de onderbenen :)

Wat het wel is durf ik niet te zeggen, zou eventjes langs de HA gaan.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:22

Klinkt als uitstraling van een zenuwbeklemming. Geen last van je rug oid?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:12

Klinkt idd als zenuwpijn. Heb je last van je rug/nek of ben je een keertje gevallen? Of misschien veel stress? Ik heb het ook geregeld maar dan in mijn armen, om gek van te worden.

Ik denk dat het zou kunnen helpen om iets warms (kruik) op je onderrug te leggen met het slapen, of eventueel een warmtegel op je onderrug te smeren. Uitstralingen naar je benen komen vanuit het zenuwstelsel gezien vaak vanuit de onderrug, moet je maar even kijken of je het het proberen waard vindt :) Sterkte!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 09:23

Ik heb geen last van mijn rug in de zin van pijn, maar mijn rug zit wel altijd compleet vast. Ik zal vanavond mijn schoonzus de fysio eens vragen, zij kraakt mij ook geregeld :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:55

Is het toevallig rond je menstruatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:56

Ik zou vooral naar de HA gaan. Kan net zo goed zijn dat er iets in de bloedvaten aan de hand is ;)
Als er iets in je rug vast zit kan het daar ook een uitstraling van zijn inderdaad. Naar de huisarts is echt het beste idee!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:59

ergens vind ik het wel wat klinken alsof je elke keer een kleine zweepslag in je beenspier krijgt?
dat word dan verooraazkt door teveel afvalstoffen waardoor je spieren verzuren.

hoe is je eetpatroon?
zou er wel mee heen gaan,magnesiumtekort zou dit ook kunnen veroorzaken,maar ook bijvoorbeeld een spatader of een virus.
beter dus naar laten kijken :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:01

Restless legs is het wss niet nee. Dat is heel wat anders. Ik heb ook RLS en ik kan me niet in jouw omschrijvingen vinden wat dat betreft.
Misschien toech een soort van groeipijnen? Ik denk dat je gewoon beter kan wachten op het advies van de HA, voordat wij je allemaal gekke, enge dingen aanpraten. ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:02

zou ook kunnen een tekort aan B12 of calcium/magnesium!! (dat hielp tenminste bij mij :D )