Jeukende voeten door hooikoorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Jeukende voeten door hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 01:42

Het mooie weer steekt de kop op en direct is het weer feest; de hooikoorts slaat in alle hevigheid toe. Nu kan ik met de hooikoorts inmiddels prima omgaan, heb er een berg goede medicijnen voor, ben bezig met een desensibilisatiekuur en loop onder behandeling van een allergoloog in het ziekenhuis. Aan de typische hooikoortsklachten en moeheid ben ik helemaal gewend.

Waar ik echter helemaal godsgruwelijk-knétter gek van wordt is de extreme jeuk aan mijn voeten. Vanaf februari/maart tot september/oktober heb ik 's nachts zo'n vreselijke jeuk aan mijn voeten dat ik me er geen raad meer mee weet. Er is niks te zien aan mijn voeten - niet opgezwollen, niet rood, geen bultjes zoals bij een normale allergische aanval. Maar die jéuk. Ik kan mijn voeten gerust openkrabben en het liefst pak ik een vork of een ander scherp voorwerp om mijn voeten eens flink mee te lijf te gaan. Ik loop op leren schoenen, trek ze thuis direct uit, loop nu nog op sokken maar de hele zomer op blote voeten en slippers, smeer mijn voeten wel of niet in, het maakt allemaal geen verschil. Er is geen lijn in te ontdekken. Overdag jeukt het ook wel, maar een stuk minder. 's Nachts lig ik er echter wakker van -je raadt het al, zoals nu dus-. Heb allerlei zalfjes, onder andere vercoolende gel maar dat helpt nog geen 5 minuten. Enige wat enigzins verlichting brengt is een nat washandje maar dat slaapt ook zo vervelend. Koelte is het enige wat verlichting brengt. De allergoloog weet zich er geen raad mee, maar ondertussen zit ik er wel mooi mee.

Pijn kan ik prima hebben, daar kan je pijnstillers tegen in nemen, maar echt erge jeuk is toch wel zo vreselijk. Ik hoop nog altijd dat iemand dé tip heeft, want anders wordt het weer een zomer met weinig slaap (terwijl ik van de hooikoorts zo moe word) en hopeloze nachten.

HCRanch

Re: Jeukende voeten door hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 04:39

is het geen bijwerking van de medicijnen?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 10:16

Nee die medicijnen slik ik het hele jaar door. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:17

Herkenbaar! Ik heb het alleen voornamelijk aan mijn armen, heel stom maar de hooikoorts droogt je huid uit.. wat bij mij helpt is elke 2 a 3 uur even lekker smeren met bodylotion (overdag) zodat ik snachts een beetje slapen kan :j