Alcoholgebruik onder de bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 23:27

Ik heb de laatste tijd regelmatig borrels met vriendinnetjes, feestjes en natuurlijk met uitgaan word er geregeld wat gedronken.
Ik heb geen alcohol nodig om het leuk te hebben, zou ook prima een aantal weken/maanden zonder kunnen..

Wat ik mij dus afvroeg, hoeveel alcoholische drankjes drinken jullie gem. per week? :) mijn antwoord laat ik nog even voor mezelf, haha

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:31

Momenteel geen...... ben enkele maanden zoet met een kuur voor mijn huid, waarbij ik geen alcohol mag gebruiken. Op dit moment heb ik daar geen probleem mee (hoewel straks bij mooi terras-weer......).
Normaal gesproken ongeveer 2 alcoholische drankjes per week, wanneer ik uitga uiteraard meer (hoewel ik vrij snel aangeschoten raak, dus ook dan zeker geen liters nodig heb ;) ).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:31

Ik denk dat ik gemiddeld 6 glaasjes alcohol per week gebruik. (wijn)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:32

Phoeh.. ik drink haast nooit! Eerlijk. :)
Laatste keer dat ik dronk was afgelopen zaterdag op een feest, daarvoor al ruim 2 maanden niets.
Bier lust ik niet, vind ik echt smerig.. van die hele sterke dranken ga ik echt gauw over m'n nek.. en aangezien ik dus bijna nooit drink, hou ik het op die momenten vaak bij de Bacardi..
En dan zo'n 2 a 3 glazen/flesjes. Max 4.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:33

0, alcohol is en blijft een harddrug.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:34

Ik geef toe, ik drink best veel.
Iedere vrijdag en zaterdag gaan er toch wat wijnflessen doorheen (samen met mijn vriendinnen dan)

Maar ik kan ook makkelijk zonder, zo drink ik in de zomer bijvoorbeeld bijna helemaal geen alcohol. Dan drink ik liever iets dat echt helpt tegen de dorst. En af en toe een wijntje voor de smaak.

Ik drink wijn echt omdat ik het lekker vind, dus als ik zeg dat ik zin heb in een wijntje, heb ik niet direct zin in alcohol.

Irma_Maandag

Re: Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:36

Ik drink juist in de zomer gemiddeld wat meer dan in de winter......heerlijk buiten bij mooie middagen / avonden...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:36

ik neem wel eens een biertje, maar daar kan ik de hele avond over doen :D ook drink ik wel rode wodka-redbull maar ook maar een paar slokken. Met feestjes etc drink ik wel meer :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:51

Ik drink alleen met feestjes (soms) en met uitgaan.

Momenteel drink ik helemaal niet ivm medicatie waarbij het niet wordt aangeraden :) .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:00

Nooit. Ik ben straight edge, dus ik drink niet, ik rook niet, ik eet geen vlees, ik gebruik heel weinig tot geen cafeïne en ik let sinds kort ook heel erg op de E-nummers.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:03

Vjestagirl schreef:
Nooit. Ik ben straight edge, dus ik drink niet, ik rook niet, ik eet geen vlees, ik gebruik heel weinig tot geen cafeïne en ik let sinds kort ook heel erg op de E-nummers.

Wow! Ik doe het je niet na..... vind het wel bewust van je
Ik drink dan weinig en let op mijn voeding, maar verder......

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:05

Geen, ik heb een hele bewuste keuze gemaakt om niet te drinken. Hoewel op het moment dat ik het echt naar m'n zin heb, mensen het verschil niet zouden zien tussen mijn nuchtere ik en iemand met 5 bier achter z'n kiezen, maar dat is een ander verhaal :').

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:09

Ik drink alleen met uitgaan (1x in de 2 weken ongeveer) en soms op een feestje.
Thuis zomaar op een doordeweekse avond alcohol drinken doe ik eigenlijk nooit.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:12

Thuis drink ik vrijwel niet, heeeeel af en toe een rosé'tje of wanneer we gasten/eters hebben een wijntje. Met bepaalde feestjes wil ik wel eens los gaan, ik laat het echter nooit zover komen dat ik de dag erna niet meer weet wat ik heb gedaan/gezegd of dat ik over moet geven.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:17

ik denk gemiddeld 5 - dan de zaterdag niet mee gerekend :')
als ik op een terrasje zit drink ik meestal ijsthee. terwijl ik toch wel van een lekker koud biertje hou

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:19

Ik kan niet wachten op het mooie weer, heerlijk een terrasje pakken, in het zonnetje met een wieckse rosé :D

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:22

Ik drink eigenlijk alleen tijdens het uitgaan, en zo vaak ga ik nou ook weer niet uit, dus dat valt te verwaarlozen. Al had ik met carnaval het goed te pakken (ook gelijk de laatste keer uit ;)), maar wonder boven wonder de volgende dag gewoon fris en fruitig, alleen moe en zere voeten :p

Vind het nu wel lekker om 's avonds als ik thuis kom van t werk om een biertje te pakken, of, nu het bier op is (die twee flesjes := ) beetje Beerenburg met dubbelfriss huismerk. Kom overigens rond een uur of half twaalf/twaalf uur thuis. Is overigens een klein scheutje, zodat het een beetje lichtoranje wordt (afhankelijk van het fris), zodat ik lekker kan slapen en een beetje warm wordt. Heb namelijk moeite om mij warm te houden, althans, dat denkt mijn lichaam. Ben dus aan het zweten op mijn rus, terwijl mijn handen ijskoud zijn en dus denkt mijn lichaam dat ie moet opwarmen. Overigens loop ik hiervoor bij de huisarts dus hoef geen adviezen ;). Door de alcohol wordt je bloed wat 'dunner', waardoor het beter mijn vingers instroomt.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:41

1 drankje in de maand is veel bij mij ben meestal de bob :')
maar kan zonder alcol een prima avondje hebben :j

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 01:23

Ik drink nooit alcohol, nog nooit gedaan ook. Veel mensen geloven het niet als ik dat zeg, maar mijn vrienden weten dat ik geen alcohol wil drinken. Ze denken ook dat ik straks als ik mijn rijbewijs heb zo gek ben om altijd voor ze te rijden, haha! In ieder geval niet op mijn kosten rijden, geef me hun auto maar :P

Maar, ik vind alcohol totaal niet nodig. Allereerst lust ik het waarschijnlijk helemaal niet omdat ik niet zo goed tegen dingen waar ook maar een beetje koolzuur in zit kan (muv. Dubbe Fris ;) ), ten tweede omdat alcohol niet goed is voor je, al wordt hier dan vaak het argument een wijntje is gezond erin gegooid. Maar mensen om mij heen kunnen het al snel niet bij af en toe een wijntje houden... Dat is dan ook gelijk punt drie, als je eenmaal aan de alcohol gaat, neem je veel sneller te veel naar mijn mening.

Dat was mijn betoof over mijn alcoholloze leven haha! ;) (Hetzelfde geld overigens voor roken/drugs, nooit gedaan en ook zeker niet van plan. )

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 03:10

Laatste tijd erg rustig, 5 glazen per week.
Als ik een druk weekje heb drink ik er 15 p.w.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 06:18

Dat verschilt nogal eigenlijk. Als ik een rustig weekje heb, niet weg ga en als we geen visite krijgen, dan drink ik meestal 1 of 2 glaasjes wijn in een week (lekker s avonds op de bank)

Als we een feestje hebben met vrienden dan meestal 6-8 biertjes of glazen witte wijn (met ijsklonten)

Als ik uit ga, wat nog maar 2 of 3 x per jaar gebeurt, dan toch wel gauw 10-15 biertjes/glazen witte wijn en 1 of 2 flugeltjes. (die laatste herinner ik me de laatste dag meestal erg goed door de timmerlieden in mn hoofd dan hahaha)

Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen druppel gedronken. Miste het ook absoluut niet.

Klinkt misschien vrij veel maar als ik het vergelijk met mijn studiejaren in Groningen..... dan ben ik best "burgerlijk" geworden lol.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 06:35

0 glaasjes :D

Ik drink alleen nog water of thee....

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 06:37

Ik gemiddeld 0.
Drink alleen als ik op stap ga (wodka redbul, citroenbrandwijn en die zoete zooi :p)
maar dan max 4 glazen als we in stad zijn en max 6 glazen als we 'thuis' zijn (Overigens hou ik de tel niet bij, maar weet zeker dat ik niet meer dan dat drink)
Of heel ooit met vriend uiteten dan rode wijn (witte vind ik niet te zuipen :p)

*Op stap ga ik 1x per maand ofzo, niet heel vaak

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 06:46

Ik drink eigenlijk alleen op zaterdag, als ik ge stappen. Dan gaan er ongeveer 5 drankjes doorheen, dat wil zeggen bier of apfelkorn.
Met oud en nieuw gaat er altijd veel meer doorheen, dan zijn we ook allemaal echt goed dronken. En daar heb ik dan de volgende dag zoveel spijt van dat ik de eerst komende maand geen alcohol drink ;)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:02

eeuhm 0,002 ofzo...
Sinds ik mijn rijbewijs heb, al weer bijna 10 jaar..damn wat ben ik al oud :+, drink ik nauwelijks alcohol. Ten eerste zie ik de lol van de volgende dag koppijn niet in én wil ik ten alle tijden in mijn auto kunnen stappen en weg kunnen rijden.
Daarnaast kan ik me prima vermaken zonder..
Als ik eens in de 4 maanden 1 a 2 glaasjes bessen-7up drink is dat heeeel veel, puur omdat ik het lekker vind. Op een terras drink ik ice-tea, thuis of op visite water of sap...zie niet in waarom dat wijn of Rose ofzo zou moeten zijn.