Ook ik ben van het paard gesodemieterd en helaas verkeerd terecht gekomen. Ik heb mijn 3e lendewervel gebroken en verpulvert. Ik heb ongeveer een maand in het ziekenhuis gelegen met 2 operaties. Er is een heel ijzerwerk in mijn rug gezet om het allemaal weer staande te krijgen. Dit is eind januari gebeurd en inmiddels loop ik al 2 maanden met een korset en ben bezig met revalideren. Het korset mag over 2 weekjes afgebouwd worden (yeey
)Maar nu heb ik 2 vraagjes (omdat er hier op bokt geloof ik een hoop ervaringsdeskundigen zijn
). In juli mag ik weer rijden en sporten, dat is dus een periode van 6 maanden. Mijn vraag is aan de bokkers die ook hun rug gebroken hebben, hoe ging het herstel, wanneer kon je weer hele dagen naar school, ging het rijden ook gewoon weer zoals vanouds?
Ik weet namelijk niet goed wat ik nou moet verwachten voor juli, als ik ongeveer genezen ben.
En mijn 2e vraag, ik heb door de 2 operaties nu 2 littekens. Eentje op mijn rug die best goed hersteld, en eentje op mijn zijkant/buik. Deze is van rond 10 februari en omdat mijn huid daar natuurlijk veel dikker is duurt dat genezen langer. Ik smeer nu met biodermal maar het haalt niks uit geloof ik. Hij is best dik en rood (ik heb foto's voor de geïnteresseerden
en voor de zomer wil ik het wel een beetje hersteld hebben.. Alle tips zijn welkom

Al durf ik het ook niet aan hoor, ik ben er nog niet soepel genoeg voor geloof ik. Ik kom er niet eens op