Ervaringen Psioriasis in combinatie met Vermoeidheid etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Ervaringen Psioriasis in combinatie met Vermoeidheid etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 15:23

Graag zou ik jullie meningen/ ervaringen horen.

Ik heb sinds mijn 16e Psioriasis, en na vorig jaar een aanval van gordelroos te hebben gehad zijn er nu 2 verschillende soorten ontstaan.
Van oudsher had ik al de plaque versie op de bekende plekken ( Ellebogen, Knieen, hoofdhuid.) echter heb ik nu een 2e variant er bij. ALsof 1 al niet genoeg was :+

Te weten de variant met rode vlekken in het gezicht voornamelijk en als losse plekjes over het gehele lichaam.

Nu merk ik de afgelopen periode dat ik erg vermoeid ben , minder kan hebben en pijn in mijn lichaam heb. Na onderzoek en doorverwijzing door de Dermatoloog is er door de Reumatoloog vastgesteld dat ik een lichte vorm van Psioriasis Artritis heb,

Lekker dus. not !

Nu is mijn vraag Wie heeft hier ook ervaring mee? en wat werkt er tegen die vermoeidheid?

Ik ben al vrij ver uitgedokterd zowel in het ALternatieve als reguliere circuit.

Creatas

Re: Ervaringen Psioriasis in combinatie met Vermoeidheid etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:42

Vrij weinig voorzover ik weet (ook PA), blijven bewegen ondanks de pijn, genoeg vitamientjes, en vitamientjes Zon slurpen, en proberen je huidige dingen/taken te handhaven/aan te passen/verdelen.

Zelf merk ik ietsiepietsie verschil sinds ik B-complex (oh en omega= visoliecapsules) erbij slik, maar dan pak ik ook wel weer gelijk weer een pil meer als op de verpakking staat :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:07

Tegen vermoeidheid helpt (bij mij) maar 1 ding.... slapen! Ik heb geen psoriasis maar wel eczeem, en zodra dat enigszins verslechtert, merk ik onmiddellijk dat ik veel meer slaap nodig heb. Al gauw 9 à 10 uur per nacht, op het dieptepunt 13-14 uur per dag. Ritme en activiteiten aanpassen helpt, prioriteiten stellen en voor jezelf duidelijk maken waaraan je hoeveel tijd wilt besteden. Op deze manier loop ik mijzelf niet voorbij. Verdere tips heb ik helaas niet voor je, veel sterkte ermee!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 08:46

Bedankt voor jullie reactie's

Plien maar is het niet zo als je nog meer gaat slapem je dan ook jezelf nog verder vermoeid? Ik heb wel is ergens gelezen dat je niet meer moet slapen als 8 uur per dag.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:58

Mijn broertje heeft heel erg psoriasis, plekken over zijn hele lijf. Hij heeft al jaren een speciale zonnebank waar hij elke dag een minuutje onder gaat en dat helpt hem erg goed. Ik heb het in veel mindere mate, maar merk wel dat ik bij het eten van bepaalde voedingsmiddelen meer last krijg. Varkensvlees, suiker, chemische toevoegingen probeer ik zoveel mogelijk te ontwijken.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 09:07

Imre schreef:
Mijn broertje heeft heel erg psoriasis, plekken over zijn hele lijf. Hij heeft al jaren een speciale zonnebank waar hij elke dag een minuutje onder gaat en dat helpt hem erg goed. Ik heb het in veel mindere mate, maar merk wel dat ik bij het eten van bepaalde voedingsmiddelen meer last krijg. Varkensvlees, suiker, chemische toevoegingen probeer ik zoveel mogelijk te ontwijken.

Das een goede, ik zal daar is op proberen te letten, de uv bank heb ik ook een jaar in huis gehad maar daar had ik helaas niks aan :(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:12

Niet? Dat is heel erg jammer!

Ik was nog vergeten te zeggen dat je ook moet oppassen met cafeïne, alcohol en roken. Ook zuivel schijnt het erger te maken, ik ben echt een zuiveljunk, dus aan die regel hou ik me niet. :o Drink water, groene thee, eet gezond, etc. Er is een boek over wat je wel en niet moet eten als je psoriases hebt geloof ik en op deze site staat ook het een en ander: http://www.natuurarts.info/psoriasisdieet.htm

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:05

Ik heb sinds mijn 15e ofzo last van psoriasis. Tot een jaar of twee/drie geleden alleen last van plaque op mijn hoofdhuid en kleine plekjes verspreid over mijn lichaam, helaas nu ook zere vingers erbij gekregen, wat waarschijnlijk ook psoriatische reuma is. De vermoeidheid herken ik niet zozeer, wel pijn in mijn hele lichaam. Ik heb nu diclofenac, max. 3 per dag, waar ik nu ook wel aan kom. Vooral mijn rechter middelvinger is opgezwollen en stijf. Op mijn linkerpols heb ik een bult met vocht zitten wat ook zeer doet. Binnenkort hebben we een nieuwe huisarts, dan wil ik me ook eens door laten verwijzen naar een reumatoloog.