Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb boven en onder al een spalk (of draad, zo kun je het ook noemen). Deze loopt alleen van hoek tot hoektand en dus niet langs mijn kiezen. De ortho was hier ook geen voorstander van omdat het makkelijk afbreekt (druk op kiezen met kauwen, je voedsel komt daar meer langs etc.). Focussed schreef:De ortho heeft niet gezegd dat ik hem eerst dag en nacht in moest doen, enkel nacht. Maar ga deze week hem gewoon eens een paar dagen de hele dag inhouden, hopelijk werkt dat dan
Miekemuis_: Als je even leestIk heb boven en onder al een spalk (of draad, zo kun je het ook noemen). Deze loopt alleen van hoek tot hoektand en dus niet langs mijn kiezen. De ortho was hier ook geen voorstander van omdat het makkelijk afbreekt (druk op kiezen met kauwen, je voedsel komt daar meer langs etc.).
Ik heb dus weldegelijk goed gelezen
Maar in de volksmond worden alle twee gebruikt dus had wel gedacht dat iedereen dat zou weten haha
Wat dacht jij bij gespalkt dan haha? Focussed schreef:De officiele naam is retentiespalk, draad is niet de naamMaar in de volksmond worden alle twee gebruikt dus had wel gedacht dat iedereen dat zou weten haha
Wat dacht jij bij gespalkt dan haha?

dressagelady schreef:Zijn er wel rontgenfoto's van je gebit gemaakt voordat je beugel eruit ging? Het kan zijn dat als je dit bitje niet draagt, je tanden weer in hun oorspronkelijke positie gaan staan. Ik zou m voor nu gewoon zoveel mogelijk dragen en even weer een retourtje naar de ortho maken ..