knie doet pijn, enig idee wat het is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesNatas

knie doet pijn, enig idee wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:15

Hallo,
Ik heb nu al een maandje of 2 pijn aan mijn knie.
Aangezien ik dacht dat het wel over zou gaan, ben ik nog niet naar de dokter geweest.
Ik weet totaal niet waardoor dit kan komen.
Zoals normaal was ik naar mijn paard gegaan en had ik op haar gereden.
Toen ik die avond thuis kwam deed het ineens erg pijn.
Nu is het zo dat ik de pijn niet zo heel erg voel tijdens het lopen.
Tijdens het rennen daarin tegen wel heel erg.
Als ik op die plek druk, doet het echt super pijn.
Terwijl mijn andere knie het niet eens voelt als ik op dat plekje druk.
Dit is de plek waar het pijn doet:

Afbeelding

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Als je vragen hebt kan je deze altijd stellen!
Alvast erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes Natasja :D

Goof

Re: knie doet pijn, enig idee wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:17

Twee maanden pijn en dan bokt om advies vragen????......

Krijg je weer een standaard antwoord als:"ga naar een dokter".

Forcalquier

Re: knie doet pijn, enig idee wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:36

Zoek eens op Chondropathie.

Hoe voelt je knie als je een tijdje stil zit in de zelfde positie? word het stijf of blijft de pijn het zelfde?

Ik loop al 12 jaar met een pijnlijke knie(sinds 6 maanden beide knieën),meerdere onderzoeken en fysiotherapie gehad maar tot nu toe nog steeds geen oplossing voor de pijn en een duidelijke oorzaak, ik zou dan ook als ik jou was in ieder geval een huisarts bezoekje plannen.
Ik heb er te lang mee door gelopen (ben nu 2 jaar onder behandeling) omdat ik ook dacht dat het vanzelf wel weg ging, waarschijnlijk heb ik nu zo lang doorgelopen dat mijn knieschijf ernstig is versleten (ben pas 28) maar dat onderzoek krijg ik pas volgende maand.

Ik heb echt spijt van het jaren doorlopen, kan nu haast niet paardrijden van de pijn en zou willen dat ik 12 jaar geleden iets verstandiger was geweest.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:59

Voel je pijn achter je knieschijf? Dus zoals Forcalquier schrijft? Dan zou je idd eens kunnen kijken naar chondropathie.

Echter verwacht ik dat je last hebt van een beginnende Osgood schlatter. Hierbij voel je de pijn onder de knieschijf, op de plaats waar de pees van je quadriceps overgaat op het bot, ofwel op de tuberositas. Deze aandoening onstaat wanneer er een te grote trekkracht is van de bovenbeenspier, waardoor je pijn krijgt bij de peesaanhechting. Deze aandoening ontstaat vaak tijdens de groei, zo rond het 11e tot 16e levensjaar en gaat in principe vanzelf over, echter wanneer je er niets aan laat doen kun je vergroeien van het bot krijgen.

Met andere woorden, ga eens langs de fysio en laat ernaar kijken. Je kunt daar zonder verwijzing naartoe en zoals hier al beschreven is bokt geen dokter en moet je voor een goede diagnose altijd iemand ernaar laten kijken. :)