ervaringen met energie'pillen'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

ervaringen met energie'pillen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 14:11

Ik ben de laatste tijd zo doodmoe, echt niet normaal.. Kom de dag maar net door, en om 7 uur savonds val ik gewoon letterlijk op de bank neer.. Nu is mijn vraag of hier iemand ervaring heeft met het slikken van extra voedingssuplementen/ energie pillen? van de gezondheids winkel oid? En of dit ook daadwerkelijk werkt?

_Tara_

Re: ervaringen met energie'pillen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:13

Je zou Ginseng kunnen proberen :j Zou je wel even op internet moeten kijken welke je precies moet hebben. Je hebt namelijk Koreaanse en nog een. Ik heb hier zelf de Koreaanse staan (Panax Ginseng) van 't merk Herb Tech. Ik zou alleen niet iets nemen waar Guarana in zit ofzo. Dat is meer voor een energiekick, net als een energiedrankje. Als dat uitgewerkt is, wordt je er juist moeier van.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:14

Zou je niet naar de oorzaak op zoek gaan ipv symptomen te willen bestrijden?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:16

O ja ik lees nu eigenlijk pas dat TS om 7 uur al dood neer valt op de bank... Dan zou ik ook eerst eens bloed laten prikken ofzo :j Wie weet mis je wel iets in je voeding. Dan kun je die energiepillen wel nemen, maar daar los je dan niks mee op.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 14:19

Ik ben niet iemand die snel naar de HA gaat eigenlijk :P ik ben nooit ziek, heb vorig jaar nog mijn suiker en ijzer laten prikken en daar was helemaal niks mis mee, ook eet ik redelijk gezond en slaap vrijwel altijd 7 uur per nacht.. Dit is echt iets van de laatste weken (week of 2) Soms denk ik dat ik pfeiffer heb ofzo, maar dan lig je gewoon echt de hele dag op bed toch :P

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:28

nou dat is verschillend, bij sommige mensen is het inderdaad zo dat ze alleen maar op bed kunnen liggen maar bij sommige mensen ontpopt het virus zich niet volledig en ben je gewoon moeier dan normaal. misschien kun je toch even lbloed laten prikken bij de ha op pfeiffer er B12 tekort.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:50

Moeier. :D Haha.

Pfeiffer zou best kunnen, er zijn zelfs mensen die nauwelijks ziek/moe zijn of nog niet eens 5 minuten iets kunnen doen voor ze in slaap vallen.

Zou toch een keer op Pfeiffer en bloedarmoede laten prikken. :)

Het is trouwens niet "moeier", maar "meer moe". :P

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:54

haha ja is niet echt een woord he :D sorry nog daarvoor!! :):) (toch klinkt het wel leuk...)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:55

ik heb ooit bij de kruitvat van die energie pillen gehaald. werkte wel een beetje. wil ze binnenkort weer nemen. heb het laatste tijd erg druk dat het zorg voor net iets meer weerstand en dat je net iets meer kan hebben. hier zit ook veel verschillende vitamine B's in. verder ben ik ook iemand die het niet goed kan volhouden op 7 uur slaap ik heb echt8 uur nodig, miss een weekje proberen hoe het gaat op 8 uur slaap.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:00

Elma_ schreef:
Ik ben niet iemand die snel naar de HA gaat eigenlijk :P ik ben nooit ziek, heb vorig jaar nog mijn suiker en ijzer laten prikken en daar was helemaal niks mis mee, ook eet ik redelijk gezond en slaap vrijwel altijd 7 uur per nacht.. Dit is echt iets van de laatste weken (week of 2) Soms denk ik dat ik pfeiffer heb ofzo, maar dan lig je gewoon echt de hele dag op bed toch :P

In een jaar kan natuurlijk wel veel gebeuren. Zou toch even langs de dokter gaan :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 18:30

bedankt voor alle tips, misschien toch nog maar even langs de HA, om dingen uit te sluiten.. Kom er echt nooit.. ik heb nooit wat en om dan aan te komen met ik ben zo moe.... Maarja niet gaan heb ik mezelf ook weer mee :D

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:39

Eerst langs HA idd.

Ik merk zelf nu al een groot verschil sinds ik 'gewoon' een extra B-complex (en omega) slik (wel slik ik dan van alles 1 tabl. meer dan op de verpakking vermeld staat :o) .
En dat zijn gewoon pillies van de AH. Als het het placebo-effect is is het ook prima natuurlijk :')

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:54

Je kunt zeker even langs de huisarts aan om een bloedtest te laten doen.

Zelf heb ik dat niet gedaan, want ik heb het daar niet zo op. Ben Complex Forte van Supradyn gaan nemen. Daarin zit een verhoogde dosis van vitaminen voor bij extreme vermoeidheid.
Neem ze nu al een paar maanden en heb nergens meer last van. :)

Ik vermoed B12 of ijzer tekort (had toen ook veel blauwe plekken) dat met de pillen toch weer redelijk aangevuld is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:56

Ja, ik zou ook zeker naar de HA gaan, dan heb je al een hoop dingen uitgesloten.
En ach, de lente begint, daar krijg je ook energie van!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 18:58

Mireille, ik ben dr ook niet zo van.. zit echt nooit bij de ha, helemaal niet om dit soort dingen, maargoed bij een goede vriendin van me is laatst bloedgeprikt, en daar is oude pfeiffer gevonden, ze konden zegmaar zien dat ze het had gehad, maar het was al over/weg.. dus toch maar zekere voor t onzekere :p moet zeggen dat ik nu niet moe ben ofzo... heel vaag :P

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:32

Als je Pfeiffer hebt gehad dan ga je je niet beter voelen van vitamine pillen. Dus dan weet je wel vlug genoeg of je als nog naar dokter moet. :)

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:14

Ik zou inderdaad eerst langs de HA gaan om dingen uit te sluiten voor je aan 'energiepillen' of iets dergelijks begint.

Een gekke vraag misschien, maar zijn je ogen goed?
Ik herken namelijk wel deels wat jij omschrijft, maar ik heb sinds deze week mijn bril en heb meteen veel meer energie.