zere scheen/kuit tijdens het rijden, wie kent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

har166

zere scheen/kuit tijdens het rijden, wie kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:07

Haai,

Wie kent dit probleem of weet er iets tegen?

Ik heb sinds een jaar of twee tijdens het rijden last van mijn kuit/ scheen.Soms 1 been en soms 2 benen. Het begint tijdens het draven en daarna blijft het ook in stap en galop naar aanvoelen. Het voelt als een soort kramp aan de zijkant van mijn scheenbeen. Ik dacht eerst dat het wellicht komt omdat mijn beugels weleens ongelijk kunnen zitten, maar het veranderen van beugelmaat naar lang of kort zitten e.d heeft geen invloed. Ik dacht dat het misschien aan verkeerde druk zou kunnen liggen dus heb ik veerende endurance beugels gekocht met een breed voetbed. Dit hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik van die schuine beugelblokjes gekocht, maar dit heeft ook geen invloed.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn,maar vooral hoe ik er vanaf kan komen ( muv zonder zadel/beugels rijden dan )

groetjes har

44Myrthe44

Re: zere scheen/kuit tijdens het rijden, wie kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:09

Is heel herkenbaar, bij mij ligt dit aan het hakken uitdrukken.
Beugels een gaatje langer helpt, maar bij mij gaat het nooit helemaal weg..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:17

Kramp in je scheen kan komen door een magnesium en/of vitamine B12 tekort. Het is heel vervelend, ik heb het ook een periode gehad, maar bij mij zat mijn laars te strak. :+
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 25-03-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:21

okeej das al een goeie tip, vitamine b12 /magnesium pillen kopen dus!
Het maakt bij mij niet uit of ik met mn laarzen of chaps rij, ik weet wel van mn oude laarzen dat ik daar kramp van kreeg toen ze te strak werden, maar dat was dan in mn hele kuit en dit is maar 1 spier, waar ik de dagen daarna dan ook spierpijn in heb.
xx

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:38

Ik ken het probleem (gelukkig) niet, het lijkt me heel vervelend.
Heb je rijles? Heb je het overlegd met je instructeur? Misschien heb je toch je voet/been niet helemaal goed, en bouw je onbewust ergens spanning op in je been.
Sterkte ermee!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:13

hey gooya,

Ik heb het overlegt met mijn collega's, ik werk op n manege. Een van die collega's heeft het zelf ook weleens, maar niemand van ons weet waar t door komt.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:38

Ik heb het zelf ook gehad, maar bij mij is het vooral in de winter, als het heel koud is. Nu wordt het lekkerder weer en heb ik nergens last van. Ik weet verder ook niet hoe het komt.