Het leed dat buikpijn heet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Het leed dat buikpijn heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 11:37

Wellicht open ik dit topic om het van mij af te schrijven, of om mijn frustraties te uiten wat betreft het zorgsysteem in nederland.

Het is allemaal begonnen in december. buikpijn niet te beschrijven.
Ik heb al jaaaaaaren last van mijn darmen, maar had het allemaal goed onder controle.
Het begon onder mijn ribben, en zakte door naar beneden en naar rechts.
Eerst bij de huisarts geweest, en die zelfde avond naar de spoedpost, ik hield het gewoon niet meer.
Ze vermoeden mijn blinde darm, maar omdat ik amper ontstekingswaardes had, mocht ik naar huis maar moest wel de volgende morgen om 9 uur nuchter op de eerste hulp zijn.
Dat heb ik braaf gedaan, maar weer geen ontstekings waardes.
Toen maar door naar een echo, maar blinde darm was niet te zien. Daarna door naar de CT scan, kreeg infuus omdat er contrastvloeistof moest worden toegedient, en zodra dat spul mijn lichaam binnen kwam, ben ik onwijs over mijn nek gegaan.
Artsen konden mijn blinde darm niet vinden, dus ik mocht naar huis. het feit dat ie niet te vinden was gaf aan dat hij dus niet ontstoken was.
Eenmaal thuis, meerdere malen over gegeven.
S'avonds krom gelegen van de pijn, dus weer naar de spoedpost, weer bloed onderzoeken, maar weer niets te vinden.
Ze hebben mij opgenomen ter observatie, en zouden nog onderzoeken doen.

Ik heb in totaal 2 nachten daar gelegen, krom gelegen van de pijn. na de 2e nacht kwam de arts weer langs en vroeg hoe de nacht was gegaan.
Ik uitgelegd dat ik echt ziek was geworden, de verpleging mij tramadol had gegeven, maar het nog steeds verschrikkelijk pijn deed.
Enigste wat ik hoorde was je mag vanmiddag naar huis, beterschap. Ik kon ook al ruim 24 uur niet plassen, maar dat was allemaal niet erg. had de nacht daarvoor een infuus zak gehad en 2 liter water gedronken, maar er kwam niets uit.
Ik ben overrompeld door het feit dat er niets aan gedaan was naar huis gegaan.
Ruim 48 uur later heb ik dan eindelijk een beetje geplast.

De weken daarna was mijn huisarts voornamelijk bezig om uit te zoeken welke pijnstillers voor mij het beste werkte.
Heb een berg gehad, paracetamol, diclofenac, tramadol noem maar op. op een gegeven moment zat ik op 15 pillen per dag!
Het werd in de loop van de tijd dragelijk, ging naar een MDL arts, en had het idee dat het beter werd.
Tot de pijn ineens terug kwam maar op een hele andere plek. huisarts wilde mij niet naar een gynaecoloog sturen, terwijl ik aangaf dat ik het idee had dat ik 24 uur per dag menstruatie krampen had.
Ik ben overgegaan naar een ander gezondheidscentrum, en de nieuwe huisarts maakte direct een verwijzing.

De pijn werd met de week erger, ben weer een keer terug geweest op de spoedpost, en daar vermoede ze een eierstok ontsteking.
Gelukkig had ik geen ontstekingswaardes, en mocht weer naar huis.
Tot afgelopen zaterdag de pijn niet meer te houden was, en ik wederom naar de spoedpost ben gegaan. in eerste instantie had ik een telefonische afspraak, en werd het al gauw op mijn darmen gegooid, terwijl ik daar helemaal geen pijn aan had.
Ik mocht toen toch maar langs komen, ook omdat ik de dag daarvoor koorst had, en ik paracetamol slikte om de koorst laag te houden.
wederom zegt deze huisarts, vermoeden blinde darm onsteking. kon meteen door naar de SEH. daar infuus, bloed prikken en wachten.
Tot ze na een uur kwamen om nog een keer bloed te prikken, er was namelijk iets mis met mijn nieren en ze wilde zeker weten dat de buisjes neit per ongeluk verwisseld waren ofzo, en ze een extra check deden.
Na weer een uur, kwamen ze. mijn nierfunctie zat gemiddeld op 44%. een hele schok natuurlijk, hoe kan dat nou.
Het werd gegooid op de contrastvloeistof van de CT scan, of de pijnstillers. fijn..... Voordat ik naar huis ging kreeg ik nog wel een hoeveelheid morfine.... man dat spul is heftig!
Ik moest een spoedafspraak maken bij een nefroloog (nierendokter) en die heb ik gisteren gehad.
Deze arts stelde mij gerust, en zei dat ik hoogstwaarschijnlijk geen primaire nierziekte heb. Hij gaat nu uitzoeken waar het vandaan komt.

Ik ben na de afspraak bij nefroloog naar school gereden, maar halverwege de rit mijn auto op de vluchtstrook gezet. Ik werd ineens helemaal niet goed, kreeg het zwart voor mijn ogen, zweten rillen, spierwit. Na 10 minuten voelde ik mij weer in staat richting school te rijden, gelukkig had ik maar 3 uurtjes les.
S'avonds was de pijn niet meer te houden, en ben ik wederom naar de spoedpost geweest. mijn moeder is dit keer mee geweest, en ik kreeg te horen dat ik chronische buikklachten had en dat ik niet acuut genoeg was om naar de spoedpost te komen laat staan weer door te sturen naar de SEH. mijn moeder werd hier erg boos over, ook omdat de huisarts daar niet wilde kijken naar de bloedwaardes eerder die dag. Met enige diepe zucht heeft de arts toch maar even aan mijn buik gevoeld. Aan mijn darmen, terwijl ik al 10x gezegd had dat het daar niet zat. En de plek waar het wel zat heeft ze niet aangeraakt, terwijl zij beweerde van wel. totaal geen medewerking.
Ze weigerde mij verder te onderzoeken, heeft mijn zaldiar voorgeschreven (wat ik al eerder gebruikt had) en kon weer gaan.

Maandag heb ik een afspraak bij gynaecoloog, en moet dus het weekeind doorkomen. kreeg wel het advies dat ik voor deze pijn niet meer bij de spoedpost hoefde te komen, want ze konden toch niets meer doen.

Ik ben gewoon heel erg boos, gefrustreerd, verdrietig, wanhopig..... vandaar dit lange verhaal.
Ben onderhand al 4 maanden thuis, zit in de ziekte wet, kan niet paard rijden, voel me verschrikkelijk!

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Akecheta

Re: Het leed dat buikpijn heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:46

Dat is vervelend zeg!
Ik weet wat het is om hele erge buikpijn te hebben. Heb de afgelopen maanden 2x een darmafknelling gehad. Ik was echt compleet uitgeschakeld. En het gevoel, dat je artsen moet overtuigen herken ik. De tweede keer kreeg ik 's-avonds in één keer hele erg kramp. Ik herkende de soort pijn als van de vorige keer. Heb het volgehouden tot in de nacht, maar toen dacht ik echt dat ik het loodje ging leggen. Huisartsenpost gebeld, huisarts aan huis. Ze luisterde naar mijn buik en zei: je darmen liggen nog niet helemaal stil, neem maar wat paracetamol, en weg was ze. Om drie uur 's-middags had ik een afspraak op de poli, ik mocht gelijk blijven en werd geopereerd.
Je machteloosheid kan ik me heel goed voorstellen. Ik hoop voor je dat je heel snel duidelijkheid gaat krijgen over wat er nou precies met je aan de hand is.
Je zou de nefroloog eens kunnen bellen, en hulp vragen tegen de pijn, totdat hij weet wat er aan de hand is.

Veel sterkte!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:49

Bedankt voor je antwoord.
De nefroloog heeft gezegd dat ik geen iboprufen, diclofenac en alive producten mag gebruiken.
Paracetamol mag wel, en de tramadol-paracetamol combinatie die ik nu gebruik mag ik ook nog hebben.
was mijn nierfunctie nog lager, dan mocht ook dat niet.

Het is vooral de frustratie, je moet alles voor kauwen, en als je voor de zoveelste keer komt, staan ze bijna te zuchten, heb je mevrouw.... ook weer.

Ik wil eigenlijk graag een laproscopie hebben, maarja ze gaan je natuurlijk niet zomaar opereren....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:07

Ik hoop echt dat ze snel wat vinden!! K vind het zo vervelend voor je en dit is gewoon niet normaal... Nogmaals sterkte meissie!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 18:47

thnx joyce!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:25

lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees over de afgelopen 3 jaar...
Bij mij is uiteindelijk bij de gynaecoloog Adenomyose geconstateerd, nu een spiraaltje en het gaat nu een stuk beter

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 09:10

Ik heb vanavond een afspraak bij een gynaecoloog, dus ben benieuwd of er daar wat uit komt!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:59

Succes vandaag bij de gynaecoloog!

Ik heb ooit 1,5 jr. met vreselijke buikpijnen rondgelopen. Bij HA een scan gekregen maar ze konden niets vinden en beweerde dat het een spastische darm was. Heb nog 1,5 jr. doorgemodderd totdat ik voor iets anders een MRI-scan kreeg. Daar zagen ze ineens een vlek in mijn buik en bleek ik een Teratoom te hebben aan 1 eierstok. Een Teratoom groeit vaak op een steel en die draaide af en toe door beweging in het lichaam en knelde daardoor bloedvaten af en was aan het 'afsterven'. Dit veroorzaakte vreselijke pijnen. Toen het gezwel nog klein was draaide het weer terug en verdween de pijn maar op het laatst waren de pijnen zo hevig en duurde zo lang dat het niet meer uit te houden was.
Nadat ze verder zijn gaan kijken a.d.h. van die 'vlek' moest ik ineens met spoed (binnen 2 wk.) geopereerd worden.
De afspraak stond gepland maar heb dat niet gehaald. Na een paar dagen kreeg ik zo'n pijnaanval dat ze me 's nachts met de ambulance naar het ziekenhuis hebben gebracht en ben ik de volgende ochtend geopereerd. Er kwam een gezwel uit mijn buik met een doorsnee van 10 cm. Eierstok is ook meteen verwijderd.

Hier uitleg over een Teratoom : http://www.gezondvgz.nl/%7B1a884c0d-736 ... d6d0f62%7D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:59

bedankt voor de tip.
Ik heb de eerstehulp arts er wel iets over horen zeggen, dat het mogelijk was dat er een cyste zat, en dat mijn eierstok daardoor zou draaien.
Heb alleen afgelopen december nog een CT scan gehad en daar hebben ze niets op gezien.....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:05

Ik zal je in dit topic ff succes wensen bij de Gyn ;) Ben benieuwd of ze gelijk al iets kunnen vertellen/doen/zien, of dat je nu weer een heel onderzoek-traject in moet....

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 14:06

Ik hoop niet het laatste, maar vrees van wel......

Thnx ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:06

Sterkte vandaag en hopelijk krijg je nu een atwoord waarom je zo vaak en zo heftig buikpijn hebt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:13

Jeetje dat is echt heel vervelend, je moet je ontzettend machteloos voelen. Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen. Sterkte!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:17

Moet je naar Flevoziekenhuis?
Welke Gyn heb je?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 14:19

nee thank god niet! wat een verschrikkelijk ziekenhuis is dat zeg.
Daar ben ik wel die paar keren naar de spoedpost gegaan, en heb daar dus 2 nachten gelegen, maar als het even kan liever niet meer naar dat ziekenhuis.
probleem is dus dat als je naar de huisartsenpost wilt, je dat alleen in je eigen stad kan doen.....

maar ik heb vanavond een afspraak in het meander ziekenhuis, geen idee hoe de arts heet

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:22

Jeetje wat een toestand zeg.

Heel veel sterkte.
Hoop voor je dat ze toch iets gevonden krijgen zodat je geholpen kunt worden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:24

Amersfoort dus.
Daar ken ik de gyn's niets.
Sterkte hoor!

In lelystad zitten ook goede gyneacologen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:52

Ik wou net zeggen, meander amersfoort? De meningen zijn verdeeld over meander, ik heb er wel goede ervaring mee, maar een vriendin van mij totaal niet!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 16:11

klopt vrienden van mij zijn er ook niet over te spreken,
ben er nu een paar keer geweest, en tot nu toe erg vriendelijk behandeld :)
das dus in het flevoziekenhuis helemaal niet het geval!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:08

Flevoziekenhuis zijn ook de meningen over verdeelt.
Denk dat je dat bij elk ziekenhuis wel houdt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:27

Ik ben in Meander geopereerd en heb daar 2 weken gelegen. Eerst in de Lichtenberg, en daarna (geevacueerd na brand/stroomstoring) in 't Elisabeth. Ik ben heel erg tevreden over beide Meander ziekenhuizen.
Succes TS. Ik hoop dat ze je kunnen helpen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:05

ivy_power89 schreef:
bedankt voor de tip.
Ik heb de eerstehulp arts er wel iets over horen zeggen, dat het mogelijk was dat er een cyste zat, en dat mijn eierstok daardoor zou draaien.
Heb alleen afgelopen december nog een CT scan gehad en daar hebben ze niets op gezien.....

Ik weet niet precies wat je met een CT scan 'kan zien'. Maar met zo'n echo-apparaat bij de HA konden ze dat ding ook niet zien bij mij.
Een cyste is overigens iets heel anders dan een teratoom maar zou natuurlijk ook goed kunnen.
Ik hoop het niet voor je, sterkte!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:20

nou jij zegt dat ze bij jou de blinde darm niet konden vinden en dat konden ze bij mijn zusje ook niet. (zelfde klachten als jij). Toch had ze een geperforeerde blinde darm. Dit is dus een geknapte darm waardoor alles wat in je darm zit door heel je lichaam gaat zitten en je maag leeg gepompt moet worden. Als je hier niet op tijd bij bent dan kan het omslaan in een buikvlies ontsteking waar je aan dood kunt gaan.
Dus ik denk dat je nog wel even naar je blinde darm moet laten kijken.
Iniedergeval heel veel succes vanavond bij de gyn en hopen dat ze de oorzaak vinden!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:37

Maar ik heb geen ontstekings waardes...... heel af en toe koorts,

Ik ben net bij de gynaecoloog geweest, en ik krijg een laproscopie....

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:45

mag ik vragen wat dat is? :P