problemen na verstandskiezen laten trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

problemen na verstandskiezen laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 21:16

hallo allemaal,

ik zit een beetje met wat zorgen...
Ik heb 4 weken geleden mijn verstandskiezen laten trekken en heb toen 2 weken met een dik gezicht rondgelopen...
Dat vond ik dan nog niet zo'n probleem, maar nu begint het pas echt vervelend te worden...
Ben ook al terug geweest omdat ik me teveel zorgde maken en toen werd gezegd dat alles in orde was..
De problemen die ik nu heb:
1. Ik kan niks drinken; elke keer als ik drink en het komt aan de rechterkant langs mijn tanden dan verga ik van de pijn.
2. Mijn tandvlees is op sommige plaatsen heel dik..
3. ik heb gister een stukje bot (4 mm) uit mijn mond gehaald.
4. Ik heb het idee dat er een zenuw openligt bij een tand. Als ik aan die tand voel op een bepaalde plaats dan doet dat echt enorm veel pijn..
5. Volgens mij is mijn kaakspier helemaal uitgelemeld of iets in die richting. Bij alle bewegingen die ik maak klepperen mijn tanden op elkaar, alsof mijn spieren hem niet op de plaats kunnen houden..

Heeft iemand tips, want als ik terug ga krijg ik alleen maar te horen: "mevrouw alles is perfect in orde, ik kan u zwaardere medicatie meegeven tegen de pijn tijdens het drinken" en jaa ik was ik niet als ik niet allergisch zou zijn voor die medicijnen..

Dus heeft iemand hier ervaringen mee of tips, dan hoor ik het graag!
*ga ook nog afspraak maken bij tandarts, maar wil eigenlijk eens van een andere kant horen*
Alvast bedankt!!

Polly
Moderator Algemeen

Re: problemen na verstandskiezen laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:49

ik zou een afspraak maken bij de kaakchirurg, neem aan dat je ons niet nodig hebt om je te vertellen dat dit helemaal niet goed is!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 22:31

zoals ik al aangaf ben ik daar geweest en dit is meer om te vragen of er meer mensen dit als ervaring hebben..
aangezien ik bij de kaakchirurg ben geweest die me behandeld heeft en zei dat alles goed was, vroeg ik me af of er mensen waren die zoiets hebben meegemaakt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:48

oke, nou nee dus. Ik ben in december bij de kaakchirurg geweest en heb 2 dagen een beetje moeite gehad met mijn mond opendoen maar verder helemaal nergens last van gehad en dat schijnt normaal te zijn.
Ik zou dan voor een second opinion naar en ander gaan...

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:52

Ik heb mijn kiezen laten trekken door de tandarts. Mijn tong voelt al ruim een jaar alsof ik deze heb verbrand aan de rechter zijkant. De verdoving verkeerd gezet is het antwoord. Ook is de wond in mijn onderkaak niet netjes hersteld, tandvlees is daar ook nog steeds dik. En ook mijn tanden zijn veel gevoeliger geworden voor warm/koud. Baal er enorm van, is weinig aan te doen.
Door dit alles zijn mijn verstandkiezen er wel gratis uit nu, er is nooit een factuur opgemaakt. :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 23:00

@ Polly: jaa was aant denken om naar mijn tandarts te gaan.. die sjeest er niet zo snel doorheen.. hij neemt echt de tijd voor zijn patiënten..
@elliiellende: maar heb je die pijn dan ook als je er met je vinger aanzit??? (ja ik ga altijd op onderzoek uit O:) ) Wel fijn dat t gratis is :P

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:04

ellieellende schreef:
Door dit alles zijn mijn verstandkiezen er wel gratis uit nu, er is nooit een factuur opgemaakt. :')

Volgens mij hoef je hier ook niet voor te betalen. Ik heb het jaren geleden bij de kaakchirurg laten doen en ook nooit meer iets over gehoord, misschien dat het anders is als je het bij tandarts laat doen.

Ik heb misschien hooguit een paar dagen last gehad en daarna misschien één of twee weken voorzichtig gedaan met eten achterin ivm hechting.
Maar geen pijn meer na een aantal dagen.

Wat jij hebt klinkt dus ook niet goed, lijkt wel alsof niet heel je kies eruit is er stukjes uit komen groeien.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 23:07

jaaa ik vind t ook niet goed klinken..
en weet je wat hij zei (letterlijk): alles is goed.. die pijn das normaal.. dat je niet kunt drinken.. wen er maar aan...
Ja sorry maar dat ga ik dus echt niet doen.. dat ze t maaar fiksen.. ik drink al 4 weken met een rietje... das afschuwelijk!!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:26

Het kan normaal zijn dat je tandhals wat ontblood komt te liggen doordat je kies gewoon zo raar heeft gelegen. Die van mij is er vorig jaar uitgesloopt en sinds dien is die ook wat gevoeliger dan voorheen. Komt bij mij omdat die kies zo raar lag en is niet ernstigs.

Echter vind ik jouw verhaal toch erg zorgelijk klinken. Vooral dat jezelf een stukje bot er nog uitgehaald hebt. Zou eigenlijk morgen toch snel een afspraak maken bij de tandarts ipv terug naar de kaakchirurg.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:27

paar dagen pijn tot daar aan toe, maar zolang niet ;)
heb het zelf gehad met het vullen van een gaatje, 5 x oververdoofd, en na een jaar had ik nog gevoelige kiezen. Ik zou zeker even naar je tandarts gaan!
Ik zat dezelfde avond van het kiezen trekken (ging met algehele narcose) alweer heerlijk aan de friet XD
wel ontsteking later gehad, maar dat is wat anders dan in jou geval ;)
Sterkte meis en gewoon eisen dat er naar gekeken wordt, jij weet het beste wat je voelt ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:41

Het is verstandig om het genezingsproces niet te vertragen om niet te roken zolang de wonden nog open zijn. Voor welke medicijnen ben je allergisch dan zou je een vervanger kunnen krijgen.

En maak een afspraak bij je tandarts, je hoeft niet meteen terug naar de KCH. En een stukje bot kan nog prima meekomen, dat is vaak een schotje van je tandkassen o.i.d. Helemaal niet zo vreemd hoor.

Heel veel sterkte en nogmaals stop echt met roken mocht je dat doen!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 22:58

ik rook gelukkig niet :)
Ik ben allergish voor bijna alle medicijnen... De enige waar ik tegen kan *was voor pijnstilling* is ibuprofen, ik slikte op dat moment 800 mg per keer, 4 keer per dag en dat werkte niet, dus kreeg ik zwaardere.. maar nu is dat gelukkig niet meer nodig ;)
Ga morgen bellen voor een afspraak, tandarts was vrijdag dicht, hoop dat ik snel terecht kan!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:15

Ik heb wel na het trekken drie weken écht pijn gehad met diverse ontstekingen erbij, maar dit klinkt echt zenuwtechnisch niet helemaal goed.
Bij mij hielp de Ibuprofen en Neurofen smelttablet (bosbes) goed, echter na zo lang op pijnstillers zou ik zeker overstappen op Paracetamol, 4 d.d. 2 en hou een constante spiegel aan. (sorry zie nu pas je allergie, vraag een vervanger voor Paracetamol en anders eventueel een maagbeschermer erbij).

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:48

landvrouw schreef:
ik rook gelukkig niet :)
Ik ben allergish voor bijna alle medicijnen... De enige waar ik tegen kan *was voor pijnstilling* is ibuprofen, ik slikte op dat moment 800 mg per keer, 4 keer per dag en dat werkte niet, dus kreeg ik zwaardere.. maar nu is dat gelukkig niet meer nodig ;)
Ga morgen bellen voor een afspraak, tandarts was vrijdag dicht, hoop dat ik snel terecht kan!

Ibuprofen is een pijnstiller en ontstekingsremmer, die zou in principe (zeker met 800mg) de pijn toch iets moeten verminderen. Heeft de KCH veel moeten rukken en trekken of gingen je kiezen er gemakkelijk uit?

Hoe meer geschep in je kaak hoe langer je last hebt... Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 08:16

uhm... jaa rechts boven zat er erg diep in..
De rest heb ik geen last van, maar rechtsboven is mijn tandvlees hoebelig en er zitten kuiltjes in.. *heel raar uit te leggen :P*
Ik heb gelukkig zo geen pijn alleen als ik drink of eet, dus drink alles met een rietje aan de linkerkant zodat t er niet langskomt O:)
Bedankt voor jullie reacties :)