De pil in andere taal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

De pil in andere taal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:01

Ik maakte mijn nieuwe strip open van de pil en toen begon ik me lichtelijk te ergeren.
Ik kijk achterop waar normaal de dagen staan en dit was een andere taal, met rare tekens.
Dus ik ben maar gewoon willekeurig ergens begonnen, nou ben ik niet blond dat ik hierop de dagen bij houd.
Maar soms heb ik savonds toch zo'n twijfel moment, heb ik dat pilletje nou genomen of niet vanmorgen?
Dan ga ik kijken op de strip en als die dag er nog in zit moet ik die dus nog nemen.
Die controle heb ik dus nu niet.
Ook het doosje is buitenlands, de beschrijving in het doosje bevat wel meerdere talen en ook nederlands.
Ik heb deze pil altijd in het nederlands gehad en vind dit nogal onhandig.
Hebben jullie dat ook wel eens gehad en waar heeft dit mee te maken?

Winxz_Bas

Re: De pil in andere taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:05

ik zou dat dus nooit innnemen he ! :o
zuo echt bang zijn datt niet de goede pil is, of je hormoonhuishouding door de war schopt.
beter even bij je huisarts navragen waarom het in een andere vreemde taal geschreven staan ;)
je kunt daarvoor gewoon bellen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:09

Ik keek nooit naar die dagen eerlijk gezegd. Mss moet je een watervaste fineliner nemen en zelf dagen erbij zetten?

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:10

Zou er ook mee terug gaan. Zij kunnen wel beweren dat de samenstelling hetzelfde is, maar als dat zo is, is het dus ook geen probleem om een nederlandse te krijgen. Ik heb ook heel vaak dat ik twijfel of ik hem nou al heb genomen of niet (denk er liever twee keer aan dan geen keer) en dan is het heel handig dat de dagen erop staan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:10

Verder is de pil gewoon indezelfde verpakking.
Toen ik het bij de apotheek ophaalde viel het niet eens op, anders had ik het zelf nog even gevraagd.
Dus het is gewoon wel dezelfde pil en gewoon hier in nederland gekregen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:11

Amalarab schreef:
Ik keek nooit naar die dagen eerlijk gezegd. Mss moet je een watervaste fineliner nemen en zelf dagen erbij zetten?

Ik dus wel.
Een stift of fineliner werkt niet echt omdat het een soort zilverpapiertje is achterop.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:12

Gewoon straks mee terug gaan naar de apotheek. Dit is niet zoals jij het behoort te krijgen :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:13

Mss een medicijnverdeeldoos aanleggen maar dit sowieso melden bij de apotheek waar je het vandaan hebt.
(en anders de vertaling bij de dagen zoeken :P )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:19

Ik heb even gebeld met de apotheek.
Op dit moment hebben ze alleen nog maar deze buitenlandse versie, omdat de nederlandse niet leverbaar was 8)7
Zo gauw de nederlandse versie niet verkrijgbaar is, pakken ze een andere.
Ze heeft wel nog even gekeken om ze om te ruilen maar aangezien het allemaal dezelfde taal was had dat geen zin.
Het word steeds mooier hier in nederland.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:22

nou sorry, maar dat vind ik Not Done!!
ik zou niets anders dan een nederlandse versie willen.
stel die pillen komen uit arabie en er zit onverhoopt toch een ander aantal hormoon in..
gelukkig word dit wel gecontroleerd.
maar nee, ik had ge eist dat ik de nederlandse zou krijgen, desnoods bij een
andere apotheek. :o Maar bij moet ook alles kloppen , kan niet tegen verandering dus daar ligt het
misschien ook wel een beetje aan

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:25

Ik denk dus inderdaad dat als ik de volgende keer weer de buitenlandse krijg ik bedank en naar een andere apotheek rijd.
Ik vertrouw er wel op dat het gewoon goed is en dat het hetzelfde is.
Zelf heb ik een beetje het idee dat het niet te maken heeft met niet leverbaar, maar met goedkoper inkopen.

Ik was alleen heel nieuwsgierig of meer mensen dit al eens hebben gehad

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:28

ik had het ook nooit ingenomen :o

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:31

zijn ze nou helemaal gek geworden? :oo

Je kan verdorie dan niet eens de bijlsuiter lezen met de gevaren of bijwerkingen. Jammer voor de apotheek dat die goedkoper zijn, maar dat kunnen ze dus echt niet maken.
Ik zou direct nog met dat doosje terug gaan en vragen om een nederlandse, anders je geld terug eisen ( mocht je het niet vergoed van je verzekering hebben ) en hup naar een andere apotheek.

Stelletje gekken!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:35

Ik heb het ook een poosje gehad, stond er in het portugees op (iets met getallen en dan van de 0 tjes erbij). Even uitzoeken welke dag welke dag is en verder maakt het echt niet uit. Verpakking is hetzelfde, inhoud is ook hetzelfde. Bijsluiter zat er bij mij toen gewoon in het NLs bij. Enneh maakt echt geen drol uit voor je medicijn volgens mij welke taal er op staat. Er zit echt wel hetzelfde in, anders mogen ze het ook niet verkopen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:39

Je moet toch de dagen kunnen lezen? 8)7

Kijk dat je op vakantie zoiets zou meekrijgen, oke, maar gewoon in Nederland kun je dat niet maken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:40

Ik vond het ook niet zo handig, maar ach, get over it, zoek even uit wat wat is en ach ze doen iig hun best om je je juiste pil mee te geven. Overigens heb ik nu gewoon weer NLs op mijn pil staan, wel zo handig!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:44

Ik heb het ook! Ook van die rare dagen achterop, terwijl ik eerst altijd Engelse dagen erachter op had. Lastig ja, maar ik neem ze wel gewoon!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:57

miccamaaike schreef:
Ik vond het ook niet zo handig, maar ach, get over it, zoek even uit wat wat is en ach ze doen iig hun best om je je juiste pil mee te geven. Overigens heb ik nu gewoon weer NLs op mijn pil staan, wel zo handig!

Ik heb inderdaad ook niet zo''n zin om daar dat vrouwtje voor aan te vallen.
En het is naar mijn mening niet zo'n dillema, wel een beetje ergerlijk.
Ik ga nu niet boss doen maar de volgende keer wil ik toch heel graag weer gewoon nederlands of van mijn part engels, maar geen andere rare taal.
Ik betaal genoeg ziektekosten en die krengen moet ik toch zelf betalen. :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:54

Ik heb het ook een keer gehad, engels was het toen volgens mij, máár toen hadden ze aan de achterkant in het midden een papiertje eroverheen geplakt waarop de dagen in het Nederlands stonden, zodat je het toch kon weten. Onhandiger vond ik dat het dan niet op de voorkant staat want daar kijk ik altijd :=

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:56

Volgens mij is het op zich toegestaan, maar moet de bijsluiter wél in het Nederlands zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 12:55

De bijsluiter is bij mijn pil in meerdere talen en dus ook in het nederlands, dus dat is wel correct.
Het is ook enkel een klein detail dat ontbreekt en wat ik juist heel handig vind.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:05

Winxz_Bas schreef:
stel die pillen komen uit arabie en er zit onverhoopt toch een ander aantal hormoon in..
gelukkig word dit wel gecontroleerd.

de pillen die ze in Arabíe, timboektoe en verweggistan worden geslikt, komen gewoon van dezelfde fabriek af en van dezelfde produktielijn en ook gewoon dezelfde receptuur en zijn dus gewoon identiek
allemaal hetzelfde, alleen de verpakking verschilt...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:07

bij jou is het dezelfde verpakking maar een andere taal, maar mijn vriend had bv plots in het doosje een anders merk van pillen, ok zelfde actieve stof, andere merknaam. Maar toch, vriednlief dacht wel eerst dat hij verkeerde pillen had meegekregen (wantje hij is zo slim om het doosje onmiddelijk weg te gooien...)

Als je geen "fase" pil hebt, maakt het idd niet uit waar in je strip je begint. misschien "nummeren" op de plastickant ipv de zilverpapier kant van de blisters?

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:15

Heb dat jaren en jaren gehad, stond er in het frans op, daardoor ben ik nooit de dagen van de week vergeten in de franse taal, alleen maar handig toch? := Het is nooit in me opgekomen er een probleem in te zien....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 14:02

tantesam schreef:
Heb dat jaren en jaren gehad, stond er in het frans op, daardoor ben ik nooit de dagen van de week vergeten in de franse taal, alleen maar handig toch? := Het is nooit in me opgekomen er een probleem in te zien....

Ik maak er niet zo zeer een probleem van, maar ik woon hier in nederland en dit is geen frans.
Ik kan niet eens uitvinden welke taal het is zo onbekend is het voor me.