Operatie aambeien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Operatie aambeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 16:16

Ja ik geef het toe, ik heb er last van.
ik heb al twee flinke darmonderzoeken gehad waar weinig uitgekomen is behalve dat ik
last heb van een vernauwing in mijn dikke darm en overgevoelig ben voor bepaald voedsel waardoor de
ontlasting niet helemaal verloopt zoals het zou moeten. Ik kan dus ook wel een speciaal dieet, extra vezels etc eten
maar dat zal niet veel helpen. (allemaal al geprobeerd) Af en toe laxeren helpt gelukkig wel maar ja na al die tijd
heb ik nu helaas last van aambeien. Het zijn trouwens uitwendige aambeien en niet inwendig.

Nu ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met het opereren van aambeien.
Ik wil de HA gaan bellen met de vraag of ze verwijderd kunnen worden. (dat ga ik sowieso doen maar ben benieuwd naar ervaring)
Nu heb ik veel gelezen over het verwijderen dmv elastiekjes (afbinden) maar is dit ook mogelijk
bij uitwendige aambeien? Lijkt me namelijk de prettigste manier.

Als mensen hun schaamteloze aambeien verhaal willen delen heel graag :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:19

Wil mijn verhalen niet delen :') maar aambeien komen vaak terug nadat ze verwijderd zijn en de kans is groter dat ze in erger gaan worden...

MarliesV

Re: Operatie aambeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:21

Zelf geen ervaring maar wel in de familie.

Volgens mij binden ze juist uitwendige aambeien af. Schijnt best erg pijnlijk te zijn en het is dan ook aan te raden om zo'n opblaasband te halen om op te zitten de eerste dagen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 16:23

MarliesV schreef:
Zelf geen ervaring maar wel in de familie.

Volgens mij binden ze juist uitwendige aambeien af. Schijnt best erg pijnlijk te zijn en het is dan ook aan te raden om zo'n opblaasband te halen om op te zitten de eerste dagen.

You're kidding right :') baas ziet met aan komen haha (werkt bij een reclame bureau voor Farmaceuten :P )

Maar wist niet dat ze terug konden keren. Dacht een verwijderd altijd verwijderd hmm

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:25

Misschien moet je dit eens proberen. :')

Afbeelding

Serieus, die reclame's.... _O-

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:26

Mijn vader heeft ook veel problemen met aambeien..

Meerdere keren elastiekjes om gezet, dan gaat het een poosje goed en dan komen ze net zo hard weer terug!

Maandag moet hij weer heen, gaan ze kijken of ze geholpen hebben.

Hij heeft ze zowel in al uitwendig! Maar de inwendige geven de grootste problemen(vaak veel bloed)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:27

Nope, over dit soort dingen maak ik geen geintjes. Sorry TS.

Mijn oom heeft echt 3 dagen op zo'n opblaasband moeten zitten omdat het anders niet te doen was.

Wil je niet bang maken maar ik hoop voor je dat er minder pijnlijke oplossingen zijn.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 16:31

@ Roosiris. hmm dat is niet gunstig inderdaad. Mijn vader heeft het ook dus zal ook wel deels erfelijk zijn?

@ MarliesV: nee hoor je maakt me niet bang ;) heb inmiddels al zoveel onderzoeken en pijn gehad daar dat het me niet zoveel meer uitmaakt.
Maar met naar de wc gaan doen ze zo zeer (dus ik zal ze ook wel inwendig hebben inmiddels) want het bloed ook zo af en toe.
Komen ze bij je oom wel terug of heeft hij daar geen last van?
Eigenlijk bij mij 20 jaar goed gegaan maar nu sinds een jaar pas last van en ook echt opeens zeg maar.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:33

_Jessie schreef:
@ Roosiris. hmm dat is niet gunstig inderdaad. Mijn vader heeft het ook dus zal ook wel deels erfelijk zijn?

Nou dat hoop ik toch niet... als ik ergens wel geen belang bij heb zijn het aambeien! :o

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:52

_Jessie schreef:
You're kidding right :') baas ziet met aan komen haha (werkt bij een reclame bureau voor Farmaceuten :P )

Op welke manier ze ook verwijderd zullen worden, je zal hoe dan ook de eerste dagen nauwelijks tot niet kunnen zitten. en dan is zo'n ring denk ik wel een uitkomst. of je wilt of niet :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:01

Tieme schreef:
_Jessie schreef:

Op welke manier ze ook verwijderd zullen worden, je zal hoe dan ook de eerste dagen nauwelijks tot niet kunnen zitten. en dan is zo'n ring denk ik wel een uitkomst. of je wilt of niet :D

Bij mijn vader worden er elastiekjes omheen gedaan, en dan verschrompelen ze.

Hij heeft nooit problemen met zitten....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:05

Bij mijn vader is het ook drie keer met stiekjes gedaan en volgens mij doet het véél pijn, ze moeten afsterven en dat is geen lekker gevoel. Ik zou ze, mits je er niet te veel last van hebt, lekker laten zitten.

en anders, sterkte :(:)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:07

Volgens mij heeft mijn pa dan heel veel mazzel :P want hij heeft nergens last van......terwijl zijn aambeien enorm waren.....

En nee....hij heeft GEEN hoge pijngrens... :+

Zo blijkt dus maar weer dat het voor elk mens verschillend is!
Dus maar afwachten :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:02

Voor zover ik weet is het bij hem nooit terug gekomen maar ja, zijn nu niet echt onderwerpen waar we op een verjaardag over door lopen te bomen hè :P .

Hoop voor je dat ze en weg gehaald kunnen worden zonder te veel pijn en ook weg blijven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:42

De kans dat ze terug komen is groter dan dat ze weg blijven. Heb je geen zalf gekregen dan?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 07:57

Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe *D

@ Bromfiets: ik heb er wel aardig goed last van.
Als ik naar toilet ben geweest hoef ik eerste kwartier niet te zitten en kan ik best met benen wijd staan :+ even plat uitgedrukt

MarliesV, nee dit ga je ook niet echt tijdens een lekker bakkie koffie bespreken nee :P

Tita ik heb al heel lang zalf, aambeien zalf en ook zinkvaseline voor scheurtjes.
Ik ben ook bang dat het een terug komend iets zal zijn bij mij omdat ik ook een vernauwing in de darmen heb
en dus altijd mn ontlasting moet helpen zeg maar :+
Enige wat ik daar aan kan doen is het zo dun mogelijk houden maar laat dat nu de afgelopen 2 jaar niet lukken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:04

curanol al geprobeert? zalf met pillen? hielp hier heel goed!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:13

Jessie ben je al op dokter-advies naar de dieetist gegaan niet dat dat helpt tegen aambeien maar ik ging voorheen echt te weinig naar de wc toen is het 2 weken super gegaan en nu zit ik op 4-5x per week en soms moet ik wel 2x per dag :oo voorheen was het hooguit 1-2 drolletjes per week.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 12:25

@ Tita: ja heb ik ook gedaan :j Daar kwam inderdaad wel uit dat ik gevoeliger ben voor bepaalde kruiden en specerijen.
Heb denk ik een 6-7 maanden bij een diëtist gelopen die tot de conclusie kwam me niet verder te kunnen helpen.
Ook het eten van wel of geen boter op brood geeft een groot verschil. Aan het drinken heeft het nooit gelegen dat doe ik goed.
Ook heb ik een tijdje die vezel zakjes gehad voor in de ochtend (even naam kwijt) maar dat werkte na 3 maanden nog niet naar behoren.
Ik ga nu sowieso 1x per dag waar ik al heeel blij mee ben inderdaad door anders eten :j
Ik ging voorheen ook maar 1x per week en dat deed giga veel zeer dat ik "wc angst" had ontwikkeld wat de boel ook niet ten goede komt.
maar als het echt niet wil dan eet ik iets waar ik absoluut niet tegen kan en dan kan ik als een speer whaha ben alleen daarna ziek maar dat gevoel is sneller weg dan wanneer je niet naar de wc kan en dan neem ik wel voor lief. Na half uurtje voel ik me dan echt opgelucht zeg maar

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:34

Die zakjes met vezels heb ik ook gehad volgens mij lactose was iig bij mij.. later probeerden ze me micro-laks te geven maar ik wilde dat zelf niet meer :n mijn darmen zijn lui en reageren matig sinds dec loop ik bij een dieetist helaas ben ik aangekomen hopelijk gaan we nu daar naar kijken

Als ik jou was zou ik ze niet weg laten halen..ik ben wel 2x onder het mes geweest om ze open te laten snijden want ik had zoveel pijn kon niet meer lopen. zitten en eten was onmogelijk toch koos ik er voor om ze te laten krimpen.
Nu weet ik dat ze er zitten maar je ziet ze niet er hoeft maar een ding te gebeuren A stress en snelle drolletje of B drolletje wat hard is dan is het ellende maar na paar uur gaat ie zijn holletje :') weer in

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 12:43

haha altijd leuk hoe je het kan verwoorden he :D :+
ik heb wel lactose gehad ook maar die zakjes van mij hete anders dacht ik.
Ik kom ook veel aan maar val dus ook rustig 2 kilo af als ik keer naar wc ga :+

oke, dan ga ik eerst curanol proberen. Volgens mij heb ik die zalf nog niet gehad.
Inmiddels al hoop geprobeerd dat ik de namen ben vergeten.
Eerst even lekker lunchen :+ met boter op mn brood :j

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:50

Ben je al bij de huisarts geweest?
Zo niet, dan zou ik dat zeker doen. Deze kan je evt. naar de chirurg sturen.
Ze gaan echt niet gelijk er in snijden hoor, als het met zalf op te lossen is, is dat beter.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:56

curanol kan je alleen via internet bestsellen. wel ik combi met de pillen, is een kuur van 2 maanden en werkt als een tierelier!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 13:24

benangelique schreef:
curanol kan je alleen via internet bestsellen. wel ik combi met de pillen, is een kuur van 2 maanden en werkt als een tierelier!

Ja had gevonden inderdaad met tabletten op internet :j
Maar het is dan een kuur van 2 maanden en daarna?
Zijn ze weg, bijna weg of moet je dan door gaan met bijv alleen de zalf.
Heb de bijsluiter even gedownload en ga het zo even lezen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:28

Ik heb na mijn bevalling de creme van Curanol gebruikt, was bij onze eigen apotheek te bestellen (schijnt dat het gemaakt wordt in Hilversum). Werkt wel :j