nagelbijten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bnalover

nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 14:24

hoii

ik bijt al verschrikkelijk lang op m'n nagels.
en ik wil hier eigenlijk wel vanaf :o
ik zeg steeds tegen mezelf; oké, nu stop ik écht met nagelbijten,
maar soms gaat dat vanzelf, en doe ik het ' onbewust '
of dan zeg ik tegen iemand; als je me ziet nagelbijten,
sla me; Maar dat helpt ook niet echt ...
Ik heb al gehoord van een soort nagellak .. Maar helpt dat écht zo goed?
Alvast bedankt :)

Fenn

Re: nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:00

[JHK]->[MW]

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:01

bij sommige mensen helpt dat, bij andere niet :P
bij mij helpt dat dus niet :Y) Ik moet degelijk nagellak aanhebben voor ik stop met bijten.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:02

Ik heb pas geleden Byte-X gekocht, bijgehouden, 2x per dag erop smeren, en ik had gewoon lange nagels, en toen stopte ik dus ook met smeren van dat Byte-X, maar heb ze er toen weer allemaal afghebeten, dus ik begin nu weer overnieuw en blijf die Byte-X ook doorsmeren!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:02

Je kan inderdaad die nagellak proberen (Bite-X ofzo, te halen bij een drogisterij)
Mocht dat ook niet helpen, kun je het eventueel ook nog proberen met nep nagels. Mijn ernstig bijtverslaafde zusje, is op die manier bezig haar nagels te laten groeien, en kennelijk bijten nep nagels neit lekker ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:03

Ik beet ook altijd nagels.
Tot ik een keer gelnagels heb gehad.
Daaronder groeiden mijn nagels weer goed aan.
Daarna heb ik het nooit meer gedaan en vijl ze nu altijd.

lieskehh

Nou ik heb die nagellak ook gebruikt het werk wel super goed.
Alleen als ik bijv mijn boterham eet en ik raak een beetje van mijn vinger maar aan heb je cosntant die vieze smaak ik je mond en dat duurt wel best lang totdat dat weg is :=

Anoniem

ik ben gestopt. nu doe ik alleennog maar de randjes, en velletjes :P
maar ook niet zo vaak meer :')
tenzij het ECHT nodig is (een schurtje in mn nagel ofzo)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:04

Nagellakhelpt bij mij trouwens niet, dat bijt ik er vrolijk ook af :')
En nep-nagels is niks voor mij denk ik, zo bij de paarden enzo :+

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:04

lieskehh schreef:
Nou ik heb die nagellak ook gebruikt het werk wel super goed.
Alleen als ik bijv mijn boterham eet en ik raak een beetje van mijn vinger maar aan heb je cosntant die vieze smaak ik je mond en dat duurt wel best lang totdat dat weg is :=

Dat is idd wel zo :Y)

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:05

Ik heb het ook voor elkaar gekregen door gewoon echte nagelak op te doen. Geen doorzichtige, maar echte kleurnagellak.
Maar..... 1 haakje en dat moet en zal eraf.

Heb ook nepnagels gehad, maar je nagel wordt daar niet beter van, eerder heel dun, dus als je de nepnagels eraf hebt, scheuren of breken je nagels zo door. En als echte nagelbijter heb je dan dus een reden om toch te gaan knabbelen op je nagels.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:21

Vroeger was ik ook een fanatieke nagelbijter. Ik ben ervan gekomen door gewone nagellak op te doen, vond ik het zonde om erop te bijten haha. Nooit meer de drang gehad om te bijten ook. Inmiddels al jaren mooie nagels! Snap niet hoe ik ooit heb kunnen nagelbijten hahaha :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:50

ik bijt ook nagels, scheur ze af voornamelijk als ik zenuwachtig ben.
je kan het spul proberen misschien helpt het wel :j

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:53

Oh ik ken het! Heb vroeger echt heel erg nagel gebeten. Zelfs totdat het ging bloeden. Heb hier toen ook dat Bite-x voor gebruikt, maar ik was te eigenwijs en ging er gewoon doorheen. Op een gegeven moment is dat spul er namelijk af en dan die vieze smaak ook haha. Dus bij mij heeft het niet geholpen.

Nu heb ik nog steeds als er een scheurtje zit dat ik ze dan verder af bijt. En velletjes :o Ik weet niet eens dat ik het doe, het gaat automatisch.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:14

Ooit heb ik ook nagelgebeten. Gelukkig niet heel erg. Ik was eerst gestopt met op m'n duimen te knagen. Later was ik ineens ook gestopt met de andere vingers en toen was ik er vanaf :D Ben inmiddels al zeker 6 jaar gestopt, maar mijn nagels zijn nogsteeds vrij zwak. Ze kunnen wel langer worden zonder te scheuren dan bijv 3 jaar geleden, maar nogsteeds niet zoals ik wil. Kan ze ook nogsteeds ombuigen :o Sinds ik gestopt ben, is mijn vijl mijn vriend. Elk haakje vijl ik er snel af, heb 'm ook altijd bij me :D

Bite-x was verschrikkelijk. Een keer geprobeerd en NOOOIT weer. Smaakte echt afschuwelijk :o

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:03

ik heb ook nagels gebeten. maar toen dacht ik dat lange nagels ook wel mooi waren dus toen was ik ermee gestopt van de een op de andere dag. maar ik heb nog wel eens als er een stukje loszit, een haaltje of hoekje eraf dan heb ik wel de neiging om te bijten als ik geen vijl of knipper in de buurt heb. dus tip stop een klein veiltje in bijv je tas zodat je die kan gebruiken ipv je tanden :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:06

Ben een paar maanden terug ook van de een op de andere dag gestopt en kreeg hele mooie lange nagels. Was er best wel trots op. Totdat op een dag een stuk van m'n nagel scheurde en ik die hele nagel maar weer kort heb gebeten en tjah... na een volgden meer.... En toen waren het weer stompjes.

Maar ik merk wel dat als ik (onbewust) gestresst ben, ik nagelbijt. Want ik heb nu al drie dagen geen nagels meer gebeten, dus ze krijgen nu zelfs weer een beetje lengte. :D

Dat bite-x werkte bij mij niet. Niks werkt. Denk alleen dat nepnagels helpen of gewoon allemaal pleisters om je vingers. :Y)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:13

Acryl of Gel nagels zijn een hele goede oplossing. Ook als je bij de paarden werkt, je kan dit gewoon als een "laagje" nagellak over je eigen nagel heen doen (dus hoeven helemaal geen lange nep nagels te zijn)

Je kunt ze net zo lang/kort hebben als je zelf wilt, zolang je het maar aangeeft. Voor nagelbijters zijn er vaak ook speciale kleuren waardoor het minder opvalt. (anders is er de kans dat je het door de acryl/gel heen ziet.)

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:46

Bij mij hielpen die gelnagels niet, ik had het ook laten zetten maar ik beet gewoon die gelnagels kapot.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:55

Ik heb ook jaren mijn nagels afgebeten! Ik ben zo'n 8 jaar geleden begonnen met me voor te nemen om 1 vinger (mijn linker pink) niet meer te bijten. Na een tijdje was het handiger om beide pinken niet meer te bijten. Dat heb ik opgebouwd tot dat ik op mijn duim na niet meer ging bijten. En bijna vanzelf ben ik gestopt met mijn laatste vinger de duim! Dit heeft wel ruim een jaar geduurd!!

Eergisteren had ik een scheurtje in mijn nagel, en heb ik er af gebeten. Dacht kijken of ik bijten nog lekker vind. Maar bah, heb hem uit mn mond gehaald en weg gegooid!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:43

Enya schreef:
Nagellakhelpt bij mij trouwens niet, dat bijt ik er vrolijk ook af :')
En nep-nagels is niks voor mij denk ik, zo bij de paarden enzo :+

Hier nog 1 :+
Ik kom er denk ik nooit meer vanaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:06

hihi ik bedenk me net: ohja, ik smeer al 3 weken geen byteX meer, en nogsteeds heb ik korte nagels.
Even zoeken zo :Y)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:07

Die bite-ex is verschrikkelijk, alles wat je aanraakt gaat zo smaken :')
Ik kan gewoon stoppen als ik wil, maar dat ik voor mijn studie geen lange nagels/nagellak/nepnagels mag hebben werkt niet echt mee. Vind het wel handig zo kort :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:20

Ik ben ook een echte nagelbijter. Bijt al jaren nagels. Bij mij gaat het nu alleen goed als ik nagellak op smeer, dus daar ben ik heel consequent mee. En ik ga mijn nagels dus nooit meer afknippen, want juist als ik dat doe, bijt ik ze weer af. (maar vijlen duurt zo lang...)