Last van nek/rug om moedeloos van te worden ... wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Last van nek/rug om moedeloos van te worden ... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 12:34

Ik ben een beetje moedeloos aan het worden. Al 10 jaar heb ik last van spierverkrampingen, ik weet niet meer beter, oke als dat af en toe is prima.

Maar sinds 3 maanden loopt het de spuigaten uit en heb ik van meer last dan alleen een spierverkramping. Op een gegeven moment had ik elke 2 weken spierverkrampingen in de ergste vorm. NIKS meer kunnen, geen lucht krijgen, niet kunnen autorijden (sta je daar op stal). Met paardrijden werd het nooit erger nu wel.

Toen zijn we met het werk wezen skien. Wel gevallen maar voor mijn gevoel niet hard. Maar sindsdien heb ik nekklachten. Het was zo erg dat ik naar de HA ging, fysio, ik had hoofdprijn/misselijk heel mijn nek zat vast, krampachtig, vreselijk! De fysio hielp wel meteen voor die spanning. Maar het werkt allemaal niet echt langdurig. Nu heb ik regelmatig last als ik een keer snachts verkeerd gelegen heb, dan ben ik meteen 2 a 3 dagen er zoet mee. Regelmatig een rare kramp/spanning/pijn in mijn nek.

Ik kan de normale dingen niet meer doen en heb er nu ook een zeur gevoel in mijn onderrug/rug gekregen als ik wat ga doen zoals bijv hooi geven, stal uit doen (niet zwaar beetje drollen eruit), zeg maar als ik wat krom ga staan.

Verder heb ik last in mijn nek/schouders als ik druk op mijn armen krijg bijv boodshcappen tillen, wat dan ook tillen, paard hooi geven, de stal rustig uit doen, met paardrijden voel ik het ook in galop. Het is dat ik niet weet hoe het voelt maar soms lijkt het net of ik een whiplash gevoel heb.

Ik baal dat ik toen ben gaan skien. Nekproblemen heb ik nooit gehad. Nu is het zelfs zo dat mijn paard als hij vast zit ooit hard aan het touw trekt, ik ben meteen 2 dagen en accuut er zoet mee, krijg hoofdpijn en pijn in mijn lijf.

De fysio haalt dus weinig uit het is helpt als ik accuut zware spanning in mijn nek heb...maar verder? Wat nu?? Terug naar de HA?

Of zou sportmassage helpen? Ik hoor hier en daar wat goede dingen.

Het zijn allemaal van die vage klachten, zeurpijn hier, zeurpijn daar, soms ineens heftige pijn met steken in mijn spieren maar nooit echt te koppelen....

Het ergste is dat het me belemmerd in mijn dagelijkse doen en laten, eerst was het een paar dagen zoet en dan weer vort, nu blijft het sluimeren.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:36

Heb je al eens Shiatsu geprobeerd? Dat is door middel van je drukpunten de knopen in je spieren weg werken. Ik had het dan niet zo erg als jij, dus geen spierkrampen, maar wel altijd die zeurende pijn in rug, nek en schouders. Hierdoor had ik vaak hoofdpijn. Ik ben meer dan een jaar bij de fysio geweest, acupunctuur geprobeerd maar niets hielp. Toen ik naar de Shiatsu therapeut ging was ik sowieso binnen een half jaar van mijn klachten af, misschien heeft het zelfs wel minder lang geduurd.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:40

Ik heb altijd erg veel baat bij manuele therapie. Mijn huisarts is eveneens manueel therapeut en als mijn rug en/of nek vast zitten geeft een behandeling bij hem altijd meteen verlichting. Zelfs klachten waarvan ik niet eens in de gaten had dat die uit mijn nek of rug kwamen werden daardoor opgelost.

Ik heb overigens nooit meer dan drie behandelingen achter elkaar nodig gehad, dus kostbaar was het ook al niet. Ik kan het iedereen aanraden.

zenith1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:45

Pffh, ik heb het niet zo extreem maar ken het gevoel wel. Bij mij is het ontstaan na een wiplash en komt op als ik spanning heb of heel zwaar "werk" heb gedaan. Afgelopen weekend kon mijn vriend me uit bed tillen omdat ik me niet kon omdraaien/opdrukken door een zeer pijnlijk spier in mijn nek met het gevolg een beknelde zenuw in mijn schouder/arm en hand. Nu weer redelijk van de pijn af (lang leve de diclofinac). Heb nu een afspraak gemaakt met een osteopaat op aanraden van mijn osteopaat van mijn paard. Toch erg bel je op dat je paard niet lekker loopt en het eerste van Linda roept is dat ik misschien nog wel slechter beweeg :+

Verder mag er maar één therapeut (mensendiek) aan mijn nek komen. Zij masseert en dit verlicht enorm. Fysiotherapie/kraken/oefeningen vind ik dramatisch dit verergert mijn klachten alleen maar.

Zonnetje81

Re: Last van nek/rug om moedeloos van te worden ... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 20:12

Celine: Ik heb daar echt nog nooit van gehoord! Ik ga het eens googlen.

Karolien: Ik loop nu bij een andere manueel therapeut dan eerst en het helpt me niet.

Zenith: Ik dacht dat een osteopaat net wat anders doet dan beweging. Maar meer op organen gericht ofzo?

zenith1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:34

Kijk even op www.osteopatie.nl dan kun je lezen wat ostepatie voor je kan betekenen. Het is meer dan alleen gericht op organen en kan ook je ook helpen met bewegingsproblemen. Mijn paard heeft erg veel baat bij en ik ga het dus ook maar uitproberen :-)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:38

Dit komt me heel bekend voor
Ooit was ik er ook zo ongeveer aan toe..
Spierspanning komt eigenlijk altijd vanuit de wervels
Ortho Manuele therapie kan ik je aanraden om scheefstanden op te heffen
En daarna regelmatig eens laten masseren (zelf ben ik gemasseerd door iemand van http://www.happy-athlete.nl)
Dat maakt een wereld van verschil
Succes

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:44

En tape dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:45

Misschien eens een osteopaat proberen ipv fysio?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:58

Simpele tip: warmte.
Slaap je toevallig 's nachts naakt of met blote schouders? Zeker als je dan ook nog een koude kamer hebt, werkt dat heel erg op je spieren.
Ik had er ook last van. Heb oefeningen gedaan, massages, rust en ontspanning, noem het maar op. Hielp me niet van mijn klachten af. En toen was daar ineens het idee om eens met een shirt aan te gaan slapen. Als de klachten erger worden, doe ik overdag nog een paar keer zo'n warmtecompres erop (van die gel, moet je in heet water leggen). Heb sindsdien geen last meer van m'n nek/schouders :D

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:09

http://www.triggerpointboek.nl/triggerp.htm

Het allerbeste advies wat ik je kan geven.

Heb iets soortgelijks meegemaakt, alleen was het bij mij een onvrijwillige rodeo. Paard (niet van mezelf!) heeft me er niet afgekregen, maar achteraf had ik beter bij de eerste forse bok eraf kunnen springen. Helaas was ik zo stom om het hele rondje uit te zitten! Bokken met de neus tussen de knieën en kont steil omhoog... je kent ze vast wel.
Binnen een half uur wist ik dat er 'iets' gebeurd was. Kon m'n hoofd zowat niet meer draaien, nek helemaal stijf, vermoed idd. een whiplash of zo.
Enfin... huisarts, fysiotherapeut.... en het hielp allemaal helemaal niets. Na een jaar had ik nog steeds problemen die heel erg lijken op wat jij beschrijft. Alles ging vast zitten, overal problemen. Omdat je het éne compenseert.... gaat het andere pijn doen!

Ook een bezoek aan een ostheopaat heeft mij niet geholpen.

Toen ben ik gaan zoeken, en kwam op deze site. Doorgelezen, me erin verdiept... en via iemand die hiervoor geleerd heeft het zélf geleerd. En verdraaid.... binnen een paar dagen wist ik al dat ik op de goede weg zat!
Leuke is dat het je a) geen geld kost b) je het vrij gemakkelijk zelf kunt leren c) je er de deur niet voor uit hoeft.
Dat boek, is de beste investering die ik ooit gedaan heb. Het heeft al zoveel mensen geholpen...

Het kost je helemaal niets om het gewoon eens te proberen he? Natuurlijk kun je 'n probleem van jaren niet in 1 dag oplossen... maar je zult zien dat als je er serieus mee aan de slag gaat, je vrij snel ook merkt of je wel of niet op de goede weg bezig bent.

Ik hoop het écht voor je. Hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je vragen hebben mag je rustig mailen hoor, geen probleem mee.

Succes!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 09:36

Ik overweeg om naar een sportmasseur te gaan. Eens kijken of dat werkt.

Countrygirl, die plaatjes die op die site staan, die knobbeltejs, dat is ook een beetje wat een fysio etc weg kunnen masseren. :) Ik heb het handboek nog niet gelezen.

Rebel: ik slaap inderdaad met blote schouders en in een kou huis...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:34

Sonja schreef:
Misschien eens een osteopaat proberen ipv fysio?

Kan ik je ook aanraden!
Liep ook altijd rond met vage rug en nekklachten, veel last van m'n knieen.
Laat me nu regelmatig losmaken door een osteopaat en dat helpt me enorm.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:48

ik heb/had de zelfde klachten,ook na een rodeo nu wel 9 jaar geleden ofzo.
ik heb echt heeeeel veel baat bij zo,n massage kussen,die je op de stoel moet leggen,met verschillende standen.
die doet ook shiatsu massage,het is niet zo,n cheap trilding hoor,maar het is net of iemand je hele rug en schouders maseert met z,n duimen.
heeft ergens in de honderd euro gekost,maar is het dubbel en dwars waard!!!
fysio gehad, nu niet meer nodig met deze stoel.
warme douche elke morgen,en idd warm aankleden op je schouders.
Let ook op je houding!! niet je schouders e.d optrekken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:50

Ik raad je aan om Magnesium tabletten te gaan slikken. Die zorgen voor meer ontspanning in de spieren.
Heb eigenlijk altijd spanning in mijn nek/schouders en merk het duidelijk als ik vergeet die pillen te slikken.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:55

ja daar dacht ik ook nog aan net,kon niet op het woord komen....
bij paarden gebruiken ze dit ook.