Wazig zien , na vliegje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wazig zien , na vliegje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:17

Hoi!

Ik moest vanmiddag met de fiets ineens stoppen omdat er iets in mijn oog zat.
Of het nu verdwaalde mascara, of een vliegje was is nogsteeds niet duidelijk.
Ik heb toen met 1 oog dicht doorgefietst omdat ik er niks uit kreeg en het vreselijk veel zeer deed.
Toen ik thuis even ging kijken had ik met een wattenstaafje nog wat weg gehaald en eigenwijs als ik was , óók onder mijn ooglid.
(stom he?) Het is mijn rechter oog en ik haalde er iets uit. En dat deed daarna geen zeer meer.
Nu zie ik hartstikke wazig in de hoek van m'n rechter oog (dus rondom, en in het midden niet, heel apart)
Ik zie eigenlijk net als zo'n bewerkte foto waarbij alleen het midden helder is. En het doet ook best zeer.

Wat kan ik er aan doen? Is het erg? Blijft dit?

dressagelady

Re: Wazig zien , na vliegje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:44

Misschien zit er nog vuil in je oog, je kunt het beste even al je mascara e.d. eraf halen en je oog uitspoelen!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:09

Klinkt misschien stom, maar ga eens een potje huilen. De tranen spoelen je oog schoon op een natuurlijkere manier dan water.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:50

De kans lijkt mij groter dat je je hoornvlies beschadigd hebt. Vergelijk het met een bril waar krasjes op zitten, dan zie je ook niet helder meer.
Als de pijn nu weg is, zou ik het even aankijken hoe het er nu voor staat. Hoornvlies geneest snel, dan zou het vandaag al weer een stuk beter moeten zijn. Is dat niet het geval, dan toch echt even langs de huisarts. Het zijn wel je ogen, die zijn erg kwetsbaar!
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:28

Ik heb al een eind rot staan huilen (en lachen tegelijk omdat het wel erg hilarisch was. Midden in een gesprek met je vriendin en dan ineens 'HALT! IK HEB EEN BÉEST IN MIJN OGEN!')
Mascara was er al afgehaald net, ook al uitgespoeld,

Het doet minder zeer maar ik zie in de hoek van mijn oog (richting mijn oor, niet de hoek naar mn neus) nogsteeds wat wazig.
Zicht is wel verbeterd.