zonnebank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:19

hoi,

ik wil graag voor de zomer eens een paar keertjes onder de zonnebank om te zorgen dat ik de eerste dag dat ik ga zwemmen buiten niet verbrand. ik verbrand de eerste keer in de zon altijd flink. nu wil ik ook graag een beetje een bruin kleurtje hebben voor dat de zomer begint. hoevaak en hoelang zou dan eigenlijk voldoende moeten zijn ? voor een beetje een natuurlijk bruin kleurtje ?
dus niet extreem bruin. maar meer dat ik geen melkfles meer ben :)

dressagelady

Re: zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:53

Dat ligt aan je huidtype, het type zonnebank, hoe lang je gaat enzovoorts.
Ik ben ook vrij wit en kon de eerste tijd maar een minuut of 8 onder de zonnebank zonder te verbranden :')
Ik zou gewoon even informatie inwinnen bij een studio, zij kunnen er je het beste mee helpen denk ik!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:56

De eerste paar keer mocht ik maar 5 minuten elke kant.
Aangezien je huid dat niet gewend ben.
Ik ben zelf niet wit. Gelukkig.
Van 2 jaar terug zie je nu ook nog steeds mijn bikini. Aangezien ik vorig jaar door een gipsen been, van lies tot enkel niet in de zon heb kunnen zitten de hele zomer vakantie.
Die duurde 6,5 week, en ik ging precies de laatste schooldag int gips +:)+
Maar ging 2 jaar terug voor de zomervakantie ook een week of 2 lang elke dag 5 minuutjes onder de zonnebank elke kant.
Daarna heb ik het verhoogt tot 10 minuten en lig er nu maximaal 15 minuten onder. Aangezien het niet echt goed is, zeggen ze.
En was toen wel blij met het resultaat.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:01

Word je dan de volgende zomers ook sneller bruin of moet je het elk jaar weer herhalen?

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:03

Ik zie dat je 16 bent. MOcht je willen gaan bij een studio is dit erg lastig aangezien je daar as vanaf je 18e terrecht kunt. geloof dat ze dit wettelijk verplkicht zijn.

Ik ga zelf altijd bij sundays. Hier doen ze een huidonderzoek en daarop baseren zij wat jouw huid aankan en wat niet. zelf bepalen is erg lastig zo lijken qua huidskleur een vriendin en ik enorm op elkaar maar mocht ik meteen 18min en zij moest eerste 2x 14min.
Laatst bijgewerkt door S_C op 22-03-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:08

Ik begin altijd met de 400 15 min. 2x pw en als ik een laagje heb ga ik 1x pw.
Eerst bouwde ik het op naar de 600 en 900 maar kreeg daar verschrikkelijke jeuk en zonne allergie van.
Gelukkig word ik met de 400 mooi bruin zonder dat het overdreven wordt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:38

Lavien schreef:
Word je dan de volgende zomers ook sneller bruin of moet je het elk jaar weer herhalen?

Je word zomers niet sneller bruin heb ik het idee.
En je moet het natuurlijk elk jaar weer herhalen :P Je vervelt.
Alleen bij mij is het gebleven denk ik zomaar, omdat ik echt te ver verbrand was op het moment.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:39

S_C schreef:
Ik zie dat je 16 bent. MOcht je willen gaan bij een studio is dit erg lastig aangezien je daar as vanaf je 18e terrecht kunt. geloof dat ze dit wettelijk verplkicht zijn.

Ik ga zelf altijd bij sundays. Hier doen ze een huidonderzoek en daarop baseren zij wat jouw huid aankan en wat niet. zelf bepalen is erg lastig zo lijken qua huidskleur een vriendin en ik enorm op elkaar maar mocht ik meteen 18min en zij moest eerste 2x 14min.

Dat vind ik erg netjes! :j Wist niet dat zoiets bestond.
Bedankt voor de tip. Ga er zeker gebruik van maken.

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:41

Vind het zelf altijd heel fijn daar. ze werken enorm schoon en geven goed en vooral eerlijk advies. Je moet met je arm op een aparaatje wat met een laser je huid controleert en daarop krijg je een blaadje met je persoonlijk zonadvies tm je 5e bezoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:59

Dat is inderdaad wel fijn. Dat het vaak 18+ is weet ik. Even navragen morgfn hier bij mijn fitnissclub wat ze daar aanhouden.
Bedankt voor de adviezen :)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:02

Dat ligt inderdaad helemaal aan je huidtype.. Ik kan er best 4 maanden niet onder gaan en dan meteen de eerste keer 20 minuten gaan. Normaal gesproken mag je eerste keer maar 12 minuten bij onze zonnebank. Maar als ik er 3 keer onder ga zie je het al super goed bij mij dus ik doe het maar niet te vaak.. Wel is het voor de zomer handig dat je niet meteen mega erg verbrand. Dus gewoon even navragen hoelang je met jouw huidtype eronder kan gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:04

Bedankt :) zal morgen even advies vragen. Opzich verbrand ik niet snel/vaak. Alleen de 1ste dag dat ik buiten ga zwemmen. Daarna verbrand ik niet meer :)