Pink uit de kom geweest, hoe lang gaat het duren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Pink uit de kom geweest, hoe lang gaat het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:18

Tijdens een strandrit vorige week raakte tot 2x toe mijn pink uit de kom door een onverwachte beweging van mijn paard.
Hij schoot weer terug.
Ik ben dinsdag naar de huisarts geweest omdat het toch wel zeer deed. Gek genoeg is de pijn niet constant aanwezig. Wat je wel zou verwachten bij uitgerekte pezen/banden.
Het was iets dikker maar niet heel erg, er zat wel een blauwe ring om mijn pink.
Ik heb alleen pijn als ik 'm gebruik en er dus druk of gewicht op zet.
Ook heb ik asdrukpijn (wanneer je op het topje van je vinger duwt). De pijn zit op 2 plekken. Op het gewricht tussen hand en pink en tussen het bovenste en middelste kootje.

Ik heb een foto laten maken, maar daarop was niets te zien.
Nu moet ik er 2 weken tape om doen (pink aan ringvinger tapen) en als de pijn niet minder wordt eind van deze week de huisarts weer bellen.
Als ik niets doe doet het nog steeds geen pijn. Maar de drukpijn wordt niet minder.
Ik had vrijdag en zaterdag concert en heb toen geen tape er om gehad en gespeeld. Niet veel en heb mijn pink niet echt gebruikt en deed ook geen pijn.
Vandaag heb ik mijn paard een half uurtje gereden, maar ook daar voelde ik niets van.
Verder heb ik niets belastends gedaan.

Iemand hier ervaring mee? Hoe lang gaat dit duren? Zou er misschien toch een scheurtje in kunnen zitten dat ze gemist hebben?
Ik vind het knap irritant, je gebruikt je pink toch meer dan ik dacht :')

Anoniem

Re: Pink uit de kom geweest, hoe lang gaat het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:31

Met asdrukpijn is de kans op een breukje / scheurtje wel groter. Misschien is het een idee om als je je HA weer moet bellen einde van de week te vragen om een uitgebreide doorlichting in de röntgen.

Ik ken het gevoel van de asdrukpijn namelijk, en ik had toen een scheurtje in mn duim.. dat was erg pijnlijk en vooral onpraktisch :\

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:33

Vooral heel onpraktisch inderdaad. Omdat ik geen pijn heb als ik niets doe gebruik ik 'm snel.
Waardoor de pijn er als het ware in schiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:35

Dat herken ik ja.. zeker als je met computers werkt.. ik heb hem toen een tijdje vastgetapet gehad, zoals jij hem nu ook hebt, dat helpt wel met het genezen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:37

Ja, precies. Typen is heel irritant. Met tape overigens ook, ik pak snel 3/4 toetsen tegelijk :+
Tapen scheelt wel inderdaad.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:54

Ik heb mijn duim vorig jaar uit de kom gehad, heb daar toch wel een aantal weken last van gehad.. Had er een drukverband om zitten (om mijn gehele hand, om die plek waar hij uit was geschoten te ondersteunen)..
Sterkte!