Brown tanning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Brown tanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 13:15

Hoi Allemaal,

Ik ga 30 april met mijn schoonfamilie een weekje naar Spanje. Heerlijk zou je zeggen, alleen ik ben dan nog zoooo wit en dan durf ik echt niet in mn bikini! Aansteller zou je zeggen, maar iedereen van mijn schoonfamilie word razensnel bruin en dan loop ik daar met mijn melkflessen _O-

Dus nu vroeg ik me af of Browntanning (of iets dergelijks) de absolute uitkomst is voor mij? Word je onder de spray ook gewoon bruin? en werkte het bij jullie?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! :D

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:18

Ik heb ooit eens een zelfbruinende body lotion gekocht.
Heel belangrijk is dat je je huid scrubt voordat je een zelf bruinend product gebruikt.
Ik werd wel iets bruiner, maar ook echt niet veel.

Zelf vond ik het teveel werk, ik ga nu gewoon vaak even 3 tot 4 keer onder de zonnebank voor ik op vakantie ga.

Toevoeging:
Ik heb ook eens een zelf bruinende spray gebruikt, hier zat een zonnefactor bij in. Het werkte in combinatie met het zonnen geloof ik.
Daar heb ik eigenlijk weinig verschil van kunnen ontdekken.

charissiej

Re: Brown tanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 13:19

Ik bedoel de tanning die je in een studio laat doen. Ik heb ook wel eens lotion gebruikt, maar kreeg overal vlekken en oranje plekken, nee dat doen we niet meer. Maar op de websites van dat soort studio's staat geen oranje vlekken en een egaal resultaat. Ben benieuwd dus of dit echt zo is!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:21

Ik zou wel oppassen wat je gebruikt, van veel van die sprays wordt je meer oranje dan bruin (als ik zo kijk naar anderen).

Maar maak je je nou echt druk of je bruin bent of niet? :o Gewoon lekker op vakantie gaan joh... ik kan onmogelijk bruin worden (rood haar, ik blijf of wit, of ik verbrand en daarna ben ik weer wit), maar dat is nu eenmaal zo. :+ En met een half Portugees vriendje steekt dat helemaal lekker af, ach ik maal er niet om hoor. :n

saweet_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:33

Ik zou gewoon een zonnebank kuurtje nemen (2 a 3 x of zoiets). De meeste zonnenbank centra's weten precies wat jou huid nodig heeft om niet gevaarlijk voor je huid te zijn.
Dit is ook nog is handig voor je huid zodat je al een kleurtje hebt dan verbrand je minder snel op vakantie staks en juist het verbranden is super slecht voor je. Die tanning douches zou ik ook niet snel voor kiezen dat ziet er vaak zo nep uit en krijg je van die vlekken van.

Succes je kan altijd even informatie bij zo een zonnen centrum vragen zonder het meteen te doen

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 13:56

ik denk dat ik idd even naar zo'n centrum ga, want zonnebanken daar moet je dan weer een paar x per week de tijd voor nemen (en is slecht voor je huid). Ik heb een drukke baan en zieme dus niet enkele keren per weer naar de zonnebank gaan haha! Daarom leek zo'n douche me wel wat (6 minuten). En ik kan me op vakantie altijd nog insmeren.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:49

Ik zou ook even een zonnebank kuurtje nemen. Slecht voor je huid kan een argument zijn om niet te gaan, maar als je echt zo wit bent zul je in Spanje gigantisch gaan verbranden en dat is dus nog veel slechter!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:52

Zonnebank kun je inderdaad doen.
Die spray kan ook maar ga dan wel naar een salon daarvoor (die hebben een soort douche) en die 'spuiten' je egaal bruin, zelfspray veroorzaakt vaak vlekken etc.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:56

Bovendien, Als je zo wit bent als een melk fles, zullen ze je ook afraden om meerdere keren in de week onder de zonnebank te gaan.
1 keer per week volstaat dan al zeker, maar daar kan een studio natuurlijk beter over adviseren.

Wat dressagelady zegt, buiten in de zon verbranden is ook hartstikke slecht.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:52

Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n spray tanning inderdaad! :D
Het schijnt dat het een ongeveer week blijft zitten, en het vanaf de aangebrachte dag het steeds iets meer 'afslijt'.

Wat ik me wel afvraag is inderdaad of je er bruin onder wordt als je daarna gaat zonnen, en niet geheel onbelangrijk, of het niet gaat vlekken als je er zonnebrandcreme of bodylotion overheen smeert? :7

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:11

Aangezien je wit bent, zou ik kiezen om even een paar keer per week te gaan zonnen bij een zonnestudio. Je kan wel zo'n spraytanning doen, maar dat ziet enorm nep uit als je zelf vrij wit bent. Dus gewoon naar de zonnestudio, zij kunnen jou vertellen welke banken en hoe lang je kan zonnen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:19

dressagelady schreef:
Ik zou ook even een zonnebank kuurtje nemen. Slecht voor je huid kan een argument zijn om niet te gaan, maar als je echt zo wit bent zul je in Spanje gigantisch gaan verbranden en dat is dus nog veel slechter!

Zonnebrandcrème werkt prima tegen verbranden hoor. ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:59

Ook trouwens om je pigment op te bouwen en je huid alvast aan de ''zon'' te laten wennen, zou ik zeggen pak een zonnebank kuurtje! Werkt prima!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:04

Ja dat moet maar net goed uitpakken. Sommige kreeg ik eerder een oranje kleur van en indd goed scrubben..

Toch zou ik even naar een zonnestduio gaan, 30 april, dan kan je nog zeker 4 of 5 keer zonnen.
Misschien met een lotion die zorgt dat je wat sneller kleurd.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:03

Fiffill schreef:
dressagelady schreef:

Yes I know, maar niet voor alle personen even goed. Mijn ex was binnen 20 min in de schaduw van turkije verbrand.. Smeerde met factor 30 :')

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:10

ik zou ook zonnebankje doen.

Als je naar een goede zonnestudio gaat doen ze eerst een huidonderzoek dan moet je even met je arm op een apparaatje en daaruit maken ze een advies op. Heolang je onder een zonnebank kan en hoe je dat opbouwt ik ga byv als ik begin van 14 min naar 17.5min naar 21min om op te bouwen. Op deze manier went je huid aan de zonnebank verbrand je niet en bouw je egaal bruin op. En verdwijnt het niet mits je het bijhoud natuurlijk dus als je dan in Spanje loopt ben je niet opeens na een weekje weer spierwit maar ga je gewoon verder met doorbruinen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:12

Mirrrriii schreef:
Bovendien, Als je zo wit bent als een melk fles, zullen ze je ook afraden om meerdere keren in de week onder de zonnebank te gaan.
1 keer per week volstaat dan al zeker, maar daar kan een studio natuurlijk beter over adviseren.

Dat klopt niet. Ik heb zelf 4 jaar een zonnestudio gehad en voor iedereen geldt om meer kleur te krijgen minimaal 2 keer per week.

Ts ik zou als ik jou was een paar keer onder de zonnebank gaan. Even informeren of er ook een flinke dosis uvb in de banken zit dus niet alleen uva. Dan verbrand je op vakantie ook nog eens minder snel.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:14

__Nathalie__ schreef:
Mirrrriii schreef:

Dat klopt niet. Ik heb zelf 4 jaar een zonnestudio gehad en voor iedereen geldt om meer kleur te krijgen minimaal 2 keer per week.

Ts ik zou als ik jou was een paar keer onder de zonnebank gaan. Even informeren of er ook een flinke dosis uvb in de banken zit dus niet alleen uva. Dan verbrand je op vakantie ook nog eens minder snel.

Ah oke, ja dat zal dan ook wel afhankelijk zijn van wat voor zonnebank je hebt?
Ze hebben mij destijds geadviseerd om met 1 maal per week te beginnen, maar ik ben ook echt hartstikke wit.

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:16

Ik heb altijd t advies gehad in de zonnestudio dat zolang je kleur aan t opbouwen bent je om de 3 a 4 dagen max langs moet komen. ben je op de kleur die je behouden wilt en dus niet donkerder wilt worden dan kan je het doen met 1x per week. Zo is mij iig altijd geleerd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:24

Je huid ververst gemiddeld als het ware elke 6/7 dagen. Dat houd in dat de bovenste huidlaag elke keer een soort van vervangen word.
Dat houd in dat als je 1 keer per week zont, je elke keer opnieuw begint. Dan komt er dus geen kleur boven op, en kan je je huid niet verdikken wat helpt tegen verbranden.

je moet dus minimaal 2 keer per week zonnen om een laagje kleur + laagje huidverdikking te krijgen. (dit laatste krijg je alleen bij banken waar ook een flink percentage uvb in zit)

Bijhouden is idd 1 keer per week.

Dat is niet afhankelijk van de huid of bank.
De tijd en type bank is wel afhankelijk van de huid.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:25

dressagelady schreef:
Fiffill schreef:

Yes I know, maar niet voor alle personen even goed. Mijn ex was binnen 20 min in de schaduw van turkije verbrand.. Smeerde met factor 30 :')

Factor 30 is ook helemaal niet hoog. Denk eerder aan factor 50+ sunblock... met factor 30 verbrand ik in NL nog binnen een halfuur. :+
Edit: weet niet of TS dit meteen nodig heeft hoor, maar ik iig wel... zonder zonnebrandcrème ben ik er geweest. :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 21-03-11 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:25

@nathalie

Oke, dat vind ik wel een fijne tip.
Bedankt, dan houd ik daar rekening mee.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:14

Klopt het is niet erg hoog, maar hij verbrandde in principe helemaal niet zo snel (in nederland dan haha) en had volgens mij huidtype 2 of 3. Ze hadden ons aangeraden factor 25 te gebruiken maar zijn toch op 30 gaan zitten :j

Wat ik er mee wilde zeggen is dat het heel slecht is om ineens je huid bloot te stellen aan veel zon, en TS wil bruin worden dus dan kan dat beter met een paar keer zonnebank dan met zo'n spray denk ik ...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:30

Hier staat info over sun tanning wat je bedoelt: http://www.akkedeboer.nl/tanning.php?id=17 dit doen de beroemdheden ook altijd om een mooi kleurtje te hebben/houden. Het is alleen niet zo geschikt om mee te baden omdat de kleur dan snel vermindert.

Nathalie, als ik 1x per week naar de zonnebank ga word ik echt wel bruin. Daar is geen 2x per week voor nodig. Om het bij te houden is 1x in de 3a4 weken genoeg. Ook hangt er bij de zonnestudio waar ik altijd naar toe ga een papiertje dat je niet vaker dan 1x per week mag gaan. Mischien dat het van de soort zonnebank of zonnestudio af hangt hoe vaak je mag?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:38

Nee hoor, er zijn ook mensen die met 1 keer per week verkleuren maar dat zijn er simpelweg niet zo veel.
Er zijn verschillende huidtypes en er zijn maar weinig mensen in nederland met de huid die wel direct bruint.
De meeste mensen hebben zoiezo al 2/3 keer nodig voor ze uberhoupt resultaat zien.

Wij hadden zelf banken staan met het hoogst haalbare kwa lamp wat mag in nederland dus sterker is verboden.
De kapper die bij ons in de buurt zat had ook zo'n regel, zelfde als dat je daar uiterlijk 15 min mocht. Maar ook dat is per huid verschillend, de 1 kan maar 10 min waar de ander 20 min kan.

Ik heb zelf ook een huid die super snel bruint en lang bruin blijft dus ik red het ook wel met 1 keer in de 3/4 weken. Maar die zijn er niet zo veel in nederland daarom praat ik ook over gemiddeld :)