verhoogde leverwaardes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

verhoogde leverwaardes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 22:34

Hallo bokkers!
Begin dit jaar ben ik (helaas) flink ziek uit het buitenland (tropen) gekomen (ontstekingswaarden in heb bloed zo'n 38x te hoog :Y) ) en allerlei verhoogde en verlaagde bloedwaardes. In Nederland gelijk aan het dokteren gegaan en dan komen er natuurlijk allerlei andere dingen aan het licht. Dus na een rondje cardiologie en weer een paar buisjes bloed minder is het nog steeds niet zoals het hoort te zijn. Ontstekingswaarden (heb het hier over CRP) zijn net aan goed (10), maar die leverwaardes blijven min 2x zo hoog.

Iemand ervaring hiermee? En zoja, wat was het?

Ik ben ondertussen al getest op hepatitus en pfeiffer. De nieuwste uitslagen zijn zojuist binnen gekomen, dus volgende week hang ik uiteraard weer met de dokter aan de telefoon :z en wellicht gaan we een retourtje tropenarts doen als we bij de huisarts niet verder komen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:51

ik heb het ook gehad, verhoogde leverwaardes dan... toen ik een galblaasoperatie achter de rug had...

ineens, een maand na de operatie. Weer een ziekenhuisopname dus, maar ze zijn er nooit achtergekomen wat 't was. Waarschijnlijk een vorm van geelzucht aangezien ik wel lichtelijk geel was, doodging van de buikpijn en knalrode urine had....
Maargoed, dit is ook niet echt informatie waar je iets mee kunt waarschijnlijk :+

zap

Re: verhoogde leverwaardes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 00:38

De huisarts heeft wel aan galstenen gedacht en ook aan geelzucht. Maar ik ben niet geel (ook niet lichtelijk :P) en ik heb gewoon echt geen buikpijn gehad. Wel af en toe wat last ter hoogte van mn lever met het op mijn buik slapen, maar that's it.

winny66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:56

hoi bij mij schommeld het ook steeds ook de witte bloedlichaampjes zijn veel te laag, en dan is het soms weer goed,ze weten het niet ook niet de internist,ben al op van alles getest hiv,aids gelukkig goed.
Ze wilde ook een leverpunctie doen maar heb al diverse keren gehoord dat het geen pretje is, zelfs van de internist zelf dus effe nog niet :n Nou is het ook zo dat ik vaak ontzettend moe ben heeft er ook mee te maken (geen bloedarmoede), het te weinig aan witte bloedlichaampjes duid op een onsteking alleen ja waar! Er is ook een echo gemaakt was ook goed nou ik weet het niet meer.
Kan overigens ook komen door bepaalde medicijnen bv ibruprofen