Haaruitval... Jammer maar helaas...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Haaruitval... Jammer maar helaas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:17

Hoi Allen!

Afgelopen woensdag naar afdeling Huidziekten in het AMC geweest voor mijn haaruitval. Na 7 jaar allerlei dingen proberen (en constant van het kastje naar de muur worden gestuurd door de huisarts) heb ik eindelijk een antwoord op mijn vragen. Helaas niet zo'n bevredigend antwoord als ik had gehoopt. Het begon 7 jaar geleden met veel haren in het doucheputje. Ik had rond die tijd ook een prednison stootkuur gehad (in Italië, gebeten door een Portugees Oorlogsschip, werd gelijk afgevoerd...) Dus weet mijn haaruitval daaraan. Toch maar even naar de dokter, en die constateerde ook eczeem op mijn hoofdhuid, dus met een Ketaconazol shampoo naar huis gestuurd. Eczeem ging weg, maar het haar werd steeds dunner op mijn hoofd. Nog maar een keer naar de dokter dan. Misschien had ik last van genetische "kaling" en werd er een hormoontest gedaan. Met een licht verhoogd testosteron gehalte werd ik wederom naar huis gestuurd, dit keer met de Yasmin combinatie Pil. Maar mijn dunner wordende haar verbeterde niet.

Twee weken terug zat ik bij de kapper. Ik vroeg of er wat aan mijn dunne haar gedaan kon worden, maar helaas. Omdat het boven op mijn hoofd zit, zijn er geen extensions mogelijk. Wel vertelde de kapper mij dat er een klant was geweest met hetzelfde probleem, die was doorverwezen naar het AMC, waar psoriasis (heftige eczeem variant) op haar hoofd werd geconstateerd. Ze kreeg een shampoo, en heeft, inmiddels 6 maanden verder weer dikker wordend haar! Ik begon toch stilletjes weer hoop te krijgen en maakte een afspraak bij het AMC. Mijn huisarts deed nog een soort van moeilijk om de verwijzing te geven, en wilde me wéér wegsturen met alleen een shampoo.

Maar goed, woensdagochtend dus die afspraak gehad, en het resultaat: ik heb "alopecia androgenetica" oftewel, de mannelijke (genetische) variant van kaalheid. Onder invloed van testostoron worden de groei van haartjes in haarzakjes geremt. Niets wijst erop dat er iets mis is met mijn hormonen, maar mijn haarzakjes zijn gevoeliger voor testostoron dan normaal. Daarboven heb ik ook nog seborroisch eczeem (ook dat genetisch bepaalt)op mijn hoofdhuid. Een oplossing is er nauwelijks, ik ga nu over op een nog zwaardere pil (Diane) en ik heb een teershampoo én een middel om de haargroei te bevorderen.

Ik kan pas over 6 maanden zien of de Diane invloed heeft op mijn haargroei. Zo niet is er nog een zwaarder middel, dat stemmingswisselingen, vocht vasthouden en zwaarder worden tot gevolg heeft, maar we gaan er nog even niet vanuit dat het zover komt.

:( |o ;( Ik moet er dus mee leren leven en hopen dat het niet erger wordt... Over drie maanden heb ik weer een afspraak in het AMC. Ik houd jullie op de hoogte!

En als er iemand is die een goedkope oplossing heeft (haarwerkjes ofzo) om mijn haar weer wat voller te maken, PB me please :)*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:27

Ik herken het...
In je profiel zie ik overigens niets vreemds aan je haar :(:)
Wat bedoel je met gebeten door een portugees oorlogsschip? Een hond?

Ik ben zelf bang dat ik ook AA heb. Ik heb 23 maart een afspraak staan met een dermatoloog...
Als ik een staart leg, heb ik kale plekken en in sommige perioden van het jaar zie je ze ook als ik los heb.
Eind vh voorjaar kijk je zo op mijn hoofdhuid.

Ik ben overigens een paar jaar geleden gestopt met de diane35, omdat ie zwaar was... Ga me afvragen of dat wel de goede keus was.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 17-03-11 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

secricible

Re: Haaruitval... Jammer maar helaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:29

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:32

Ik heb er totaal geen verstand van, maar wil je wel sterkte wensen, want als vrouw ben je gewoon trots op je haar.
Ik hoop je snel iets kunt vinden wat aanslaat.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:33

F_Orumster schreef:
Ik herken het...
In je profiel zie ik overigens niets vreemds aan je haar :(:)
Wat bedoel je met gebeten door een portugees oorlogsschip? Een hond?

Ik ben zelf bang dat ik ook AA heb. Ik heb 23 maart een afspraak staan met een dermatoloog...

Gelukkig is het niet zo te zien als mijn haar droog en gewassen is. Maar zodra het vet is, of nat is het behoorlijk erg. En toch ook als ik een staart in heb zie je mijn hoofdhuid erdoorheen.

Portugees oorlogsschip is een kwal. Eén van de giftigste ter wereld. Geeft een zweep-vormige wond... Voor mij ook totaal onbekend, tot ik dus ineens in een Italiaans ziekenhuis lag...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:33

Ben trouwens ook geïnteresseerd in haarnetwerken, heb weleens iets aangevraagd maar over dat instituut gingen rare verhalen.
Ik lees hier dus graag mee!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:39

annebe schreef:
Ik heb er totaal geen verstand van, maar wil je wel sterkte wensen, want als vrouw ben je gewoon trots op je haar.
Ik hoop je snel iets kunt vinden wat aanslaat.

Dankje, alleen dit helpt al! :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:51

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:57

Wat vervelend meid, ik ben na mijn zwangerschap ook heel veel haar kwijt geraakt.
Maar bij jou is het natuurlijk iets anders, echt kl*te :(:)
Hopelijk vind je een oplossing en krijg je weer een volle bos haar !

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:01

dan wel met een andere oorzaak kaal en vervolgens eerst al veel dunner geworden door de overgang
had erg lang blond haar en na och 7 jaar begon het eindelijk weer ergens op te lijken
(niemand zo critisch als de drager ;) en nu weer kaal , alhoewel er komen hier en daar weer haartjes :D maar plaatselijk groeit het ook nog niet -O-

de haarzaak in koewacht schijn de beste in nederland te zijn betreffende haarstukken
en hebben veel ervaring met vrouwen en mannen met dunner of gedeeltelijke kaalheid
(buiten dus complete kaalheid)
zij hebben ook veel shampo's ed om je scalp wat tot rust te manen

misschien weten zij een goede arts , goed middel of mocht je een haarstuk willen kan ik ze aanraden

je haar is toch een sierraad.. bel ze eens misschien hebben ze een idee ?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:17

Ik weet niet of het bij jou werkt hoor maar bij mannen namelijk wel erg goed.
( ik ben kapster)
Wij verkopen dozen
Aminexil het is prijzig, maar werkt erg goed.

Je moet het zo zien, je hebt je haarzakje.. en daar zit altijd een laagje Collageen omheen, bij mannen of vrouwen die kaal worden word dat Collageenlaagje hard, en daardoor sluit het haarzakje e sterft het af.
Dat haar kan nooit meer terug komen, dat is er gewoon niet meer.
Maar nou kan je wel voorkomen dat ze meer haar gaat verliezen, door die kuur te gebruiken van 45 dagen.
Die moet je op je hoofdhuid doen, en dat zorgt ervoor dat dat Collageen laagje soepel blijft, en hij niet hard word en het haarzakje dicht.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt? en je kan voor evt vragen pben!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:08

@ Nickyyou, bedankt voor die tip!
Miesje, aminexil is volgens mij nogal... omstreden.

Gimme_spurs! Ik heb vannacht gedroomd dat ik er bijna uitzag als gollem en allemaal rode plekken op mijn hoofd, en slechts hier en daar een plukje haar! Onze PB conversatie voor het slapen heeft me geen goed gedaan denk ik _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:12

Heb je je schildklier al eens laten controleren? Schildklierproblemen kunnen ook voor haaruitval zorgen...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:48

Ik gebruik zelf minoxidil, product voor vrouwen met mannelijke kaalheid. (zelf heb ik het niet, maar geruik het preventief omdat ik ook last heb van haaruitval met perioden)
Het is niet 100% bewezen te werken, maar lijkt voor sommige patienten te werken.
het is een vloeistof dat je elke dag over de hoofdhuid moet verdelen. Geen medicatie dus.
Ik geloof wel dat je er een voorschrift voor nodig hebt.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:38

Dank voor de tips!

@Miesjex: ik heb al een spulletje gekregen van de dermatoloog, en volgens mij is dat hetzelfde.
@Cassidy: goed idee! Nog niet aan gedacht. Ik ga eerst dit proberen, en zal dit idee over drie maanden eens opperen bij de dokter.
@F_Orumster: Wahahaha! Laten we voortaan stoppen met pb-en om 20.00 uur... Gelukkig was het maar een droom!

Nog even een hilarisch dingetje: ook de advertentie onderaan de pagina gezien? _O- _O- hoe toevallig!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:58

Werkte dat bij jou dan?

Er is vaak reclame over onderwerpen in desbetreffend topic, dat zijn slimme zoekmachines :)

Mijn schildklier werkt wisselend, soms wat aan de trage kant, maar ook hier is de huisarts laconiek over.
Ook ijzer heb ik laten testen (dat kan ook een oorzaak zijn) maar mijn ijzerwaarden zijn hoger dan de normaalwaarden.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:18

Ik moet mijn recepten nog ophalen bij de apotheek. Maandag maar, ik heb volgende week ook mijn stopweek, kan ik mooi beginnen met de Diane. Ik hoop niet dat deze pil nog invloed heeft op mijn gewicht/borstgroei. Toen ik met de Yasmin begon stond ik na 1,5 maand onder de douche en dacht ik echt: "Wat is dit!" _O- , beetje zoals "Kinderen voor Kinderen" "Hellup hellup helluuuuuuuup, ik krijg tieten!" 8)7 . Dus ben benieuwd of ik over twee maanden weer nieuwe BH's moet gaan kopen... :Y)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:39

ik zou echt niet teveel rommelen met hormonen en spul, ik denk dat een lace wig de oplossing is voor je! kost wat als invertering, maar dan heb je ook wat!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 09:58

Ik ben ook niet zo van de hormonen. Eigenlijk helemaal niet van medicijnen. Mocht het niet werken, ge ik terug naar een lichtere pil. Maar ik wil het toch proberen met de Diane. Dank voor de tip, ik ga gelijk even googelen! :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:45

Ik ga ook googlen, heb er nog nooit van gehoord.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:39

Begrijp ik haha, heb zelf ook last van haaruitval gehad door exceem in combinatie met roos, bleef maar krabben en de plukken haar vielen er uit. Heb toen 2 jaar een lace wig gebruikt, het is vocht en luchtdoorlatend, elke keer als de wig opnieuw geplaatst word( met een beetje handigheid kan je het zelf) kan je je haar een dag of wat laten rusten, lekker wassen en kammen ect. hier in rotterdam is het best bekend al!
Verder kan ik je d3 aanraden, in combinatie met biergist en vitamine c. Is ook goed voor je huid! Helpt de bloedcirulatie, voorkomt haaruitval en zorgt voor nieuwe zakjes die aangemaakt worden. Als je wil heb ik nog een anti roos/ecxeem shampoo tip, werkt ook super!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:28

babydolll schreef:
Begrijp ik haha, heb zelf ook last van haaruitval gehad door exceem in combinatie met roos, bleef maar krabben en de plukken haar vielen er uit. Heb toen 2 jaar een lace wig gebruikt, het is vocht en luchtdoorlatend, elke keer als de wig opnieuw geplaatst word( met een beetje handigheid kan je het zelf) kan je je haar een dag of wat laten rusten, lekker wassen en kammen ect. hier in rotterdam is het best bekend al!
Verder kan ik je d3 aanraden, in combinatie met biergist en vitamine c. Is ook goed voor je huid! Helpt de bloedcirulatie, voorkomt haaruitval en zorgt voor nieuwe zakjes die aangemaakt worden. Als je wil heb ik nog een anti roos/ecxeem shampoo tip, werkt ook super!

Wat super! Ik krijg van de dokter idd al een teershampoo tegen dat eczeem. Ik ga ook even kijken voor extra vitaminen. Die lace wig: ik keek op de site, zag ik alleen maar foto's van zwarte vrouwen... Die hebben natuurlijk een heel ander haar- en huidtype als blanken, (wil hier echt niet provorceren hoor!) maar die lace wig kan dus bij iedereen? Want dat zou wel een oplossing zijn. Ik heb overigens op dit moment ook weer ontzettend veel last van roos, schilfers en jeuk. Ik denk dat het toch te maken heeft met stress, ik heb aanstaande donderdag een blaar van een tentamen... %) |o Dus maandag meteen beginnen met die shampoo! I'll keep you updated!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:12

haarzakjes kunnen toch niet nieuw worden aangemaakt?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:29

Gimme_Spurs schreef:
babydolll schreef:

Wat super! Ik krijg van de dokter idd al een teershampoo tegen dat eczeem. Ik ga ook even kijken voor extra vitaminen. Die lace wig: ik keek op de site, zag ik alleen maar foto's van zwarte vrouwen... Die hebben natuurlijk een heel ander haar- en huidtype als blanken, (wil hier echt niet provorceren hoor!) maar die lace wig kan dus bij iedereen? Want dat zou wel een oplossing zijn. Ik heb overigens op dit moment ook weer ontzettend veel last van roos, schilfers en jeuk. Ik denk dat het toch te maken heeft met stress, ik heb aanstaande donderdag een blaar van een tentamen... %) |o Dus maandag meteen beginnen met die shampoo! I'll keep you updated!

Lace wig kan voor elk type haar, het is vooral bekend bij donkere vrouwen omdat deze vaak wat moeilijker haar hebben en dus sneller voor extensions/waeve gaan! Verder lijkt me die teershampo echt troep zeg!! ik weet natuurlijk niet wat voor budget je hebt maar ik kan je wel wat goede shampoo's aanraden! :j

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:39

Jeetje wat rot zeg.. Ik heb inmiddels ook al zeker 5 jaar last van ernstige haaruitval.. Ook overal geweest voor onderzoeken, maar er komt niets uit. Mijn huisarts zei in eerste instantie dat het bij mij ook mannelijke kaalheid was.. Gelukkig vertelde de dermatoloog mij dat dat niet het geval was. Mijn haaruitval is namelijk diffuus, dus overal op mijn hoofd even erg. Vitamine tekort was het ook niet.. Dus weer naar huis gestuurd. Nu, een aantal jaar later weet ik nog steeds niet wat het is. Mijn haar blijft meer dan gemiddeld uitvallen. Sommige perioden erger dan andere. Ik slik de Diane35 pil, maar merk geen verschil (ben tijdelijk gestopt). Omdat mijn haar overal even dus is heb ik nu een super oplossing! Weaves!! Ben er zo blij mee. Heb gewoon weer een volle staart en gelukkig nog net genoeg haar om de aanhechting te verbergen.
Op www.haarweb.nl kan je heel veel lezen over haar aandoeningen. Ook hetgeen wat jij hebt. Er is ook een topic speciaal voor vrouwen met deze kwaal.(minoxidil schijnt erg werkzaam medicijn te zijn) Misschien heb je er wat aan. Heel veel succes in ieder geval, ik weet hoe rot het is, en hoe onzeker je ervan kan worden (ookal zeggen anderen vaak dat ze het niet zien) Sterkte :))