Keelpijn, alweer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Keelpijn, alweer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:37

Ik word helemaal gek van die keelpijn.
In ze zomer had ik het welgeteld 5 keer in 6 weken. Soms om de maand, of anders om de twee maanden.
Nu ging het enige tijd goed, maar sinds eergisteravond weer last van me keel.

Waarom laat dat me nou nooit met rust? Of wat doe ik verkeerd.. en krijg ik het telkens?
Eten, is een ramp. Drinken doet teveel pijn en slikken doen we liever niet. Slapeloze nachten krijg ik ervan, slapen lukt niet. Wanneer je ligt, en dan je dekens te hoog bijna het gevoel alsof alles omhoog komt Dit is niet leuk meer. :n

Ik ben nu 15, maar ik vraag me echt af of die keelamandelen er ooit nog eens uitmogen? En of het dan helpt, dat het minder is?
Ik prop mezelf nu al vol met (hardzout topdrop) drop. En probeer toch te drinken. Maar goed.

eempiej

Re: Keelpijn, alweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:39

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:49

Wist je dat je van drop alleen maar meer keelpijn krijgt? Daar zit namelijk salmiak in en dat is voor keelpijn erg slecht. Je kunt beter heel veel kleine slokjes drinken. Je zou je zelf ook eens kunnen laten testen bij de huisarts op de ziekte van phypher (ik weet niet hoe je dat schrijft) dat heerst namelijk heel erg op dit moment.
Beterschap.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:50

3bengels schreef:
Wist je dat je van drop alleen maar meer keelpijn krijgt? Daar zit namelijk salmiak in en dat is voor keelpijn erg slecht. Je kunt beter heel veel kleine slokjes drinken. Je zou je zelf ook eens kunnen laten testen bij de huisarts op de ziekte van phypher (ik weet niet hoe je dat schrijft) dat heerst namelijk heel erg op dit moment.
Beterschap.

pfeifer?

Dan zou je juist willen slapen, en dat kan ik niet.
Het is echt de keelpijn.
ö geen drop? op internet zeggen ze van wel. :j

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:54

Nee hoor met Pfeifer ben je niet altijd erg moe. Het is een ziekte die in je keel zit en zich op diverse manieren kan uiten. Ik heb afgelopen winter ook erg veel keelpijn gehad (8 weken aan een stuk) zo erg dat ik bij een KNO arts in het ziekenhuis liep en die vertelde mij dat ik dus GEEN drop mocht pakken omdat ik daar alleen maar meer keelpijn van zou krijgen. Vandaar dus mijn advies om geen drop te pakken. Je zou bijvoorbeeld veel beter een pepermuntje kunnen pakken om je keel te kunnen verzachten. Het gaat er immers om dat je keel niet droog wordt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:56

3bengels schreef:
Nee hoor met Pfeifer ben je niet altijd erg moe. Het is een ziekte die in je keel zit en zich op diverse manieren kan uiten. Ik heb afgelopen winter ook erg veel keelpijn gehad (8 weken aan een stuk) zo erg dat ik bij een KNO arts in het ziekenhuis liep en die vertelde mij dat ik dus GEEN drop mocht pakken omdat ik daar alleen maar meer keelpijn van zou krijgen. Vandaar dus mijn advies om geen drop te pakken. Je zou bijvoorbeeld veel beter een pepermuntje kunnen pakken om je keel te kunnen verzachten. Het gaat er immers om dat je keel niet droog wordt.

Oke, dan geen drop meer. Bedankt.
Pepermunt, en keelsnoepjes vind ik niet zo lekker. Op zo moment vind ik dat vies, te heet en wordt ik er misselijk van. :o
Dus geen keelsnoepjes voor mij.
Ik ga wel verder met de kamille-honing thee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:56

Pak geen drop is niet goed zegt mijn KNO arts.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:57

marleen_usar schreef:
Pak geen drop is niet goed zegt mijn KNO arts.

Ik weet wel, dat ik in de zomer dubbelzoute drop had, dat brandde zo lekker. Heerlijk voor je tanden. :')

Maar ik zal het niet meer doen. :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:06

misschien is langs de HA gaan en over je keel amandelen hebben?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:19

Zijn je klieren toevallig ook opgezet?
Kan zijn dat je angina hebt. Is een zware keelontsteking wat word veroorzaakt door een bacterie. Of te wel na laten kijken bij de HA want je krijgt er dan antibiotica voor :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:23

Citrosan helpt ook goed/ verzachtend en/ of strepsils en/of gewoon thee met honing :)

maar idd als je het zo vaak heb zou ik eens naar de HA gaan :j idd wat jessica zegt mijn zus heeft ook angina gehad en toen was idd ook eten e.d. héél pijnlijk en dan echt AB nodig.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:05

Toen ik rond jouw leeftijd was had ik ook altijd ontstoken amandelen, zelfs een keer zo erg dat ik werd opgenomen in het ziekenhuis. Toen zijn me amandelen er ook niet uitgehaald.. Daarna heb ik nog wel is keelpijn gehad, maar is zo goed als overgegaan :) Is denk ik een periode geweest..

Echter heb ik nu de griep flink te pakken, en kamp nu ook met een flinke keelonsteking, maar tips van mij uit:
Veel lauwe thee drinken, kamillethee..
Warme melk met honing
Paracetamol
en trachitol..
Althans dat helpt mij altijd door de keelpijnperiodes heen.. en probeer te eten als je merkt dat de paracetamol begint te werken. Voor het eten nog een trachitol, en dan is de pijn iets dragelijker tijdens het eten ;)
Beterschap!