Omdat ik wat hindernisjes met mijn persoonlijkheid heb en een grote kans op asperger syndrome heb besloot ik dat uit te zoeken. Via mijn huisarts word ik doorverwezen naar een psycholoog.
Nou goed, dan kan ik aan mezelf werken of er komt uit dat het niet weg gaat.
Ik wil het hele verhaal hier wel neerzetten maar dat is ook weer wat.
Door die persoonlijk heids problemen kan ik niet goed met anderen , ouders, etc. omdat mijn reacties
anders zijn en moeilijk te peilen.
Nu kregen we dus een vragenlijst , maar het komt er op neer met mijn - nog paar maanden en dan 18 - dat ik nog val onder het jeugd psycholoog.
Die vragenlijst, bleek dus één voor school, één voor mij, en één voor mn ouders.
Maar het is dus dezelfde vragenlijst kinderen van 11 ook moeten invullen.
De vragen sloegen gewoon helemaal nergens op en ik voelde me niet in mijn waarde gelaten.
Ik ben bijna volwassen, kunnen ze geen aparte vragenlijsten voor jeugd van mijn leeftijd laten maken?
Want ook een vriendin had dezelfde, en het voelt net alsof je niet serieus genomen word.
De vragen worden gesteld alsof je nog een basischool kind bent.
Het kwam gewoon niet lekker op me neer en ben dan nu ook zeer negatief, ik ben dan ook een typetje gevoelig maar sorry.. het viel me niet echt lekker !
En dan nog.. waarom mijn school er nu weer bij betrekken??
Nu voel het voor mij net dat iedereen zijn problemen erbij worden gehaald om die op te gaan lossen. Ik ga voor mezelf heen! niet voor mn ouders, school of andere mensen! Ik wil het voor mezelf weer goed maken en dan word het voor anderen ook weer beter. Maar ik begin niet bij anderen en dan bij mezelf..
Ik weet dat ik gevoelig reageer en enigzins negatief maar ik voel me niet in mijn waarde gelaten...
In de eerste week van april heb ik het intake gesprek met mn ouders erbij, ook iets waar ik tegenop kijk.. ik ga voormezelf.. niet voor hen..
De stap was groot genoeg om heen te stappen met, ik ga er wat aan doen!
Dat heb ik gedaan maar voel me nu helemaal de grond in gezakt.
Wat vinden jullie? advies? HOud het netjes aub..
Groetjes Melissa

En je ouders en de school worden erbij betrokken om een zo compleet mogelijk beeld te verkrijgen van wat er speelt, snap je?
Succes! 
.
ik brul teminste niet...