Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

stoer schreef:jeetje dat was inderdaad niet al te tactisch van je.. Maar gebeurd is gebeurd.
weet niet hoe goed je haar kent, maar misschien kun je haar als ze alleen is eens aanspreken en vragen of je haar kunt helpen? Ik zou ook wel je mentor inlichten, misschien kunnen jullie samen iets bij haar bereiken?

bromfiets schreef:Waarschijnlijk weet de mentor dit al wel, als hij zijn baan goed uitoefent heeft hij of zij al meerdere signalen opgevangen. Ik zou het niet extra moeilijk voor haar maken, eerder proberen om vriendinnen met haar te worden.
renske_13 schreef:Ik zou eerst naar haar toe gaan om je excuses aan te bieden voor die opmerking. Dan kun je ook zeggen dat als er iets is waar ze over wil praten dat ze jou kan vertrouwen. Als je het wil kun je haar bijvoorbeeld ook jou telefoonnummer of emailadres geven. En verder zou ik niks doen. Af en toe een gewoon praatje met haar maken over dingen op school ofzo. Verder het gewoon aan haar laten om naar je toe te komen. Ga ook af en toe eens naast haar zitten in de les. Maar pas wel op dat je niet te opdringerig wordt, het enige wat je kunt doen is er voor haar zijn. Heel veel succes!
sabina1998 schreef:renske_13 schreef:Ik zou eerst naar haar toe gaan om je excuses aan te bieden voor die opmerking. Dan kun je ook zeggen dat als er iets is waar ze over wil praten dat ze jou kan vertrouwen. Als je het wil kun je haar bijvoorbeeld ook jou telefoonnummer of emailadres geven. En verder zou ik niks doen. Af en toe een gewoon praatje met haar maken over dingen op school ofzo. Verder het gewoon aan haar laten om naar je toe te komen. Ga ook af en toe eens naast haar zitten in de les. Maar pas wel op dat je niet te opdringerig wordt, het enige wat je kunt doen is er voor haar zijn. Heel veel succes!
Oke ja ik ga morgen igg mijn excuses aanbieden!![]()
Ik heb haar op hyves en msn dus dat gaat wel lukken
Pas als ze jou gaat vertrouwen kan je haar heel misschien helpen.
. Wel discreet, gewoon je vermoedens uitspreken en zeggen dat je het niet zeker weet. En dat je niet wilt dat ze weet dat het van jou komt. Een beetje mentor kan daar een goede draai aangeven. En anders niet, dan is ze maar boos... Het gaat er om dat het meisje hulp krijgt, en een luisterend oor van een medescholier zal daar niet aan voldoen. Bovendien denk ik dat mensen die dit gedrag vertonen zich zullen afzetten tegen alle vormen van hulp, en dus bij elke poging boos worden.