Artsen staan voor raadsel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Artsen staan voor raadsel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 15:48

September 2010
Ik kreeg ik een behoorlijke blaasontsteking, op de huisartsenpost kwam in de eerste instantie een schimmelinfectie eruit maar na een week letterlijk doodziek te zijn geweest hebben de artsen toen actie ondernomen.
Bloed afgenomen en urine op kweek wat duidde op een fikse blaasontsteking.

Half januari 2011
Veel ziek, lusteloos, moe, nergens zin in hebben.. gewoon niet lekker in me vel, toch ook koorts.

Februari 2011
Onwijze pijn bij het plassen, dacht gelijk aan een blaasontsteking maar nog steeds was de lusteloosheid niet te bepalen.
Antibiotica gekregen --> niet aangeslagen.

Maart 2011
Urine op kweek gezet --> was prima, niks op aan te merken.. klachten bleven aanhouden, werden zelfs erger dus toch een bloedonderzoek --> uitstekend!
Ik werd naar huis gestuurd en moest maar rusten en de temp. meten.

Tot 14 maart, smorgens bij de huisartst geweest, doorverwezen naar de internist en ook voor de zekerheid een echo van de blaas en nieren aangevraagd.
Eenmaal thuis werd ik dood en dood ziek, ik kreeg overal steken in mijn buik, hevige rugpijn wat uitstraalt naar mijn zijkant.

Uitgehouden tot 15 maart, we zijn ' savonds direct naar de huisartsenpost geweest waar een buikonderzoek werd gedaan, een urinetest, een inwendig onderzoek en bij het buikonderzoek gilde ik het uit van de pijn.

Doorverwezen naar de eerste hulp, eenmaal daar bloed afgenomen, urine op kweek en maar wachten... en wachten... en zo tikte de klok van 8 uur savonds tot 2 uur snachts.. De bloedtest was goed mevrouw! Maar omdat u zo ziek bent willen we u wel opnemen ter observatie.
Nou oke, nogmaals bloedgeprikt en eindelijk, om 3 uur snachts kon ik slapen.

Vanmorgen hebben ze weer bloed afgenomen en een echo van blaas en nieren gemaakt waar wéér niks op te zien is.

1 april volgt mijn afspraak bij de internist maar ik weet het niet meer, dood en dood ziek ben ik en de artsen weten zelf echt niet wat het kan zijn!
Alle symptomen duiden op blaasonsteking.

Zijn er bokkers die dit herkennen? Of me kunnen helpen?

_Tara_

Re: Artsen staan voor raadsel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:50

Heb je er al eens aan gedacht om naar een homeopaat ofzo te gaan? Zeker als de "reguliere" artsen het niet meer weten, kan het in mijn ogen nooit kwaad om het dan eens via de "alternatieve" weg te bekijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:51

Jemig zeg wat moet jij je ellendig voelen.

Kan je niet helpen maar kan er niet iemand wat meer druk achter de afspraak bij de internist zetten. Dit is toch geen doen als zelfs de EH je opneemt omdat je zo ziek bent.

Sterkte :(:) !

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:52

Niet om je te laten schrikken. Is er ook gecontroleerd op (beginnende) kanker in je blaas of iets in die regio?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:52

Kan het niet aan je darmen liggen?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 15:53

Ik ben daar verder niet bekend mee, wat gaan zij doen? We staan overal voor open zolang de pijn maar vertrekt!

MarliesV ; ik heb net geprobeerd de afspraak inderdaad eerder te maken maar hij zit helemaal vol, alle internisten trouwens.
Maar dat is wel het ziekenhuis... ze laten je lekker met pijn naar huis gaan ;(

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 15:54

Vjestagirl schreef:
Kan het niet aan je darmen liggen?

Dat gaan we dus die 1 april bespreken.. in principe heb ik niet direct die klachten maar je kunt natuurlijk onderzoeken doen om het uit te sluiten.

Ik moet trouwens wel ontlasting wegbrengen straks dus dan gaat ze dat controleren (darmen dus.)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:54

jij ook al iets waar ze voor een raadsel staat (zie mijn topic [MW] Wat mankeer ik?)

Als je echt veel pijn hebt zou ik vanavond gewoon weer naar de huisartenpost gaan.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 15:55

Yviertje schreef:
Niet om je te laten schrikken. Is er ook gecontroleerd op (beginnende) kanker in je blaas of iets in die regio?

Het lijkt mij dat zoiets zichtbaar is op een echo ofniet? Hij heeft me van borst tot baarmoeder helemaal gecontroleerd en vond niks afwijkends, het zag er allemaal super uit.

Dat is dus het probleem.. bloed, urine, echo, alles is helemaal zoals een gezond mens hoort te zijn alleen voel ik me dat absoluut niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:56

JoycexLynn12 schreef:
Ik ben daar verder niet bekend mee, wat gaan zij doen? We staan overal voor open zolang de pijn maar vertrekt!

MarliesV ; ik heb net geprobeerd de afspraak inderdaad eerder te maken maar hij zit helemaal vol, alle internisten trouwens.
Maar dat is wel het ziekenhuis... ze laten je lekker met pijn naar huis gaan ;(

Hè bah, je moet eerst zo'n beetje 2x dood gaan hier in Nederland voordat je echt snel hulp krijgt.
Je kan altijd eens de Menzis bellen als je bereid bent wat verder te reizen. Zij doen aan wachtlijstbemiddeling. (ook als je niet bij de Menzis bent verzekerd)
Ik moest geopereerd worden en hoefde toen maar 2 weken te wachten ipv 4 maand.

Nogmaals sterkte!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 15:57

Dankje voor je tip MarliesV!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:58

Misschien is het idd een idee om naar de homeopaat te gaan.

Een paar jaar geleden had ik ook vage klachten waar de artsen geen raad mee wisten ( gelukkig niet zo erg als bij jou) en bij de homeopaat kwam uit dat ik voor bepaalde dingen in eten allergisch ben en dat er een hoop dingen ( moeilijke namen dus wat weet ik niet meer) verstoord waren. Daar heb ik korreltjes voor gehad en daar heb ik nu geen last meer van.

Voor mijn Qkoorts loop ik ook bij de homeopaat en dat werk best wel goed.

Iig, heel veel beterschap meis :(:).
Laatst bijgewerkt door moppielover op 16-03-11 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:59

JoycexLynn12 schreef:
Yviertje schreef:

Het lijkt mij dat zoiets zichtbaar is op een echo ofniet? Hij heeft me van borst tot baarmoeder helemaal gecontroleerd en vond niks afwijkends, het zag er allemaal super uit.

Dat is dus het probleem.. bloed, urine, echo, alles is helemaal zoals een gezond mens hoort te zijn alleen voel ik me dat absoluut niet.

De reden dat ik het vraag. M'n ex had een schoonzus die vanaf haar 16de een chronische blaasontsteking, wat later dus toch kanker bleek te zijn. Ook hier konden ze toendertijd niets vinden op echo oid.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:59

Veel blijven drinken in ieder geval, hoeveel pijn het ook doen als je moet plassen!
Dat zorgt er voor, dat als er een bacterie zit, deze weggespoeld word.
Verder: geen dingen met koolzuur, geen koffie en geen koolsoorten. Bij mij hielp dit toen ik veel last van mn darmen had. En dat drinken is dus voor je blaas ;)
Sterkte iig!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:00

laten ze je heel goed onderzoeken en na kijken en bij een andere ziekenhuis nog een keer

vaak als je pijn heb en ze kunnen niet vinden komt ergens anders door

je hoor wel regelmatig deze verhalen

nee mevrouw is niks met u aan de hand

tot dat er toch ergens anders in lichaam iets gevonden wordt wat niet goed is

vaak bij 2e ziekenhuis hoor je dat dan pas terwijl bij de 1e ziekenhuis niks aan de hand was
Laatst bijgewerkt door sporten op 16-03-11 16:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:02

Yviertje ; jeetje, wat heftig zeg! Ik houd je verhaal even in me achterhoofd en kan dit alsnog even aankaarten bij de dokters.
En vonden ze bij haar ook niks in het bloed?

Ze hebben ook geteld hoevaak ik plaste, soms wel tot 4x in een uur.. ik had gisteravond 2 bekertjes water gedronken (moest nuchter blijven) en er kwam een urine uit alsof ik de hele avond gedronken had, allemaal vocht.

Ik ga even slapen hoor, helemaal gebroken.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:04

Ik heb een soort gelijk iets gehad, niets tot heel licht iets te zien in mn urine. Ook op kweek bij het ziekenhuis geweest en kwam eigelijk niets uit. Meerdere antibioticakuren gehad, tijdens een kuur ging het wel, daarna kreeg ik weer vreselijk pijn, (en das licht uitgedrukt) in mn zij/rug. Ik kon alleen nog maar overgeven van de pijn en zelfs morfine hielp niet. Ook een buikecho, foto en ct-scan gehad van mn hele buik, ook hier kwam niets uit, er werd gedacht aan een niersteen/nierbekkenontsteking. Ik heb uiteindelijk een kuur van drie maanden antibiotica gehad en toen was ik er eindelijk vanaf.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:07

Toen de uitzaaiingen in het bloed zatten, hebben ze het pas ontdekt. Maar toen was ze natuuurlijk al erg ziek. Moet er wel bij zeggen dat dit zeker een jaar of 10 geleden was toen ze het ontdekte, binnen een jaar is ze overleden. De kanker was op dat moment ook al 10 jaar ongeremd aan het groeien.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:09

Oja een cystoscopie? Hebben ze die al gedaan?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:10

DaanCats schreef:

Wat is dat? :o Heeft dat met cystes te maken? Zoja ; volgens de artsen zou dat dan op de echo gezien worden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:11

Een cystoscopie betekent dat ze met een cameraatje door je plasbuis tot in je blaas gaan om daar te bekijken of ze iets aan de binnenkant van je urinebuis of de binnenkant van je blaas kunnen zien.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:11

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:13

Het klinkt idd als een blaas / nierbekkenontsteking. Ik heb namelijk precies dezelfde klachten gehad als die jij hebt en ze zagen bij mij ook niets aan mijn urine, maar wel in mijn bloed, dus je zal dan niet hetzelfde hebben.
Ik leef wel met je mee meis, ik weet ongeveer hoe je je voelt, ik kon op een end alleen nog heen en weer wiegen van de pijn in een soort van trance.

Overigens was bij mij ook mijn baarmoeder helemaal ontstoken/verkleeft geraakt, waardoor ik nu misschien geen kinderen meer kan krijgen. Ik weet niet of je daar al op gecontroleerd bent?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:15

Nickeltje schreef:
Een cystoscopie betekent dat ze met een cameraatje door je plasbuis tot in je blaas gaan om daar te bekijken of ze iets aan de binnenkant van je urinebuis of de binnenkant van je blaas kunnen zien.

Oh mehn, doet dat veel pijn?? Dat hebben ze nog niet gedaan...

Nant ; nee, heb verder ook nog geen goed inwendig onderzoek gehad zeg maar, alleen even 'gevoeld', klinkt vies he..

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:18

JoycexLynn12 schreef:
DaanCats schreef:

Wat is dat? :o Heeft dat met cystes te maken? Zoja ; volgens de artsen zou dat dan op de echo gezien worden.

Dan gaan ze met een buisje met camera via je urinleiders in je blaas kijken.
Ik zie dat iemand me voor was :P

Ik heb em pas gehad, heel pijnlijk nee, vervelend ja.