Gekneusde voet... Krukken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kippesoep

Gekneusde voet... Krukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:27

Hallo :wave:

Vamiddag is er 600kg zuurvlees de lucht in gesprongen omdat de buurvrouw een hapje uit haar wilde nemen. Helaas besloot ze de landing te maken op mijn poezelige voetje...

Resultaat:
Mooie tandafdrukken in m'n zadel en een enorm pijnlijke voet.

Ben even foto's wezen maken bij de nightcare, op de foto's was niets te ziet dus de diagnose was: zwaar gekneusd, met name de onderkant >;) van de voet is heel dik.
Ik heb nu dus een mooi drukverbandje en mag m'n voet even niet belasten. Maar... ik moet morgen wel naar school!

Is het nou onzin om met krukken te gaan lopen voor een gekneusde voet? Ik kan met het verband overigens geen schoen aan :S

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:29

Nee hoor niks raars aan.

Als je er niet op kan steunen lijkt het me heel fijn om ondersteunig te krijgen van krukken.

Ophalen dus :D

En sterkte met je voet :(:)

Kippesoep

Re: Gekneusde voet... Krukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:41

Dankje :) Misschien moet ik dan toch maar op zoek naar een stel krukken morgen ochtend

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:42

Gewoon krukken halen....ik kan je nu al met bijna 100% zekerheid zeggen, dat je morgen behoorlijk wat meer pijn zal hebben. Tip, leg je voet op school omhoog op een stoel. Dikke kans dat je anders een dik voetje zal hebben. Al zal het druk verband wel een hoop schelen.
Kneuzingen zijn erg vervelend, ga er maar vanuit dat je dat nog een week of 6 zeker gaat voelen.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:46

:wow: Zo lang? de verpleger zei dat t verband er over 3 tot 5 dagen af mocht, had verwacht dat de pijn dan ook wel weg zou zijn :S

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:48

Pijn trekt zeker wel weg hoor, maar het blijft waarschiijnlijk nog wel een hele poos gevoelig. Natuurlijk hoop ik voor jou dat ik ongelijk blijk te hebben. Ga er wel vanuit dat je er over paar dagen wel weer op kan staan hoor.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:55

Ik zou idd krukken nemen! En blijft de pijn, even overleggen met de ha want soms zien ze een breuk nog niet door de zwelling!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:19

Vergeet ook niet dat een zware kneuzing vaak pijnlijker is dan een simpele breuk. Krukken is echt niet raar hoor. Veel beterschap :(:)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:24

Je voet/enkel kneuzen is ontzettend vervelend. Ik heb er na 9 jaar nog steeds last van mijn ooit gekneusde enkel.
Zeker krukken halen, is veel comfortabeler!

Als je verband eraf is, wisselbaden nemen (1 min koud water, 1 min warm water), is goed voor bloedsomloop in je voet.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:08

Inderdaad, gewoon doen. Waarschijnlijk komt het hoogtepunt van pijn nog wel.
Ik hoop voor je dat het snel over is, kneuzingen zit je vaak heel lang mee.

Bij mij zeiden ze ook 2-3 dagen dan is het wel over. Nou, met 5 maand kon ik m'n ene knie nog niet buigen en de andere een beetje.
Nu, 2,5 jaar later, heb ik nog elke dag last van m'n knieën. Ze hadden me toen het gebeurde ook naar huis gestuurd met: "Oh ene is zwaar gekneusd andere gewoon."

Het is niet "maar" een kneuzing dus.. Ik hoop dat het bij jou sneller over is. ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:13

ik zou toch ook voor krukken gaan al is het maar enkele dagen...
ik moest eigenlijk voor een stamp op mijn onderbeen ook een week met krukken gaan en dat was ook geen breuk, alleen een mega bloeduitstorting.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 20:28

Bedankt allemaal :)

Vanmorgen was het inderdaad een stuk pijnlijker en heb ik dus krukken geleend van mn oom. Maar wat HEL om met die dingen te lopen, het zijn ook niet de meest ergonomische exemplaren, maar goed ik wist niet dat de gangen op school zo lang waren.
Hopen dat ik over een paar dagen weer gewoon in m'n schoenen pas!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:34

Misschien toch even kijken waar je wel betere krukken kan krijgen/huren. (anders voor de volgende keer, mag hopen dat het nooit gebeurt :) )

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:53

Washandjes met elastiekje om 't handvat klemmen, dat scheelt al. ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:56

Oei, een mede voetenkneuzer. Ik heb 4 dagen met krukken gelopen omdat ik anders mijn voet teveel belaste.

De ultieme tip voor pijnlijke handjes is: fietshandschoentjes.
Ja van die dingen die de wielrenners ook hebben, is veel fijner dan washandjes vind ik. En je hebt ze best in hippe kleurtjes!

Sterkte met je voet, ik ben nu 2 weken verder, gaat goed maar echt lange stukken lopen zit er nog niet in.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:59

nee is niet ovedreven hoor!
als je zo beter/makkelijker loopt moet je gewoon met krukken gaan lopen. :j