Er is iets geks aan de hand! Sinds een paar dagen heb ik een heel irritant en mysterieus stukje dat uit mijn gehemelte steekt, vlák achter een van mijn andere tanden (bovenkant gebit). Het kan geen verstandskies zijn, want het is een totaal andere plek (meer bij het midden). Ik voel er niks van, geen pijn. Het irriteert me alleen wel heel erg dat het er zit! Zit er steeds met mijn tong aan. Nu is dus de vraag: wat is het? Ik heb met zo'n spiegeltje gekeken, en het lijkt dus wel ontzettend op een tand! Het is ook wit, zo'n klein puntje dat doorkomt. En het is ook keihard. Ik heb eerst geprobeerd het met een tandenflos weg te halen, aangezien ik er in 1e instantie vanuit ging dat het gewoon een grote kruimel of zo was. Maar het zit helemaal vast. Ik ben wel van plan naar de tandarts te gaan, maar hoe kan dit? Ik heb namelijk ooit zo'n foto van mijn gebit laten maken, en toen konden ze niks afwijkends zien van dubbele tanden o.i.d. Vind het erg vreemd! Iemand een soortgelijke ervaring? En waar ik ook bang voor ben... Straks wordt hij groter, en hij zit zo vlak achter mijn andere tand, die 2 gaan geheid botsen!
Koper
Geplaatst: 14-03-11 01:49
Vreemd. Ik had dat toen ik nog wisselde, de permanente tand kwam al door terwijl de melktand nog stevig vast zat. Maar jij bent 17 dus dat zal het niet zijn
Kan het niet toch een verstandskies zijn? Die dingen komen toch heel soms verkeerd terecht?
bij mij zijn er toen ik klein was ook fotos gemaakt en meneer de tandarts was er zeker van dat er geen verstandskiezen zouden komen. Had ik geen aanleg voor en de beginselen zaten er ook niet. Nou, de eerste is al getrokken.
toen ik klein was had ik ook een tand in mijn gehemelte, maar echt in het midden, zeg maar. Die is toen getrokken maar om daar bij te kunnen hebben ze eerst mijn voortanden allebij moeten trekken. hahhaah ik wil je niet bang maken hoor!
Ik heb echt geen idee, maar zou het misschien een wortel van een tand kunnen zijn. Volgensmij heb ik dat eens een keer gehad, die wortel was veel te lang en groeide door mijn tandvlees heen. Maar goed, ik ben geen tandarts en heb ook de ballen verstand van het gebit, ben wel benieuwd wat het nou is.
LDRD
Geplaatst: 14-03-11 07:26
Zijn er niet ooit kiezen/tanden getrokken? Bij mij kwam nl op dezelfde wijze een wortel die niet verwijderd was bij het trekken na jaaaaaren eruit groeien.