Enorme klitten in m'n haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Enorme klitten in m'n haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:26

lieve allemaal,
ik zit eigenlijk met een ongelofelijk onbenullig probleem.
Voor een feestje dat ik een paar dagen terug had moesten
wij ons haar touperen, (schrijf je dat zo? :P) dus vol overgave
met de borstel aan de gang gegaan en veel hairspray gebruikt
alleen moet ik nu dus wel al die klitten uit m'n haar krijgen,
ik heb van mezelf al super dun haar dus wil ik het zo min mogelijk
beschadigen en afbreken, maar na 2 x wassen met creme spoeling
krijg ik de klitten er alsnog niet uit. erg vervelend :')
heeft iemand misschien tips?

groetjes, Eileen

SuSem

Re: Enorme klitten in m'n haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:27

tijdens het wassen, dus als je de cremespoeling er nog in hebt, heel voorzichtig proberen te borstelen :j

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:27

Ik gebruikte voor mijn lange klittende haren altijd van dat anti-klit spray van Gliss kur, werkt supergoed! Erin spuiten en kammen maar

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:28

inderdaad SaNNeS88

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:30

ja ik heb ook gliss kur spul, maar dat werkt ook niet :| het is echttt super erg geklit, echt helemaal in elkaar .

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:31

Ik zou sowieso niet in nat haar kammen, ik heb altijd geleerd dat het dan sneller breekt? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:32

dat spul van de Action ;)
dat werkt super.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:33

normaal gesproken wel, maar als het zo in de klit zit, kun je het haar het best zo glad mogelijk maken.. als het droog is, breekt het ook wel met zoveel klitten ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:34

Een haarmasker erin doen tijdens het douchen, zo wordt het zacht en kun je de klitten eruit krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:35

De schaar
:')

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:36

Seru halen bij de action, lees maar in het action topic (of cowboymagic erin smeren)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:37

@ YankeeBoy: ik ook! Dus, NIET nat kammen. Ik heb haar van bijna een meter lang, erg fijn, dus geloof mij, ik weet van klitten in mijn haar.

Ik gebruik ook Gliss Kür Hair Repair. Bij mij werkt het prima. Neem de tijd en doe vooral voorzichtig.

(Anthea, dat zou bij mij echt geen oplossing zijn.)

Pally

Cowboy Magic :))

Macs

Er zit niks anders op dan van onder naar boven kleine stukjes te borstelen/kammen, en dat plukje voor plukje.
Flink insprayen met antiklit spray..
succes!!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:38

Cremespoeling in je haar en vanaf de punten beginnen met kammen, steeds een stukje hoger beginnen zodat je steeds het onderste stukje klit weg kamt.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:39

Agossie schreef:
@ YankeeBoy: ik ook! Dus, NIET nat kammen. Ik heb haar van bijna een meter lang, erg fijn, dus geloof mij, ik weet van klitten in mijn haar.

Ik gebruik ook Gliss Kür Hair Repair. Bij mij werkt het prima. Neem de tijd en doe vooral voorzichtig.

Wat ik al zei, als je zoveel klitten hebt, breekt het ook wel als je droog gaat kammen :j, en ja, ik heb ook ervaring met (heel veel) klitten :j..
Door eerst cremespoeling erin te doen wordt het zacht/glad en kun je klitten er als het ware uit laten glijden met je borstel.. Dit moet je natuurlijk niet dagelijks doen, maar 1x kan echt geen kwaad hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:39

leeneliefje schreef:
ja ik heb ook gliss kur spul, maar dat werkt ook niet :| het is echttt super erg geklit, echt helemaal in elkaar .

anti klit spul voor knollen ? Is wel slecht voor je haren gezien de achterlijke hoeveelheid siliconen die in de meeste sprays zit, maar werkt wel wat steviger dan dat spul van gliss kur..

je haar vervolgens wassen met normale shampoo met sulfaten (dus niet iets organisch ofzo) en de siliconen zijn er ook weer uit :Y)

je hebt overigens ook wel silicoonvrije zooi voor paarden :D zoals cowboys magic idd :D

en echt flink sprayen, dat je haar echt doorweekt is van de anti-klit :') Als je hiervoor een haarmasker doet (en die dingen kan je het best echt een uur ofzo in laten trekken) en conditioner ed, moet het goedkomen :Y)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:41

Ik ga mee met wat Macs zegt. Veel antiklit-spray erin en dan plukje voor plukje van onder naar boven kammen. Wel balen zeg, hopelijk krijg je ze eruit.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:57

haha thanks iedereen, alleen moet ik ze er voor vanavond uitkrijgen, en ik heb geen cowboy magic óf haarmasker in huis :( dat is dus minder, ik zit te twijfelen om er zwitsal in te doen :o
is dat een slecht idee? jah he :P

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:01

ja :j

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:04

Heb je ook geen gewone conditioner?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:14

Ik zou de grote klitten gewoon met je vingers plukje voor plukje voorzichtig uit de klit proberen te trekken.
Eerst goed cremespoeling erin en dan voorzichtig met je vingers eerst de grote klitten en dan later met je borstel voor je kleintjes.
Ik ben soms weleens te lui om mijn haar te borstelen en heb dan bijna vlit-achtige plekken in mijn haar, maar deze taktiek werkt altijd.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 21:41

ja conditioner heb ik wel :j @kaula ja ik denk dat ik het zo maar ga doen ja (:

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:46

Dan idd doen wat Kaula zegt, en wees vooral niet te zuinig met de conditioner ;) Succes!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:50

SaNNeS88 schreef:
Agossie schreef:

Wat ik al zei, als je zoveel klitten hebt, breekt het ook wel als je droog gaat kammen :j, en ja, ik heb ook ervaring met (heel veel) klitten :j..
Door eerst cremespoeling erin te doen wordt het zacht/glad en kun je klitten er als het ware uit laten glijden met je borstel.. Dit moet je natuurlijk niet dagelijks doen, maar 1x kan echt geen kwaad hoor :n

Kan wel. Heb het al eens meegemaakt. En ik heb meer dan wekelijks "zoveel klitten" en mijn haar breekt nauwlijks, omdat ik er voorzichtig mee om ga. Heb jij ook ervaring met heel veel in heel lang haar heel vaak?

Wat Macs zegt lijkt mij het beste, alleen zou ik voor een borstel gaan, niet een kam. Ruim antiklit spray erin. Voor de één werkt de ene spray beter dan de andere. Even uitzoeken!

Oh! En ik zou het NIET met je handen doen! Je trekt je haar kapot!! Afrader dus...