Slechte huid? Try this!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slechte huid? Try this!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:14

Dit is geen verkooppraatje van een of ander middeltje hoor! :)

Sinds ik gestopt was met de pil 2 jaar geleden kreeg ik weer een slechte huid, zo'n beetje letterlijk elke crèmetje, zalfje, zeepje etc. geprobeerd natuurlijk, tot ik me op een dag bedacht dat ik nooit vis eet. Omdat ik vis écht vies vind, ben ik toen visoliecapsules gaan slikken. En wat denk je.. m'n huid werd beter en beter. Op dit moment (ik slik ze nu ong. een maand) heb ik alleen 3 kleine puistjes (moet ook ongesteld worden), en nog een aantal rode plekjes over. Op die plekjes doe ik nu af en toe een beetje teatree olie en that's it.

Mijn tip dus: Kijk eens in je voedingspatroon of je iets mist, en zorg dat je voeding compleet wordt. Ik vind het namelijk wel erg frappant dat het met dat ik die visolie slik ineens weg ging trekken. Het beste is natuurlijk nog altijd echt eten ipv voedingsupplementen, maar aangezien ik het écht niet lust, dan maar zo :) Wel uitkijken trouwens dat je niet teveel van iets slikt als je een supplement neemt, de dosis op de verpakking is namelijk meestal teveel heb ik ergens gelezen. Ik slik nu ook 2 visoliecapsules ipv 3 wat op de verpakking staat, en dat is eigenlijk al iets teveel.

Weet niet of het bij anderen ook zo werkt, maar ik vond het iig even de moeite waard om te delen :)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:20

Wat fijn dat die capsules zo goed werken voor jou :j Het zal idd per persoon wel verschillen, maar een goed voedingspatroon is echt heel belangrijk als je een mooie huid wilt. Ik heb zelf ook wel eens periodes dat ik het druk heb en meer snack en fastfood eet dan normaal (normaal eet ik bijna nooit fastfood). Ik merk het dan meteen aan mijn huid, puistjes en mee-eters all over the place :') Zodra ik dan weer gezond en gevarieerd ga eten verdwijnen ze :j

countrygirl

Re: Slechte huid? Try this!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:22

Wat voor Visolie Juul? Van die levertraancapsules? Omega 3 dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:24

@ Seraphim: Ja, dat zeggen ze altijd ja.. Maar ik geloofde daar nooit zo in; hoe gezond ik ook at, het werd niet minder, ook niet erger overigens als ik slecht at.. Maarja, het zat 'm bij mij dus uiteindelijk blijkbaar wel in een tekort..

@ countrygirl: Gezuiverde visoliecapsules van de Hema. Omega 3 dus ja ;)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:48

Dank je Juul. Omega3 heeft idd. veel goede eigenschappen. En als je echt geen vis lust... is dit een prima alternatief.

VillanelleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:39

Seraphim schreef:
Wat fijn dat die capsules zo goed werken voor jou :j Het zal idd per persoon wel verschillen, maar een goed voedingspatroon is echt heel belangrijk als je een mooie huid wilt. Ik heb zelf ook wel eens periodes dat ik het druk heb en meer snack en fastfood eet dan normaal (normaal eet ik bijna nooit fastfood). Ik merk het dan meteen aan mijn huid, puistjes en mee-eters all over the place :') Zodra ik dan weer gezond en gevarieerd ga eten verdwijnen ze :j

Klopt. Nou is mijn huid redelijk 'gezond', maar als ik minder goed eet en slaap etc, zie ik het wel aan m'n huid.

Trouwens, moest echt hard lachen om jouw onderschrift _O- Sheldon is hilarisch!

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:53

Ik heb ook wel eens visolie capsules geslikt omdat ik ook absoluut geen vis lust. Voor mijn darmen zou ik dat eigenlijk wel nodig hebben. Nu was het probleem dat ik vanaf een half uurtje na het inslikken constant een vis smaak in mijn mond had, dat duurde de hele dag, dus uiteindelijk mee gestopt. Heb jij dat ook ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:08

Nee dat heb ik niet. Alleen één keer toen ik warme thee er vlak na had gedronken.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:17

Bij mij hangt het er ook heel sterk vanaf wat ik eet. Twee dagen varkensvlees eten en mijn huid ziet er verschrikkelijk uit...