Nee dat zou ik zelf ook niet doen...
Ik zit er ook best wel mee alleen bij die vriendi nvan mij zit het een tikkie anders.
Haar moeder is gewoon neutraal zegmaar, en heb toen gezegd tegen die vriendin van als je vader zo erg is ga er dan met je moeder over praten en zorg dat ze gaan scheiden, want zulke woorden als "jou dood is de leukste dag van mijn leven" zeg je gewoonweg niet!!
Kreeg laatst te horen dat het haar gelukt is en ze hoogstwaarschijnlijk gaan scheiden.
Heb overigens zelf ook gescheiden ouders dus als ze het moeilijk heeft kan ze sowieso bij mij aankloppen!
Weet trouwens niet of het zeker is dat scheiden, ik vind het wel heel erg voor haar van wat er gebeurd is allemaal.
In jou geval is het nog een tikkie erger, ivm moeder EN vader.
Ik zou zelf naar haar toe gaan, haar mee nemen naar een rustig plekje en met haar praten.
Vooral veel leuke dingen doen met haar, dat vrolijkt haar zeker op, even de gedachten ergens anders!
Ik zou zelf iets proberen om haar daar weg te krijgen.
Sleep haar naar jou kamer en laat haar daar een paar dagen slapen, ookal gaat dat niet zo makkelijk.
zou ook met JOU ouders erover gaan praten, of die je kunnen helpen.
Ik versta dit nl. onder kindermishandeling en zij moet zo snel mogelijk uit dat huis!
Dit heeft niks meer met cultuur en religie te maken .........