Voetprobleem, iemand enig idee wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_Visser

Voetprobleem, iemand enig idee wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 21:06

Goedeavond bokkers!

Mijn vriend heeft een probleem met zijn voeten, de doktoren kunnen niks vinden maar het is toch een erg vervelend probleem.
De vellen eraf halen en vaseline smeren heeft amper zin, daarvan gaan de klachten niet eerder weg.

Nou was mijn vraag, herkend iemand deze klacht op de voetzool?
De hele opperhuid scheurt los, en de lederhuid soms ook waardoor de voet bloed.
Na 3 weken trekt het vanzelf weg, maar daarna komt het gewoon weer terug.

Hoop dat iemand van jullie misschien iets weet over dit probleem!
Alvast bedankt!

de voet op onderstaande foto is niet de voet van mijn vriend maar een foto van google, zo kunnen jullie zien hoe zijn probleem eruit ziet.

Afbeelding

Bloempotje

Re: Voetprobleem, iemand enig idee wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:29

Het enige wat ik zo snel kan bedenken is dat hij daar een snel vervellings proces heeft oid := ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:32

Ik had zoiets bij mijn teen maar dat bleek schimmel.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:34

Misschien met zweten te maken en verkeerde sokken/schoenen?
Even een tijdje andere sokken aan (katoen?) en andere schoenen (die een betere zweetopname hebben of iets van Geox misschien?). Mijn ex had ditzelfde probleem op Aruba, had toen met de warmte te maken en het dragen van verkeerde sokken/schoeisel.
En goed vet houden natuurlijk :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:37

Ik heb zulke problemen ook vaak in zomer als het heel erg warm is (geweest). Dan zweten mijn voeten de hele dag, dus hele dag natte voeten, vinden ze blijkbaar niet echt fijn.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:40

Goh wat apart...
Hmmm ik snap als het niet veel helpt, maar toch denk ik even met je mee.

Heeft het misschien iets met wasmiddel/wasverzachter te maken?
Of een andere allergische reactie?
Heeft hij ergens anders op zijn lijf niets?
(zweten was ook al iets wat in mij op kwam)

Verder zou ik het niet met vaseline behandelen trouwens.
Misschien dat je er iets van calendula op kan doen, maar niet iets wat het dicht smeert

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:42

Ik heb net mijn vriend gevraagd en die zei dat het waarscijnlijk een collageen probleem is maar dat je daar eigenlijk niets aan kan doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:44

100 % katoenen sokken en leren schoenen al standaard schoeisel voor je vriend? En dan thusi de gewoonte om met 'blote' voeten rodn te lopen zodat je voetenw at meer kunnen ademen misschien. Dat kan allicht de klachten niet groter maken..

Sowieso doet vaseline helemaal niks, sluit de huid af. Evt. kan hij bv. met calendulan zalf/ creme smeren om evt. jeuk/ pijn te verzwachten? Ziet er toch al een reactie van een schimmel of iets uit. Heeft degene waarvan je de foto hebt geleend ook nog geen behandelplan?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:48

Wat mij opvalt is dat de voet er wat rimpelig en vochtig uit lijkt te zien. Dus ik denk inderdaad ook dat je aan beter schoeisel moet denken (geen gympen maar leren schoenen) , droge sokken en ervoor zorgen dat de voeten meer lucht krijgen en droog blijven.
_ Niet de hele dag met schoenen aan lopen
- Bij thuiskomst direct de schoenen uit
- De zomer komt er weer aan, veel op blote voeten lopen ;) is goed voor de voeten.
- Natte voeten? gelijk voeten wassen, goed afdrogen en schone sokken, bij zweetvoeten idem.
- Je kan in de drogist ook een GEHWOL halen, dat is een goede voetenzalf tegen geurtjes en zweetvoeten. Dit kan je hiervoor ook gebruiken, het is geen voetschimmel maar je kan wel van die voetengel nog extra erbij halen, dat zorgt ervoor dat de voeten van zichzelf wat droger blijven.

Denk dat je hier wel wat mee kan ;)

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 22:44

Heel erg bedankt voor de reacties! We stoppen dus nu alle minuut met vaseline, hij draagt heel veel sneakers, vans etc. Geen leer, vanwege de natte schoen aan het einde van de dag' we gaan zeker nu met de tips bezig! Sowieso veel op blote voeten lopen is makkelijk uit te voeren, en als het zou werken!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:45

Schimmelcreme kopen bij de drogist en smeren...
Dit kan helpen tegen allerlei schimmeltjes en bacterien..

Erg vervelend probleem dit zeg!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:53

en advies vragen bij een pedicure of zo?? die hebben ook genoeg verstand van voeten?? en anders moet een dermatoloog hier wel raad mee weten.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:03

zowiezo geen snearers oid dragen deze zijn van plastic en ademen niet waar door het overtollige vocht niet weg kan gevolg natte (zweet) voeten!
als je gevoelig daar voor bent krijg je dus rimmpel velletje en dan losse vellen....

dus echte leren schoenen katoenen sokken paar keer op een dag schonen aandoen zodat je geen natte zweet sokken aan hebt.
en je voeten goed droog maken na t douche niet gelijk sokken aan doen eerst aan de lucht goed droog laten worden.
evt als je geen wondjes hebt talk poeder dr op doen om t extra droog te krijgen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:25

Er zijn verschillende huidaandoeningen met loslaten van de opperhuid.
Dat zijn echter meestal erfelijke afwijkingen, zoals epidermolysis bullosa en ichthyosis. Er zijn ook een paar zeldzame vormen van epidermolyse en ichthyosis die 'verkregen' zijn, dus pas later in het leven optreden.

Als het echt zo erg is als op die foto, dan zou ik zeker naar een dermatoloog gaan. Die kan bepalen of het zo'n (zeldzame) aandoening is.

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:13

Dermatoloog is hij inderdaad nog niet geweest, wel de huisartsen en verschillende huidartsen maar die niet.
De lederen schoenen is inderdaad wel een betere schoen voor de zweetvoet, maar ik heb het idee dat het niet alleen door het zweten komt.
De hele opperhuid laat los en binnen enkele dagen nogmaals, wat dus pijn en frustraties oproept.
Ik zie hem van de week weer, dan zal ik hem de tips van jullie even doorspelen, kan hij er wat mee gaan doen!