Gelnagels doen pijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous_

Gelnagels doen pijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 23:54

Ik heb vandaag voor het eerst gelnagels laten zetten maar het doet echt pijn! Als ik
Mijn vingertopjes kloppen en als ik mijn vingers op elkaar druk (zachtjes) doet het ook pijn.

Herkent iemand dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:56

Ik heb acrylnagels. Als ik een nieuwe set laat zetten zijn mijn nagels ook altijd even een dag of 2 gevoelig. Gaat vanzelf weer over.

Kloppende vingertopjes heb ik nog nooit gehad.

Ojajoh

Re: Gelnagels doen pijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:58

dan hebben ze fout gezet! waarschijnlijk teveel van je eigen nagels weggevijld
heb je ook een branderig gevoel?

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 23:59

Ja brandt ook inderdaad. Als ik in het licht naar mijn nagels kijknzie ik ook rode plekjes.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:00

misschien ben je allergisch voor de gel?

Deed het ook zeer toen je je vingers in de uv lamp moest doen ?

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 00:02

Wat kan ik het beste doen? Morgen is die nagelsrudio dicht dus kan maandag of dinsdag pas terug eventueel. Zou het nodig zijn om ze te verwijderen of kan dit wegtrekken?

Onder de lamp deed het ook pijn maar dat was normaal volgens haar..
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 12-03-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:05

ja dat is normaal dat het onder de lamp zeer doet, doet het nu nog steeds even zeer als in die lamp of is het nu anders?

Ik zou het tot morgen aankijken en dan eventueel langsgaan bij de huisartsenpost voor een eventuele allergie of bij de drogist of andere nagelstudio die wel open is zo een middeltje halen waarmee je die nagels kan verwijderen weet even niet meer hoe het heet

op internet staat dat je gelnagels af moet vijlen en dat je alleen acryl af kan weken met oplosmiddel.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 12-03-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 00:10

Nee het voelt niet hetzelfde als onder de lamp. Is wat lastig uitleggen maar als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ik met al mijn nagels langs de muur afgeschuurd ben. Zoals ik al zei, lastig uitleggen, haha.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:11

ik denk dat ze te diep geveild hebben verbeterd in een paar dagen anders gewoon lekker met je vingers in lauw water. en morgen laten zien, heb je een foto hoe het eruitziet en anders gewoon ff naar een andere studio laten nakijken

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:13

Soms wil het er ook af met nagellak remover.
Verder zal je het koelen met water je kan wel gaan prutsen maar daar word het alleen erger van.
Het is niet de bedoeling dat het zeer doet onder de lamp het komt wel eens voor dat het iets gaat branden ,maar dan moet je je handen wel onder de lamp vandaan halen.

Als het niet het zelfde voelt als onder de lamp dan denk ik eerder aan allergie (water koelen) of dat je eigen nagel te dun is gevijlt ( daar doe je niks meer aan)

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 00:29

Ik denk inderdaad dat mijn eigen nagel te dun gevijld is, opzich zie je niets (geen rode nagelriem ofzo) maar wel een rood streepje op het hoogste/ bolle punt van sommige nagels. Ga nu maar slapen en dan morgen eens zien of het minder geworden is..

Trouwens, als de nagel te dun gevijld zou zijn, herstelt dat vanzelf onder de gel? Ik las dat de nagel wel kan ademen onder de gel maar herstellen weet ik niet eigenlijk?

Ow ik zie nu de reactie van Franka75, dat het vanzelf zou herstellen..
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 12-03-11 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:35

Je nagel groeit vanuit je nagelriem richting je vingertopje, die zal dus mettertijd de gelnagel "naar voor duwen".

Het kan wel een keertje dat het wat brandt als je onder de lamp moet, maar dan moet je ze er onderuit halen. Wijst er volgens mij op dat het dan wat te dun gevijld is.
Ik moet morgenochtend om 9u30 bij mijn nagelstyliste zijn, kan altijd eens navraag doen als je wil?
Gelnagel kan je enkel weghalen door af te vijlen dacht ik....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:36

Ik heb een tijd gelnagels gehad en ook een paar keer pijn gehad door te diep geveild te hebben. En nu heb ik al enkele maanden mijn eigen nagels en mijn nagels zijn nog overal even dun. Stukken die nieuw gegroeid zijn, die zijn terug mooi dik, maar ik heb in elke nagel een 'hoogteverschil'. Dus herstellen in de zin dat de nagels dikker groeit, is volgens mij niet waar. En zeker niet onder acryl of gel, dan hersteld er helemaal niets volgens mij :(:)

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 00:43

@ varekaj: dat zou heel fijn zijn als je dat wilt navragen! Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik nou voel.. In ieder geval kloppende vingertopjes en als ik iets vastpak wat ietswat zwaar is, zijn de nagels erg gevoelig. Ook ergens op tikken of bijv. krabben als ik jeuk heb ofzo is pijnlijk.

Overigens was het vijlen zelf ook niet erg prettig maar omdat het de eerste keer was dacht ik dat het normaal was. Normaal gesproken vijl ik de bovenkant van mijn nagel niet. Dacht dat het gewoon gevoelig was omdat je nagel als het ware over je vingertopje beweegt/ op en neer gaat.
@ kirrr: had jij ook een soort kloppend gevoel? Zelfde ongeveer als hoe ik het beschreef?
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 12-03-11 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:53

sorry, waarschijnlijk een hele domme opmerking maar: wat zijn gelnagels? :o

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:57

Kloppend gevoel had ik niet, maar wel inderdaad het gevoel dat je met je nagels langs de muur geschuurd had en ze allemaal wat los zitten. Ook erg gevoelig als je inderdaad je vingertoppen tegen elkaar drukt of zeker ook als je op de nagels zelf duwt.
Heb je tippen laten zetten of gewoon op je eigen lengte van nagels?
Ik heb met tippen veel meer 'pijn', dan op eigen nagels...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:58

Normaal voel je er niet zo veel van hoor als ze de bovenkant van je nagels wegvijlen. Als de styliste mijn gelnagels eraf haalt, dan doet die dat met een soort machine zelfs, en niet met de hand. Die is erg voorzichtig en let heel goed op, heb nog nooit last gehad bij dat afvijlen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:10

Het kan ook dat ze te kleine tips voor je nagels heeft gebruikt!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:12

Ti_Amo schreef:
ja dat is normaal dat het onder de lamp zeer doet, doet het nu nog steeds even zeer als in die lamp of is het nu anders?

Ik zou het tot morgen aankijken en dan eventueel langsgaan bij de huisartsenpost voor een eventuele allergie of bij de drogist of andere nagelstudio die wel open is zo een middeltje halen waarmee je die nagels kan verwijderen weet even niet meer hoe het heet

dat is alles behalve normaal... dat het gek voelt oke, pijn nee :n

vermoedelijk heeft ze teveel van je eigen nagel weggehaald, dit trekt na een paar dagen weg, maar goed is het niet :n

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:13

als je het er toch vanaf wilt hebben, vul je een bakje met aceton en ga je daar zo lang mogelijk met je nagels in zitten (20 min.)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:17

Rode vlekjes? Branderig gevoel? Dan heeft ze teveel doorgevijlt, dus een gedeelte van je nagel, richting de zenuw van je nagel.

Als ik jou was, eraf halen die zooi.. en je nagels laten bijkomen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:32

Mijn gevoel zegt ook dat ze te veel van je eigen nagels heeft weggehaald. Ik zou nu niet gaan lopen kloten, als je ze eraf gaat pulken trek je nog meer mee. Toen ze ze gevijld had, zag je gelijk al rode plekken op je eigen nagel? Dit mag absoluut niet! Ik denk dat je maandag het best even contact op kan nemen met een andere nagelstyliste, over wat zij aanraad. Welke regio zit je?

Te kleine tips doet ook pijn, maar meer aan de bovenkant zelf. Het trekt zeg maar.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 09:16

Nou, na een nachtje slapen is de pijn verminderd. Het kloppen is bijna weg maar als ik mijn vingers tegen elkaar druk is het nog wel gevoelig. Heb overigens geen tips maar gewoon eigen lengte. Ik wacht even af hoe het maandag gaat. Als het dan niet over is laat ik ze er af halen. Ik ga in ieder geval niet zelf kloten... Wordt een zooitje ben ik bang..

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:31

Geen tips? Heeft ze dan wel gevijld?

De ''pijn'' in de lamp is normaal hoor. Niet de hele tijd dat je erin zit maar even. Als je dan met je vingers heel hard op de tafel duwt is het over!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:35

Ik heb niet alles gelezen maar ik ben nagelstyliste.

Ik hoor vaker van mensen dat het zetten van kunstnagels ze zeer doet en dat de nagelstyliste zegt dat het hoord. Laat 1 ding voor iedereen duidelijk zijn, kunstnagels zetten hoord GEEN pijn te doen. Sterker nog het moet gevoelloos zijn!

Als er rode vlekken op de nagelplaat zitten heeft ze te ver door gevijlt met het voorbereiden (doen ze vaak ook met kunstnagels verwijderen dus let daar op als je ze er af laat halen)

Als de nagel brand in de uv lamp zit er een te dikke laag gel op wat verhit waardoor het gaat branden.
Het hoord dus ook NIET te branden!

Er af halen hoeft nu in feite niet, de plaat is al beschadigd en zal na het er af halen alleen nog maar gevoeliger zijn.

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een andere nagelstyliste om ze te vullen.