Heeft iemand het nog meer? Hele erge spanningen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Heeft iemand het nog meer? Hele erge spanningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:52

Hoi Bokkers,

Ik heb een vraagje, ik zit met mezelf in de knoop al een tijdje..
Helaas heb ik heeel veeel spanningen en die spanningen gaan op mijn darmen en op mijn buik zitten, het gevolg daarvan is dat ik gewoon ziek ben en gewoon naar huis kan gaan omdat die buikpijn dan niet ophoud voor dat ik naar het toilet ben gegaan. En voor dat ik vertrouwd ben in mijn eigen omgeving.
Zijn er nog meer bokkers die hier last van hebben of last van hebben gehad?
En hebben jullie dat misschien ook in de meest rare situatie? Zelfs als je even naar de stad zou moeten of iets dergelijks? ;(
Wat deden jullie er dan tegen om het te stoppen of heeft er iemand tips?

Dank jullie wel..

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:07

heb ik ook wel eens, maar dan in de vorm van hoofpijn, dat ik heel weinig kan hebben en heeel snel begin te huilen.

ik weet niet of je veel te doen hebt ofzo?
maar ik heb toen mijn volleybal training geven laten vallen en 1 hele dag goed aan school besteed zodat ik daar ook niet meer mee achter liep. nu gaat het een stuk beter :D .

Sterkte! :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:12

hoi ik denk dat je misschien hooggevoelig bent heb je wel eens over adhd gelezen je pakt dan heel veel info op en kan het slechtverwerken , je hebt last van geuren en pikt snel sfeer op en ziet alles om je heen.
hoop dat je er wat aan hebt

Anoniem

Re: Heeft iemand het nog meer? Hele erge spanningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:13

Het probleem zit in mijn hoofdje, en dat weet ik eigenlijk ook wel.
Alleen ik wil dat het ophoud alleen ik ben/was schijnbaar het enigste met dit probleem..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 05:30

Ik heb dit ook! Bij mij slaat de spanning op mijn maag.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 06:00

Er zijn heel veel mensen bij wie de spanning zich uit in maagklachten hoor. Google er maar eens op ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 06:01

Dat weet ik hoor ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 06:05

Maar TS denkt dat ze de enige is met dit probleem.
Was dus niet voor jou bedoeld ;)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:05

ik heb er al vanaf half november last van,soms gaat het dagen wat beter maar meestal voel ik me gewoon rot.
ik eet bijna niets meer,ben graag alleen of met een vriendin maar niet met een heleboel mensen daardoor word ik alleen maar meer geirriteerd.
verder slaap ik wel goed,komt mischien omdat ik een zoontje heb die veel aandacht eist,maar allemaal dingen blijven door mijn hoofd spoken en ik kom er nog steeds niet uit..het is erg vervelend..

als ik met een vriendin op stap ben geweest of ik heb even leuk contact met iemand gehad voel ik me voor even weer wat beter.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:10

Probeer er eerst eens achter te komen waar die spanning vandaan komt!
Is je werk niet naar de zin, gaat het met je opleiding niet goed, je relatie staat op springen, ik noem maar iets.
Eerst zorgen dat je weet waar het vandaan komt, pas dan kan je er, met hulp, iets aan gaan doen!
( of als je het echt niet weet, zoek eerst hulp!)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:30

aerdenhout1 schreef:
Probeer er eerst eens achter te komen waar die spanning vandaan komt!
Is je werk niet naar de zin, gaat het met je opleiding niet goed, je relatie staat op springen, ik noem maar iets.
Eerst zorgen dat je weet waar het vandaan komt, pas dan kan je er, met hulp, iets aan gaan doen!
( of als je het echt niet weet, zoek eerst hulp!)

ik weet wel waardoor het komt maar dat zet ik allemaal niet op bokt,daarvoor is het een te lang verhaal :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:38

ik heb ook vaak last van grote spanningen. Bij mij zet zich dat over op mijn nek, schouders en onderrug. En als er dan nog een beetje spanning bij komt heb ik spanningshoofdpijn. En dat gaat jammergenoeg niet over dan met een pilletje te nemen. Wat ik dan doe is ofwel in bad gaan ofwel op bed gaan liggen in het donker en raam op zodat het koud wordt. Gelukkig weet ik nu al beter wanneer ik voel dat ik erover ga en neem ik dus vooraf maatregelen!

Zoek idd eens vanwaar die spanning komt!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:53

Ik heb iets dat wel redelijk in de buurtkomt...
zodra ik wat minder in mn vel zit krijg ik paniekaanvallen (word benauwd, krijgeen eng gevoel, herken de plek waar ik ben even nie meer enz..) heeft verder niks met slaap te maken.. Ik slaap goed.
Ik krijg nu gesprekken bij psyQ, en daar denken ze aan ADD (ADHD, alleen dan in je hoofd) en ik veroorzaak die aavallen dus zelf, het zit in mn hoofd.

Niet echt lichamelijke klachten of pijn dus, maar wie kan je er wat mee?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:00

Ben je hier al een keer mee naar de huisarts gegaan? Misschien kan je iets krijgen om de ergste buikpijn te verhelpen. Want zo wordt het zo'n kringetje. Als je weggaat krijg je buikpijn, en omdat je buikpijn krijgt kan je niet meer weg. Dan wordt je wereld wel erg klein.
Je weet waar de spanningen vandaag komen, kan je daar hulp bij krijgen? Om te zorgen dat de oorzaak aangepakt kan worden.
Het lijkt me in ieder geval heel vervelend voor je.
Sterkte ermee

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:54

Je bent zeker niet de enige reken daar maar op.
fresley schreef:
Het probleem zit in mijn hoofdje, en dat weet ik eigenlijk ook wel.
Alleen ik wil dat het ophoud alleen ik ben/was schijnbaar het enigste met dit probleem..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:59

je bent niet de enige hoor, hier nog 1!
ik heb het ook in hoofdpijn net al Cavalia/liek.
en soms ook in buikpijn of ik wordt heel erg mee.
meestal heb ik het dat ik moe wordt/me haren uitvallen als ik teveel stress/spanningen heb.
en dat heb ik momenteel nogal, snap wat je door maakt en weet er ook deels van.
je staat er niet alleen voor!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:20

Hier ook! Ik loop al 2 jaar rond met een verkrampte dikke darm.
Erge buikpijn dus en bijna altijd een opgezette buik. Bij mij komt het ook door stress.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:18

hier iemand met ADHD en PDS, zodra er iets teveel spanning van buitenaf komt, loop ik met een opgezette buik rond en flinke buikpijn :(
Ga inderdaad eerst opzoe naar de oorzaak, dan pas kun je het probleem aanpakken ;)

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:30

Ik heb ook vaak last van een opgezette buik en erge buikpijn. Denk dat het bij mij ook komt doordat ik teveel spanningen heb. Ik weet alleen niet precies waar het probleem ligt. Bij mij gaat het ook pas over als ik weer in mijn eigen vertrouwde omgeving ben.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:40

Ik ken het ook wel. Nou heb ik ook een darmprobleem maar als er stress boven op komt is het extra erg.
Ik kan heel gespannen worden om dingen die er helemaal niet toe doen. Dan haal ik me van alles in het hoofd en uiteindelijk valt het allemaal wel mee. En als het niet mee valt ben ik halverwege zo ziek dat ik wel weg ga en dan valt het probleem vanzelf weer weg.
Het is wel heel vervelend maar ik denk ook dat het met hooggevoeligheid te maken heeft. Ik kan slecht tegen veranderingen en al helemaal tegen plotselinge veranderingen of plannen van anderen. Ik kan me daar dan gewoon niet toe zetten, ookal zou ik het bij wijze van best leuk vinden. Ik moet van te voren weten wat we gaan doen en waarom, en niet ineens alles wijzigen want dan klopt het in mijn hoofd niet meer.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:31

Smidtje schreef:
Ik ken het ook wel. Nou heb ik ook een darmprobleem maar als er stress boven op komt is het extra erg.
Ik kan heel gespannen worden om dingen die er helemaal niet toe doen. Dan haal ik me van alles in het hoofd en uiteindelijk valt het allemaal wel mee. En als het niet mee valt ben ik halverwege zo ziek dat ik wel weg ga en dan valt het probleem vanzelf weer weg.
Het is wel heel vervelend maar ik denk ook dat het met hooggevoeligheid te maken heeft. Ik kan slecht tegen veranderingen en al helemaal tegen plotselinge veranderingen of plannen van anderen. Ik kan me daar dan gewoon niet toe zetten, ookal zou ik het bij wijze van best leuk vinden. Ik moet van te voren weten wat we gaan doen en waarom, en niet ineens alles wijzigen want dan klopt het in mijn hoofd niet meer.

Daar kan ik soms ook heel gestresst van raken, of juist geirriteerd, omdat ik dus een bepaald plan in mijn hoofd heb. Stress is het vooral als ik ergens heenmoet daarna (bv zhuis als qik in de stad loop met iemand en diegene moet persee overal in, dan ga ik stressen en vooral geirriteerd)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:34

Ik heb als kind in het ziekenhuis gelegen met onverklaarbare buikpijnen, achteraf bleek dat dat kwam door de school waar ik toen op zat. Was een zwarte kousen school met een heel strikt en streng regime blijkbaar kon ik daar niet tegen. Had het ook altijd als mijn paard koliek had.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:08

Ik heb het niet met buikklachten, maar neurologisch.

1 keer heb ik het zo heftig gehad dat ik niet meer kon lopen en 1,5 week in het ziekenhuis lag, omdat ik gewoon 'verlamd' was. Toen kwam er dus uit dat ik een conversie-stoornis heb.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Conversiestoornis

Heb het niet meer zo erg gehad daarna gelukkig, maar wel dat ik last heb van even wegvallen van controle bijvoorbeeld.

Je bent dus zeker niet de enige! Dat zéker niet. Het is wel heel erg naar, de beste oplossing is echt om hulp te zoeken, kijken hoe je die spanning op een 'gezonde' manier kwijt kan. Ook al is het lastig.

Uit ervaring weet ik dat ik me echt heel erg 'gestoord' voelde omdat simpel gezegd, uit je hoofd komt.. Maar wat je voelt is echt, je stelt je niet aan of wat dan ook.
(dit zeg ik niet alsof ik je ken ofzo, maar uit ervaring..)

Sterkte TS!

Zorg in ieder geval voor genoeg rust, ontspanning, maar ook beweging (anders slip je dadelijk door naar een depressie als je te veel thuis zit..)