In 2005 heb ik een lage hernia gehad en in 2009 een nekhernia, en 2 keer een verschoven SI-gewricht.
Ik zit een beetje scheef in elkaar
Zijn er Bokkers die hier ook ervaring mee hebben?
In 2009 heb ik serieus overwogen om mijn paard te verkopen, hij was puber (6 jaar) en eigenwijs en erg sterk, bokte vaak, ging er wel 's vandoor enz.
Maar als ik er aan dacht werd ik niet goed.
Ik heb 'm dus nog steeds, en zou het liefst vaak rijden.
Maar de laatste priveles na een poging tot galop, wat dus niet lukte door mijn onzekerheid en mijn slimme bosponnie
(eerste keer na mijn nekhernia) heb ik veel last gehad.Ik heb een airbagvest aangeschaft voor de veiligheid, maar het neemt niet alle angst om te vallen weg, al krijg ik steeds meer zelfvertrouwen.
Ik vraag om ervaringen omdat de adviezen van chiruurg/neuroloog/fysiotherapeut nogal uiteenlopen.
De chirurg zei: een half jaartje niet rijden ook al schrok ie van mijn MRI omdat het ruggemerg opzij gedrukt was.
De neuroloog zei: Ook al voel je je beter, de hernia kan er nog steeds zo ernstig zitten.
De ene fysio zei: gewoon lekker rijden, maar niet vallen! (makkelijker gezegd dan gedaan, niet dan?!?)
De andere fysio zei: Goed uitkijken, want als je valt kan het je leven kosten.
Wat hebben jullie voor advies gehad?
Ik zou het liefst een nieuwe MRI laten maken, maar dat wordt niet vergoed, en is peperduur.