Verstopte neus!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Verstopte neus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:40

Grrrrrrrrrrrrrr :(

Ik ben snik verkouden, keelpijn, hoofdpijn...
Maar mn neus zit helemaal dicht & ik word er gewoon benauwd van.
Gister sliep ik pas om 1 uur en werd steeds weer wakker, ik lig met 3 kussens bijna recht op, maar de hele dag heb ik er last van.
Neuspray helpt 2 minuten & mn neus gaat er pijn van doen als ik het 100x per dag doe!

Wie het de oplossing?

Danku! :)

Destination

Re: Verstopte neus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:40

Zoutoplossing?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:41

Even stomen?
Ik zit nu ook weer vol.. En het helpt bij mij wel altijd.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:42

Alstie verstopt is, even opzoeken? :Y)

Sorry flauw grapje...

als je lavendel olie hebt of iets dergelijks, op je kussen druppelen voor het slapen gaan!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:42

Vaak helpt het om een doekje met mentholgeur of wat eucalyptusolie naast jouw hoofd te leggen, zodat jouw neus open blijft. Sommigen zweren bij een door midden gesneden ui. Misschien het proberen waard. Bij mij helpt het ook nog wel om voor het slapen gaan even goed te stomen boven een bak heet water. Beterschap!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:43

Hou je je wel aan de gebruiksaanwijzing, dat je neus er pijn van gaat doen? Mee oppassen hoor! Beste kun je homeopathische neusspray gebruiken. De cinuforce neusspray van A. Vogel is heel fijn!

Verder rusten en uitzieken. Stomen, snuiten enz helpt even, maar het prikkelt je slijmvlies waardoor er daarna alleen maar meer snot wordt aangemaakt ;)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:48

Wij hebben van dat soort snuifdingetje ! Een soort van klein pionnetje, Die zet je tegen je neusgat aan en snuif je diep in, Alsof je een heeeel pittig kauwgompje opeet gevoel ! Bij mij is het dan binnen 1 dag over :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:49

Xylometazoline neusspray van het Kruidvat kopen! Helpt echt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:01

Die neusspray duo van otrivin is zeer aggresief en doel matig. Ik vind hem niet fijn voor een normale verkoudheid maar als je zo snot verkouden bent dat gewone neusspray niet helpt zou ik die toch eens gaan proberen. Wel goed de gebruiksaanwijzing volgen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:02

Ik zag je titel en ik dacht nou dan moet je m toch zoeken?

Maarre bij mij heeft neusspray geholpen
En ik snoot vooral me neus ipv ophalen
Hielp bij mij ook heel erg

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:04

Juist beter je neus ophalen in plaats van snuiten! Zoek maar via google ;) Als je snuit krijg je druk in je holtes in je hoofd wat je dus juist niet wilt hebben als je al verkouden bent.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:11

Okee, zoutoplossing is het beste iig bij mij altijd wel. Daarnaast gebruik ik altijd de meest chemische neusspray van de Kruidvat (met blauw dopje). Heb een tijdje Nasonex van de huisarts gebruikt, maar ook die werkte niet.
Voor de druk op je holtes is het beter je neus op te halen, echter blijven je holtes dan dus vol zitten en heb je kans op voorhoofdholte- en bijholteontstekingen. Dus probeer lekker heet onder de douche te gaan staan, goed met je hoofd er onder. Als het goed is loopt er dan een groot gedeelte al uit, als je vrij kan ademen meteen neusspray spuiten. Misschien denk je wat raar... maar op die manier sluit je alles een soort van af en blijven je holtes vrij.

Vrienden noemen me intussen een echte expert, ik heb tot mijn 15e last gehad van chronische voorhoofdholte- en bijholteontstekingen. Totdat ik geopereerd werd aan mijn neustussenschot, dat bleek scheef te staan. Sindsdien is het minder, maar nog steeds maak ik dankbaar gebruik van mijn lieve neusspray. Volgens mijn ouders ben ik verslaafd :').

Beterschap in ieder geval!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:49

Paardenstalletje gaan uitmesten :D De ammoniak in de paardenurine/kaka trekt je neus open ;)