ik word niet goed van mn rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

ik word niet goed van mn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 16:32

Ik weet t ff niet meer hoor!
Heel mn leven al pijnklachten van mn rug op 17e eerste hernia.
In 2004 geopereerd (hernia had grootte van tennisbal)jaar gerevalideerd.
Heb er nog 2 zitten maar die zijn niet aktief.
In tussenliggende jaren eigenlijk alles kunnen doen behalve hardlopen,geeft niks hoor.Pijn had ik gelukkig niet meer.
In tussentijd uiteraard gewerkt en welk werk ik ook doe,uiteindelijk komt t altijd weer terug op rugklachten.
Nu weer ontslagen,kreeg binnen half uur verlammingsverschijnselen aan linkerbeen en klapvoet.
Dus weer traject in van fysio s uwv, integratieprojecten.
Om vervolgens dalijk waarschijnlijk weer een leuke baan te hebben en t toch weer fout gaat.
Lang zitten,lang staan,tillen is allemaal slecht maar ik MOET werken.
Ten eerste moet ik 2 kinderen onderhouden,te tweede word ik gek van thuiszitten,ten derde MOET je werken van het UWV.

Ik weet er geen oplossing voor en ben t gewoon beu!!

bromfiets

Re: ik word niet goed van mn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:35

Moeilijke situatie... Kun je niet samen met de arbeidsdeskundige van het uwv uit gaan zoeken welke baan bij je past? Ik weet niet of je goed kunt blijven staan? Anders zou je misschien eens kunnen denken aan de detailhandel.

Wat een enge ava heb je trouwens :=

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 16:44

nee jij hebt een lekkere ava ;)
grinnik
ja uiteraard al besproken met uwv en tja die zeggen ook beetje staan beetje zitten etc.Maar wat is dan zo n baan van beetje zitten beetje staan.....?
Detailhandel 2,5 jaar in gewerkt en ook wederom klachten,dood been,dode vingers,tintelende armen, hielspoor,rugpijn,s ochtends af en toe niet op kunnen staan.

Kortom mijn bouwjaar is best al tijdje gelee dus ouderdom speelt ook misschien wel mee.....
Ik wil zo graag werken,word gek thuis.Tuurlijk heb ik mn paard maar ik mag nu weer absoluut niet rijden,verder mijn huishouden,mijn honden maargoed daar verdien ik niet veel geld mee.

Ga nu weer 70% van laatstverdiende loon krijgen,wat inhoud, zo n laag inkomen dat ik zelfs bijstand moet gaan aanvragen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:48

Ik herken de situatie :j Heb zelf ook een uitkering, mag alleen niet werken van het uwv... En het is zeker geen vetpot :n

Het mooiste zou dus een baantje zijn waarbij je zelf mag weten of je staat of zit. Misschien P&O? Dat zijn vaak kantoorbaantjes waarbij je vrij veel vrijheid van bewegen hebt. Misschien planner bij een transportbedrijf? Ik noem maar wat, heb geen idee of die dingen je zouden interesseren.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:01

thanks voor meedenken bromfiets, ben allang blij dat ik s ff van me af kan praten.
Ben al niet zo n type wat zanikt maar t komt me echt mn strot uit!
Zoon van 17 heeft sinds kort stage adres waardoor hij wat verdient.
Nu vervalt daardoor ook nog eens de kinderbijslag, de kindertoeslag en moet t ventje dus van zijn zuurverdiende geld zn eigen opleiding betalen!!!
Ik heb t niet namelijk.
Studie financiering krijg je pas op 18e
Kortom strop om mn nek wordt toch wel aardig strak.

Waarom mag jij niet werken van het uwv (als t prive is hoef je t niet te vertellen hoor)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:08

Ik probeer al een half jaar een afspraak te maken met de arbeidsdeskundige, maar hij of zij belt maar niet terug. Ik zit nu in een wat betere periode (zit vanwege psychische problemen thuis) en ik zou graag weer aan de slag willen. Ik wil alleen wel precies weten hoe het zit met bijverdienen, gekort worden op je uitkering en wat eventueel de mogelijkheden zijn om via het uwv een opleiding te volgen. Maar ja, dan moet je wel contact krijgen... Zelfs mijn afkeuring van een jaar is stilzwijgend omgezet naar een van onbepaalde tijd, heb ik vandaag een brief van binnen gehad, geen nieuwe keuring of niks. :\

Maar ik heb dan ook het geluk dat ik lichamelijk weinig tot niks mankeer, het zit echt in mijn hoofd en ik kan de meeste baantjes lichamelijk dus wel aan. Dat maakt de keus veel minder beperkt dan bij jou. Ik vind het echt oneerlijk dat de stagevergoeding van je zoon zo veel roet in het eten gooit :(:) Ik zou verder ook weinig mogelijkheden voor je weten die echt haalbaar zijn, omdat je lichaam zo tegenwerkt. Ik denk dat je enige optie toch die arbeidsdeskundige is, al is het alleen maar om je uitkering veilig te stellen. Dan toon je namelijk wel initiatief en dat zien ze toch wel graag.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:32

ach t uwv......
heb er toen via hun een leuke baan gekregen bij belastingdienst.Ik moest na een jaar weg en ander meisje mocht blijven in vaste dienst terwijl die banen er voor zijn om je weer terug in arbeidsproces te krijgen.
Ik vond t erg oneerlijk.
Na dat jaar stond ik nl weer op straat en kon ik weer uitkering aanvragen.

Daarbij komt dat ik in zeeland woon echt in diep zeeland (zeg maar zeeuws vlaanderen)en t werk ligt hier sowieso al niet voor t oprapen.
Ja seizoenswerk in horeca, maar daar gaan we weer, dienbladen (zware volle)slecht voor rug en mn armen.

Voor wat betreft jouw bijverdienen.....t gaat allemaal van je uitkering af.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:38

Dat is idd erg oneerlijk... Heb je toen wel bezwaar aangetekend tegen je ontslag? En horecawerk zou ik idd niet doen met een slechte rug... En bv iets in de psychologie of verslavingszorg? Ik weet dat in zeeuws-vlaanderen een groot centrum zit voor verslavingszorg. Moet je wss wel een extra papiertje voor halen, maar is misschien de moeite waard om te onderzoeken?

En ik vind het op zich niet erg als het van mijn uitkering afgaat, als ik maar wel kan terugvallen op die uitkering als het misgaat. Daar wil ik dingen van op papier hebben, want het is wss wachten totdat het misgaat ipv kijken of het misgaat en ik wil dus zekerheid. Misschien ook hulp van hun om aan de slag te gaan in een beschermde omgeving, bv een sociale werkplaats. Daar is de druk veel minder dan bij een gewone baas en kan ik het misschien wel volhouden... Maar ja, dan moeten ze me eerst te woord willen staan :+

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:03

bezwaar aantekenen kon toen niet omdat de baan voor 1 jaar was,ook voor haar.Ze heeft zich er toen erg leuk ingeworsteld (kunnen sommigen....)en daarom mocht ze blijven.

Zorg of psychologie zijn absoluut mijn ding,vrees dat t dan niet alleen t halen van een papiertje is.Zijn toch serieuze studies van jaren en ik ben AL 46.

Toch bedankt voor je inbreng en meedenken,scheelt hoop en steunt.
De sociale werkplaats zou idd wat voor jezijn,in die zin qua werkdruk.Ze weten hoe ze daar met mensen om moeten gaan met wie t soms niet zo goed gaat.
Triest dat ze je niet te spreken krijgt overigens....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:05

Poe, verder heb ik eigenlijk geen inspiratie... Ik wil je iig wel heel veel sterkte wensen, want het is geen makkelijke situatie waar je in zit.

En ik? ik geef niet zomaar op, krijg ze nog wel te spreken. Goedschiks of kwaadschiks :+

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:40

Baan in de beveiliging op een vaste post. Daar kun je zitten staan en lopen vaak afwisselen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:52

papiertje heb je zo gehaald. Vaak kan je in een jaartje je laten omscholen naar een ander vak op MBO2 niveau. Vanaf je werkplek kan je dan eventueel nog doorleren. Kennis van mij is 53 en heeft zich vorig jaar laten omscholen tot sociaal pedagogisch werker. Nu werkt hij op een kinderboerderij en mag daar de gehandicapten begeleiden. Absoluut geen zwaar werk, hij kan maar heel kort lopen en eigenlijk niet tillen, dus zwaar werk kan hij niet. Hij heeft dat papier in een jaar gehaald, het kan dus wel ook op latere leeftijd.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 22:50

goh ineke dat verbaast me,dacht dat dat soort werk echt serieuze studies waren....
hmmm toch maar eens gaan navragen bij de integratie,dus hartelijk dank voor t idee.

Ik vind t sowieso lekker om weer wat te leren en tja als daar nou eens een leuke baan aan vast zou zitten waar ik nagenoeg geen klachten van zou krijgen.....

Krijg weer hoop!

Lynske baan in de beveiling betaalt ten eerste erg slecht en hier in zeeuws vlaanderen valt niet veel te beveiligen.Verder is daar ook een studie voor nodig.
En zit je als beveiliger achter beeldscherm kan je niet steeds weglopen toch?