Op zaterdag, op werk heb ik helaas in mijn nagel gesneden en vandaag heb ik het een groot deel schoon gemaakt. Gisterenmiddag mocht namelijk het verband eraf en mocht ik mijn hand weer omlaag houden inplaats van continue omhoog te houden voor de bloed doorlooping. Er zit nu natuurlijik wel een pleister eromheen.
Wat ik zie is dat er toch een stukje ervan af is. Ringvinger, aan de rechterkant van de nagel.
Ik heb dus eigelijk 2 vragen.
Hoellang zal het ongeveer duren voordat het weer is aangegroeid?
En zal die even sterk zijn of ga ik straks alleen zo een wit stuk nagel zien dat omlaag gaat en je makkelijk er kan afhalen? Bijv wanneer je nagel de groot wordt.
Eeventuele ervaringen lees ik ook graag.
Kentaro
Geplaatst: 09-03-11 13:22
Ikzelf heb het járen terug gehad met m'n duim. (pas dán kom je erachter hoe vaak je hem stoot... ) Het heeft wel eventjes geduurd eer het weer hersteld was, maar is echt helemaal goed gekomen!
Ik heb 2 jaar geleden een schaats op mijn duim laten vallen, ongeveer de helft van mijn nagel was eraf. Na een halfjaar was het allemaal weer netjes teruggegroeid
kensha
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-11 13:26
Zo te horen ziet het er allemaal wel positief uit en de vragen zijn dus ook beantwoord
kleinvosje
Geplaatst: 09-03-11 13:27
Je nagel groeit ongeveer 1 mm per maand. Ligt dus een beetje aan hoe groot het stukje is dat eraf is. Als de nagelriem niet beschadig is zal de nagel gewoon weer zo sterk zijn als ie was!