Bloed ophoesten, wanneer erg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Bloed ophoesten, wanneer erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 08:06

Hoi hoi,
Al een week loop ik met een keelontsteking rond. Ademen gaat vrij lastig, waarschijnlijk door vastzittend slijm en als ik begin met praten komt er enkel een hees geluid uit. Mijn keelamandelen (Die dus niet zijn geknipt) zijn een beetje opgezet, maar niet heel erg. Maar, dit is allemaal enkel een simpele keelontsteking en dat moet vanzelf over gaan. Niet naar de HA, want die doet er 9 van de 10 keer niets aan.

Nu had ik gisteren weer even hoestbui, waarbij ik een brok ophoeste. Ik dacht dat het gewoon slijm was, maar toen ik het uitspuugde in het toilet, kwam ik erachter dat het een prop bloed was, ongeveer een vingerdop breed. Vanaf dat moment eigenlijk geen bloed meer opgehoest, maar ik ben er wel van geschrokken. Nu twijfelen we een beetje, wel of niet naar de HA?

Ik ben in ieder geval begonnen met het slikken van vitaminepillen om mijn weerstand wat op te krikken.

Alvast bedankt!
Liefs,
Leonie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:08

Ik zou toch even de huisarts bellen voor overleg.
Kan geen kwaad zo te lezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-11 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:08

Je kunt misschien gewoon de huisarts es bellen voor advies?
Dan zullen zij wel zeggen of je wel of niet moet komen..

DreamUp

Re: Bloed ophoesten, wanneer erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:10

Ik zou de dokter ook even bellen en dit uitleggen, dan zal die je advies geven.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:13

Als je keel erg giirriteerd is kan je wel eens slijm met bloed op hoesten, kan geen kwaad.(bloed uit je maag is wel ernstiger maar dat is meer vloeibaar) Gewoon even aankijken en anders ff bellen met de dokters assistente.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:10

Ik zou voor de zekerheid eventjes met de dokter bellen, vragen of je toch langs moet komen of niet. Ik had het helaas ook de laatste keer toen ik keelontsteking had. Er onstaat dan zoveel slijm dat dat uiteindelijk gewoon echt een vaste prop word, die kwam dan na een paar dagen bij mij ook los, met wat bloed erbij. Mijn geluk was dat dat meestal het einde was van mijn keelontsteking!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:30

Bloed ophoesten is natuurlijk nooit echt goed, maar bij een fikse keelontsteking kan het wel eens voorkomen. Het bloed wordt een prop door het vele slijm wat gevormd wordt bij de keelontsteking. Als het geen helderrood bloed is, zou ik me geen zorgen maken! :)